• Jencie

Privatleasing någon?

Någon därute som leasar sin bil.

Vi ska byta bil nu (har leasat i 3 år)

Vad leasar ni för bil och vad betalar ni i månaden?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Privatleasing någon?
  • Cafe Solo

Privatleasing kan kosta lite hursomhelst beroende på vad bilmärket vill tjäna. Den överlägset bästa dealen får ni just nu av Seat. Märket är redan tredje största inom privatleasing i Sverige. Titta på dem först så får du ett hum om vad det kan kosta. En Seat Leon är i princip samma bil som Audi A3 men går att leasa för halva priset. 
    Audi A3 är en bra bil, men inte dubbelt så bra.

• riboflavin

Toyota Yaris, betalar 2100/mån+167 kr för vinterhjul. Supernöjd, då jag numera tankar hälften så ofta så "nettokostnaden" kontra min förra bil är runt en tusenlapp.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Jencie

Vi har leasat en seat leon nu i 3 år och är super nöjda med allt. Bilen är underbar. Men såklart, det hade vart kul att prova något nytt inför en eventuell förlängning. Vi har tre barn o två bilstolar vilket begränsar oss en del kanske. Priset bör ligga runt samma 2500 - 3000 cirkus.

• Blåsippan84

Också intresserad av detta:). Just nu har vi en VW som vi köpte för 3 år 4 år sedan, lite i "panik" då maken krockade med vår förra bil. Vi har nu precis bytt kamrem mm och känns som det sakta men säkert kryper fram mer och mer bekymmer. Så på ett sett skulle det kännas tryggare att betala en fast summa för en bil som rullar och går utan problem.

Hur funkar det med försäkringar? Har ni mött på problem när ni behövt använda försäkringen. (Har precis fått min första parkeringskada därför jag tänker på det lite extra;) ). Vi är i behov av kombi men märke på bil är av mindre betydelse, men gärna ej kosta över 2500-3000kr. Men det kanske ej finns?

Svar på tråden Privatleasing någon?