På fritiden vill jag att mitt barn ska:
Spin off på en tidigare tråd, tog de tre populäraste alternativen. Det finns alltså bara dessa tre möjligheter att välja på :)
Tycker ni det spelar roll vilket kön barnet har för hur ni svarar?
Spin off på en tidigare tråd, tog de tre populäraste alternativen. Det finns alltså bara dessa tre möjligheter att välja på :)
Tycker ni det spelar roll vilket kön barnet har för hur ni svarar?
Jodå, vad gäller detta fritids. Det gör en enorm skillnad.
Aha. Ok. Ja själv ser jag till att ordna mitt / vårt liv så att det finns valmöjligheter även för skola och fritids. Som är ett komplement i att utveckla våra barn.
Men det är jag det.
Bor man på en ö så finns där inte många val. Men det finns så mycket annat som är så mycket mer värdefullt och som inte kan återfinnas någon annanstans än på en ö.
Nu har jag valt att vara hemma, så för oss fungerar det ju med både skola, fritid och LIVSKVALITÉ.
Men jag tror att du och jag haft väldigt olika uppväxt. Det verkar så på ditt resonemang.
Nej jag är inte uppvuxen på en ö utan i en liten liten by på landet.
Huruvida vi har liknade uppväxten eller inte vet vi knappast av denna lilla information vi har här eller hur ?
Sen är jag inte så säker att min eller din uppväxt har så mycket med hur vi ser på barns skola och läxor. ...
Fritid för mig är efter skola och läxor, därav mitt svar ridning och inte plugga. Skolan kommer alltid först!
Jo, det är ju precis så det är. Vi ser att skolan är extremt viktig, redan från åk 1. Att plugga extra är inget negativt, det gynnar barnet för framtida studier. Det är bra att ha en studievana från scratch.
Vi är akademiker i sju generationer. Jag har svårt att se att du har samma bakgrund med tanke på ditt resonemang.
Mina barn lagsportar 4 gånger i veckan sen trycker vi in läxorna när det hinns med, jag själv och barnen tycker idrotten är viktigast och än så länge går det bra i skolan om vi skulle märka att skolan blev lidande skulle vi prioritera den mer.
I vilket land slutar barnen redan kl ett? (Min 1a-klassare går till kvart i 4 och tar sen bussen hem.)
I vilket land slutar barnen redan kl ett? (Min 1a-klassare går till kvart i 4 och tar sen bussen hem.)
Mina barn i ettan börjar kl 8.20 o slutar 13 eller 14.20 olika dagar.
De äldre som inte går i skolan har då de kom upp i mellan o högstadiet haft lite olika långa dagar. Men som längst till 16 och det var nog även under gymnasiet
Men kanske är skolrwsultat inte alls särskilt viktigt för hur bra det går för barnen. Kanske ska vi titta på hur skolbarnen mår och vad de tycker om sig själva.
Men kanske är skolrwsultat inte alls särskilt viktigt för hur bra det går för barnen. Kanske ska vi titta på hur skolbarnen mår och vad de tycker om sig själva.
Jag la rösten på lagsport.
Curlinggenerationen. Tror du att det var det som byggde Rom?
Fy fan för alla slappa föräldrar. Tvi!
Curlinggenerationen. Tror du att det var det som byggde Rom?
Fy fan för alla slappa föräldrar. Tvi!