• Julibarnet

Ultraljud: flicka?

Hej!

Var för tre dagar sedan på RUL ultra och var då i v. 21+2.

Då vi bad barnmorskan kolla på könet så sa hon efter en stund: Här har vi lilla tjejen!

Jag frågade hur säker hon är och hon sa att man aldrig kan vara 100% säker men att hon skulle vara förvånad om det inte skulle vara en flicka.

Jag blev jätte glad men väldigt nojjig efteråt.... Tänk så är det ändå en kille. Fast det inte spelar så stor roll för mig så skulle det ändå kännas bra att veta vad som kommer...

Och vi kommer dessutom inte slippa på några flera ultran. Så blir bara att vänta och se vem som tittar ut! :)

Så hur säker kan man egentligen vara på könet om barnmorskan inte kunde se någon pung? Hon menade att det hon såg borde vara blygdläpparna.

• Svar på tråden Ultraljud: flicka?
  • annieh897

Jag såg men visste inte vad jag skulle kolla efter, vilket jag sa och då sa bm "det ser ut som en tjej" och doktorn sa "ja, det är en tjej." jag såg inget snoppliknande i alla fall :p

• Drömmer om tre

Vår BM sa att hon var helt säkert, kollade två gånger under rul :) Hon visade oss framifrån typ och då såg inte vi (var säkert streck, men svårt att se). Sen visad hon liksom underifrån och då såg vi också två små vågor som hon sa var blygdläppar :)

• Mika86

Hon va jätte säker på att jag väntade en flicka, hon så "man kan ju inte säga 100% men jag är säker" fick även se själv o ja det va ingen tvekan efter att sett pojkarna på ul, det va lixom tomt.

Packade bara flickklädrr i bbväskan, tänkte att jag skulle byta ut mot nåt neutralt, iaf nåt set, hann aldrig det då hon kom fem veckor för tidigt, hade det varit en pojk så hade han haft rosa kläder på sig

• Julibarnet
    Mika86 skrev 2016-03-04 22:13:55 följande:

Hon va jätte säker på att jag väntade en flicka, hon så "man kan ju inte säga 100% men jag är säker" fick även se själv o ja det va ingen tvekan efter att sett pojkarna på ul, det va lixom tomt.

Packade bara flickklädrr i bbväskan, tänkte att jag skulle byta ut mot nåt neutralt, iaf nåt set, hann aldrig det då hon kom fem veckor för tidigt, hade det varit en pojk så hade han haft rosa kläder på sig

Drömmer om tre skrev 2016-03-04 21:39:20 följande:

Vår BM sa att hon var helt säkert, kollade två gånger under rul :) Hon visade oss framifrån typ och då såg inte vi (var säkert streck, men svårt att se). Sen visad hon liksom underifrån och då såg vi också två små vågor som hon sa var blygdläppar :)

Roligt att höra era historier! Kanske jag ska sluta med nojjandet? Min bm verkade ju ändå så säker på vad hon såg! Dumt av mig att läsa alla historier där bm har sagt fel och ut ploppar en kille. ;D för liksom ändå borde bm väl oftast säga rätt? ;)
  • Lyckygirl9999
    Julibarnet skrev 2016-03-05 08:23:44 följande:

Roligt att höra era historier! Kanske jag ska sluta med nojjandet? Min bm verkade ju ändå så säker på vad hon såg! Dumt av mig att läsa alla historier där bm har sagt fel och ut ploppar en kille. ;D för liksom ändå borde bm väl oftast säga rätt? ;)

Ja jag tror att det allra vanligaste är att dom ser rätt! Jag brukar tänka att en som jobbar där gör typ fem ul om dagen och de flesta vill veta kön. Så det är nog en riktig rutin att se om det är pojke eller flicka. Hade det varit så många som var fel hade man nog slutat att säga kön öht
  • Mika86
    Julibarnet skrev 2016-03-05 08:23:44 följande:

Tror du kan va rätt lugn

Jag tror att de gånger det har kommit "fel" kön så är det så att BM sagt att de tror bara o inte fått se nån riktigt bra bild, vårt ena ul så BM att hon trodde det va pojk men väldigt osäker o mycket riktigt så kom en pojk ut.

Är det en erfaren BM så tror jag att det sällan är fel mer än o det är ett "tror" kön.

Vi har fått tre säkra kön o ett tror o alla har stämt alla gånger
  • Pojkmamma01

Min barnmorska sa flera ggr när hon tittade runt området där könet är: det finns inget där! Syftade då på att det var en tjej. Jag blev jättenojjig. Ville gärna ha en tjej också..
    Och de borde ju vara väldigt duktiga på att se med tanke på alla Ul de gör tänkte jag..
    Och hon hade rätt.
    Ut kom en tjej!

• Julibarnet
    Pojkmamma01 skrev 2016-03-05 21:16:09 följande:

Min barnmorska sa flera ggr när hon tittade runt området där könet är: det finns inget där! Syftade då på att det var en tjej. Jag blev jättenojjig. Ville gärna ha en tjej också..

Och de borde ju vara väldigt duktiga på att se med tanke på alla Ul de gör tänkte jag..

Och hon hade rätt.

Ut kom en tjej!

Vad roligt att höra! Jag har bestämt mig för att försöka sluta vara nojjig och istället försöka njuta! Om min bm sa flicka så ska jag ju ändå kunna tro på det. Och liksom om det kommer en kille? Nog tycker jag ju lika mycket om honom ändå! Men kan ju vara bra att vara lite inställd på att det kan vara kille, så man inte blir allt för chockad ifall att... ;)
  • Julibarnet

Ååh vad kul! Grattis! Vet inte hur jag märkte din kommentar först nu...

Var igår på ett extra UL under läkarkontroll och då tyckte jag att jag såg nått som liknade en snopp xD Dessutom så kallade läkaren vår bebis vid ett tillfälle till "han"?? Jag som hade slutar nojja mej och trott att det faktiskt är en flicka. Varför sa läkaren "han"? Frågade aldrig något av läkaren angående det. Haha vi får se om det blir en tjej för oss också ;)

Lyckygirl9999 skrev 2016-03-26 09:41:14 följande:

Fick en liten tös i måndags! Så det stämde!

• Lyckygirl9999
    Julibarnet skrev 2016-05-25 17:43:25 följande:

Ååh vad kul! Grattis! Vet inte hur jag märkte din kommentar först nu...

Var igår på ett extra UL under läkarkontroll och då tyckte jag att jag såg nått som liknade en snopp xD Dessutom så kallade läkaren vår bebis vid ett tillfälle till "han"?? Jag som hade slutar nojja mej och trott att det faktiskt är en flicka. Varför sa läkaren "han"? Frågade aldrig något av läkaren angående det. Haha vi får se om det blir en tjej för oss också ;)

Jag vet att jag kollade upp det förut, för min bm sa också "han" på ul. Man talar tydligen om "han" när det gäller foster men vi får se vad det blir som tittar ut för dig hihi. När är det dags? :)
Svar på tråden Ultraljud: flicka?