• buggi

På fritiden vill jag att mitt barn ska:

Spin off på en tidigare tråd, tog de tre populäraste alternativen. Det finns alltså bara dessa tre möjligheter att välja på :) 

Tycker ni det spelar roll vilket kön barnet har för hur ni svarar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden På fritiden vill jag att mitt barn ska:
  • Litet My

Ridning, har 2 barn av olika kön som rider.

• lövet2

Ur min synvinkel föredrar jag lagsport, eftersom det är en grej jag är inkörd på och vet hur det funkar. Alla mina barn har spelat fotboll under åtminstone ett par år - utom den yngsta. Hon gillar inte sport. Tyvärr sitter hon hellre stilla och tittar på surfplattan eller ritar. Säkert bra på sitt sätt, men hon skulle behöva röra sig mer och vara utomhus.

• Anonym (Konstig)

Självklart det barnen tycker är kul!

• Anonym (Mami)

Pluggandet goes without sayin'.

I övrigt går min son på:

* Scouterna (där han får äventyr, självständighet, samt laganda).

* Karate (där han får självförsvar och ordentligt med motion).

* Teater (han är fjärde generationen som spelar teater. Där får han karisma, fantasi och mod).

• No Logo

Ridning! Samspel med djur, kamratskap och samarbete med jämnåriga och vuxna, ansvar, natur, utevistelse, arbete, motion och massor med glädje! Har både flicka och pojke som rider.

• Anonym (Rationell)

Absolut inget av det. Ridning, lagsport och plugga låter som att du försöker uppfostra en god medborgare istället för en fritänkande individ...

• Anonym (Mami)
    Anonym (Rationell) skrev 2016-03-15 01:05:13 följande:

Absolut inget av det. Ridning, lagsport och plugga låter som att du försöker uppfostra en god medborgare istället för en fritänkande individ...

Att man pluggar är väl ganska självklart?
  • modsey

Plugga vill jag inte att mina barn gör på fritiden i någon stor utsträckning. Det största delen av skolarbeye ser jag med fördel görs på just skolan.

Sen om de vill rida spela fotboll osv är helt upp till bad de själva roas av. Jag vill att de har kul och trivs Helt enkelt

Svar på tråden På fritiden vill jag att mitt barn ska: