På mitt vul var jag i vecka 7+3 enligt hans knäppa mätning, och han kollade länge innan han såg hjärtat, blev så orolig.Dom vill titta igen för din skull! Ingen av er mår ju bra av att inte veta <3Ja den lilla växer och så sa dom till mig när jag var, så länge den växer som den ska mellan vul så är det normalt.Nu när jag tänker efter var jag nog på 3 vul denna gång. Ett där dom bara såg en uppklarning dvs vecka3-4 eller så sen 14 dagar senare såg dom en hinnsäck och sen 14 dagar senare ändå då såg dom hjärtat måste dubbelkolla med maken när han vaknar.Hade helt förträngt det, eller så hittar jag på nu ;) haha måste kolla upp de där.Mina att jag var så orolig för det stämde ju inte, då sa dom att så länge som vi hittar ett växtmönster så är det lugnt.Jag törs inte tro att det blir barn i sommar, har haft en så orolig graviditet med moderkakan å allt, men varje vecka som går mot att barnet kan räddas gör mig tryggare och tryggare, ja tills det blir ett bakslag dvs...Ska på ul om 14 dagar, en flödesmätning i navelsträngen. Sen blir det ul 4 veckor efter ett tillväxtul. Känner mig övervakad och även de gör mig orolig, varför liksom.... Fast fattar ju att det är för att se så barnet mår bra, men oron att dom vill ha sån koll får mig att fundera på både det ena och de andra..Kram kram
Skogstjejen19: Ja jag hoppas det är så, att de vill titta igen för att stilla min oro mest, för hon hörde hur himla orolig jag vart, då de inte såg hjärtat.
Ja det kan nog va himla svårt se hjärtat så tidigt och jag måste försöka lita på läkaren om hon säger det är helt normalt bli tillbakaflyttad så mkt som ca 10 dagar och som du säger så har det ju ett växtmönster. Det känns jätteskönt då du skriver det, för det stämmer helt med växtmönstret mellan vul och det är nog därför som läkaren var så säker på att det är normalt, men jag oroar mig såklart ändå. Uscha uscha, längtar tills på torsdag och förhoppningsvis få se ett litet hjärta picka och sedan kunna gå vidare och bara va lycklig över graviditeten.
Visst det är ändå risker såhär tidigt och hela graviditeten igenom, men jag ska försöka njuta sen så mkt jag kan om vi får se ett hjärta nästa gång o de säger allt är lugnt. Jag försöker njuta nu också, men kan inte helt slappna av än.
Jag har frågat på familjeliv om någon blivit tillbakaflyttad 10 dagar som jag, tycker det låter så himla långt =) ahh men det låter ju ca som oss de vul du fått göra, men lite längre mellan varje gång. De kanske satte lite för tidigt, 10 dagar. För hjärtat ser man när embryot är ca 4 mm tror jag. Vårt var nästan 3, mellan 2-3 mm sa hon och jag antar att några dagar senare kan man se hjärtat , så nästa gång alltså. Känns skönt du skrev det var 14 dagar mellan dina, för jag tänkte att 10 dagar är så himla länge och det kanske borde vuxit mer..men det känns ju tryggt din erfarenhet.
Ahh jag hoppas detta blir bra. Men visst är det så, man har svårt helt tro att det faktiskt ska bli barn. Det är skrämmande vara gravid, för man längtar och väntar så mycket =) min make är mkt mer avslappnad än jag.
Varför gör de så många undersökningar? Jag har inderal , blodtrycksmedicin, en mkt låg dos. Så för mig kommer de också göra extra blodflöde osv och min läkare har lovat att min medicin inte är någon fara, eller i princip har de iaf sagt att de inte är oroliga och att jag inte ska vara det, men åter igen, haha. Jag oroar mig lite ändå =) men är iaf bra de gör extra kontroller , nu har vi ju tappat ett barn i vecka 21 också pga infektion, vilket skrämmer. Är ju enormt ovanligt det händer och vi fick en 8 procent risk det händer igen, vilket inte är så hög, men den finns ju ändå där och jaa. Det är lite otäckt.
kramisar <3 ha en fin dag =)