• Benhed

amningsförnedrar på bibloteket

Nu är det så att ja behöver era råd och snälla ord..ja har hört så mycket bra om familjeliv utav mina kollegor så ja försöker här med mitt problem...

Jag tog en promenad till det lokala bibbloteket i förmiddags med min son Jan för att låna lite böcker å läsa och göra någonting trevligt tillsammans..

Jag hittar massvis utav artiklar om genuvetenskap och sätter genast igång och läsa om könsroller och annat utav intresse.Jan blir hungrig efter crikus 30 minuter på bibloteket och jag har inga problem med att "amma in public"... jag har fått mycket skit för det här förut.. Det har nog att göra med att Jan är en sladdis och kom väldigt sent in i mitt liv.. ja tror andra människor blir upprörda över detta faktum. Jag fortsätter att läsa samtidigt som jag tar fram tutten och ammar mitt barn i godan ro. Men den känslan fick inte vara länge alls.... jag börjar nästan på en gång att uppfatta viskningarna och att människorna börjar att titta konstigt på mig och ta avstånd.. jag är så van att jag fortsätter att läsa tills någon lägger sin hand på min axel och säger "ursäkta, men den här aktiviteten passar sig kanske inte riktigt på ett bibliotek, du förstår säkert va jag menar... men flera besökare har kommit och påpekat ditt ammande och jag måste be dig att lämna biblioteket nu"...... jag ser min son i ögonen och tittat återigen upp på den klotögda mannen som påstår sig jobba på bibblan och ger honom ett utav mina absolut elakaste ögon innan jag tar tag i min artikel om genusvetenskap och kastar den på golvet innan jag tar min Jan i famnen och går... jag har aldrig känt mig så kränkt i hela mitt liv.. och blickarna jag möttes av ut från bibloteket var skämmande.. jag kände mig hotad och rädd!! Är det verkligen så här vi vill att vårat samhälle ska se ut?? skrämma ammande mammor till att låsa in sig på allmänna toaletter och servera lunchen till sin lilla...? och detta är inte heller första gången :( :(

• Svar på tråden amningsförnedrar på bibloteket
  • Babyfeber
    Aikido skrev 2016-03-12 23:40:03 följande:
    Frågan är om någon ens kan. Man måste väl ha varit gravid för att kunna amma?
    Man kan faktiskt få igång produktionen utan att ha varit gravid. Det är dock svårt och inte säkert man lyckas
  • Aikido
    Babyfeber skrev 2016-03-12 23:46:36 följande:
    Man kan faktiskt få igång produktionen utan att ha varit gravid. Det är dock svårt och inte säkert man lyckas
    Man kan men det är svårt och det är inte säkert att man lyckas. Ok.

Fungerar det på män? Behöver man verktyg?
  • Babyfeber
    Aikido skrev 2016-03-12 23:50:50 följande:

Med hjälp av en pump kan man få igång produktionen. Om det funkar på män vet jag inte då män normalt inte brukar amma. Du kan ju kolla med Amningshjälpen om du är intresserad.

Nu har ju denna kvinna barn som hon fött själv? Produktionen håller väl igång så länge man fortsätter amma.

Att amma en 12-åring är dock sjukt och det finns ingen anledning att göra det över huvudtaget.
  • Coccolina
    Aikido skrev 2016-03-12 23:50:50 följande:

Faktiskt kan man med hjälp av stimuli, hormoner och sånt...... Udda sak men jepp....

Det är dock inte näringsrik mjölk utan något som bara påminner om det väldigt avlägset....
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Aikido
    Coccolina skrev 2016-03-13 03:19:46 följande:
    Faktiskt kan man med hjälp av stimuli, hormoner och sånt...... smile1.gif Udda sak men jepp....

Det är dock inte näringsrik mjölk utan något som bara påminner om det väldigt avlägset....
    Hu! Kroppen är en konstig sak. Fast det kanske inte är så konstigt att det kan fungera halvdant ändå så pass lika som vi ändå är (kvinnor och män).
  • stina 86

Men alltså varför är det så svårt med amning alltid.var jag tvungen att nödamma så höll jag en filt för så att ingen kunde se iaf. Jag har full förståelse att ingen vill se mina tuttar framhivade. Jag vill absolut inte se nån annans heller. Vf ska det göras till en sån stor grej?

• Ess
    Benhed skrev 2016-03-12 18:13:03 följande:

Varför ska jag mata min Jan på en toalett då det ska vara okej överallt...??? det är det du säger som är vedervärdigt, inte min handling då min son själv vill ha bröstmjölk, och i ärlighetens namn så behöver han det mer än de flesta så han hemskolas och har lite problematik så det här är för hans eget bästa, och det vet han! han kan läsa och han har själv läst att det är bra nu på senare år..

Nappflaska kan inte en 12 åring ha!!

Ge honom en pittsa med kårrv istället.
  • Deceree1
    Benhed skrev 2016-03-12 17:43:07 följande:

Nej min yngsta son är 12 år gammal, vad skulle ett spädbarn med en hamster till? 

Ammar du en 12-åring?!?!?!?
  • Dasha
    Benhed skrev 2016-03-12 16:52:44 följande:

Nu är det så att ja behöver era råd och snälla ord..ja har hört så mycket bra om familjeliv utav mina kollegor så ja försöker här med mitt problem...

Jag tog en promenad till det lokala bibbloteket i förmiddags med min son Jan för att låna lite böcker å läsa och göra någonting trevligt tillsammans..

Jag hittar massvis utav artiklar om genuvetenskap och sätter genast igång och läsa om könsroller och annat utav intresse.Jan blir hungrig efter crikus 30 minuter på bibloteket och jag har inga problem med att "amma in public"... jag har fått mycket skit för det här förut.. Det har nog att göra med att Jan är en sladdis och kom väldigt sent in i mitt liv.. ja tror andra människor blir upprörda över detta faktum. Jag fortsätter att läsa samtidigt som jag tar fram tutten och ammar mitt barn i godan ro. Men den känslan fick inte vara länge alls.... jag börjar nästan på en gång att uppfatta viskningarna och att människorna börjar att titta konstigt på mig och ta avstånd.. jag är så van att jag fortsätter att läsa tills någon lägger sin hand på min axel och säger "ursäkta, men den här aktiviteten passar sig kanske inte riktigt på ett bibliotek, du förstår säkert va jag menar... men flera besökare har kommit och påpekat ditt ammande och jag måste be dig att lämna biblioteket nu"...... jag ser min son i ögonen och tittat återigen upp på den klotögda mannen som påstår sig jobba på bibblan och ger honom ett utav mina absolut elakaste ögon innan jag tar tag i min artikel om genusvetenskap och kastar den på golvet innan jag tar min Jan i famnen och går... jag har aldrig känt mig så kränkt i hela mitt liv.. och blickarna jag möttes av ut från bibloteket var skämmande.. jag kände mig hotad och rädd!! Är det verkligen så här vi vill att vårat samhälle ska se ut?? skrämma ammande mammor till att låsa in sig på allmänna toaletter och servera lunchen till sin lilla...? och detta är inte heller första gången :( :(

hahaha du tror att vi ska tro dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????????????
  • Dasha

o herregud, och så läste jag vidare.... lite lustigt faktiskt att en del startar sådana intelligensbefride trolltrådar! hade det varit direkt i sandlådan - då kanske....

Svar på tråden amningsförnedrar på bibloteket