• evaeva18

tre.se mobil frågor? Hjälp snälla???akut??

någon tjuv beställt mobil på min brors namn och hämtat ut den.

är polisanmält.

på tre säger dem det finns inget avtal då tjuven beställt mobilen via telefon och fått avtalet i paketet.

nu så fick min bror hem brev via tre att de vill ha kopia på hans körkort,polisanmälan och mer info och underskrift

min bror vågar inte skicka in kopia på körkort och sin underskrift för han tror att de kanske på tre gör ett avtal

på folksam där han har sin hemförsäkring tycket de det var konstigt att tre ville ha körtkortskopia men det måste också folksam ha då de spärrat hans personnummer hos kreditföretag...

ska min bror skicka in sina uppgifter till tre?

ska han redan nu kontskts jurist?

polisen har fullt och har inte hunnit titta på övervakningskamrorna än men det har affören postombud gjort och den som hämtat ut paketet har visat leg.

förfalskat leg måste det varit..

vad hade ni gjort? någon som jobbar på tre.se?

• Svar på tråden tre.se mobil frågor? Hjälp snälla???akut??
  • Anonym (Hm)

En variant kanske kan vara att skicka körkortskopian till tre men att skriva ovanpå körkortsbilden att kopian enbart gäller beivrande av falskt avtal?

• evaeva18

ska han skriva sin underskrift?

• evaeva18

vill hjälpa min bror då han ej pga av fubktionshinder ej klara detta själv allt måste göras nu och på tre säger dem att min bror själv måste ringa vilket han ej kan tyvärr

ursäkyäta mig då!!!

har lite panik här..

• Anonym (Herregud)

Det är ingen panik alls! Skadan är redan skedd och tre har fryst abonnemang och telefon så det är obrukbart! Kan inte din bror sköta ärendet får förälder/förmyndare/god man sköta det. Du som syster har inget som helst att säga till om, sad but true!

Skicka in polisanmälan till tre och sen kan han inte göra mer. Brottet kommer inte att lösas, han kommer inte få upprättelse för brottet. Det har använts bra tillverkade id-handlingar så den som lämnade ut paketet kan inte belastas. Tyvärr är det ett oerhört vanligt brott och man kommer undan med det.

Det enda han kan göra är att spärra sitt personnr hos UC med flera. Och framför allt; INGEN PÅ FL KAN LÖSA DET ÅT ER!

• evaeva18

jag e den enda anhörig och våra föräldrar är döda och min bror har inte rätt till godman eller förvaltare då han ej har någon dignos...

jag är lilla syster många år yngre

får sköta allt själv

• Anonym (Herregud)

Tråkigt att höra, verkligen!

Men ur juridisk synvinkel kan inte du göra något mer nu. Operatören har rutiner för sånt här, dom och polisen tar över nu. Din bror bör kontakta UC och be dom spärra hans personnr och skicka en kopia på polisanmälan

• evaeva18

ringde 3 nu och det är deras standar sak nu måste jag bara övettala min bror och det kommer aldrig att funka

• Anonym (suck)
    evaeva18 skrev 2016-03-05 10:06:01 följande:

vill hjälpa min bror då han ej pga av fubktionshinder ej klara detta själv allt måste göras nu och på tre säger dem att min bror själv måste ringa vilket han ej kan tyvärr

ursäkyäta mig då!!!

har lite panik här..

Om han inte kan det själv så har han en god man som hjälper honom. Är du han gode man? Så fall har du all rätt att ringa och få informationen. Annars nej.
  • Anonym (suck)
    evaeva18 skrev 2016-03-05 15:54:42 följande:

nä han har ingeb god man

Varför? Om han har ett funktionshinder som hindrar honom att själv ta hand om sig själv och sköta sitt liv så har han rätt till en god man som kan hjälpa honom.
  • evaeva18

svårt att förklara

han vill inte ha med psykrati och göra

han vill inte ha hjälp

Svar på tråden tre.se mobil frågor? Hjälp snälla???akut??