• Anonym (Jag)

Någon som varit i denna UDDA situation?! Med facit i hand hur gick det för er?

Tillsammans med en man och har ett barn. Tänker fortfarande på exet från 7-8 år sedan. Vad hände, hur gick det för er?

Slutade du/ni upp med exet?

Han mailade nämligen mig för 2-3 mån sen... Skickade mig ett gammalt mail som jag skrivit för 7 år sen. Måste betyda något från hans del eller?

Alla ni som haft ex som ni tänkt på trots ni fått barn och haft en annan, hur gick det för er??

• Svar på tråden Någon som varit i denna UDDA situation?! Med facit i hand hur gick det för er?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Exetm) skrev 2016-03-14 21:46:45 följande:

Och om ditt ex har tjej, be honom göra slut med henne först också.

Har inte ens pratat med honom på flera år... han skickade ett mail för 2-3 månader sen, bara vidarebefordrade ett gammalt mail som jag skrivit tidigare till honom...

Men tror inte han skulle vilja veta av mig om han visste att jag har barn.. eller vad tror du?
  • Anonym (***)
    Anonym (Jag) skrev 2016-03-14 21:57:33 följande:
    Har inte ens pratat med honom på flera år... han skickade ett mail för 2-3 månader sen, bara vidarebefordrade ett gammalt mail som jag skrivit tidigare till honom...

Men tror inte han skulle vilja veta av mig om han visste att jag har barn.. eller vad tror du?
    Varför ens fundera på det, du har ju redan en man du älskar?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (***) skrev 2016-03-14 22:01:25 följande:
    Varför ens fundera på det, du har ju redan en man du älskar?
    Jag är så jävla kluven........ Har fram och tillbaka tänkt på exet hela tiden.... vi hade ingen lång tid tillsammans, bara några månader... och dessa månader har gått igenom mitt huvud nu i flera flera flera år...........

Vad hade nu gjort i min sitt?
  • Anonym (Exetm)

Hur vet du att han inte vet att du har barn?lätt att kolla om någon är gift också.

Barn är väl oftast inte ett hinder om det är ens livs kärlek. Men inte alla styvförälder är bra med barnen.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Exetm) skrev 2016-03-14 22:05:44 följande:

Hur vet du att han inte vet att du har barn?lätt att kolla om någon är gift också.

Barn är väl oftast inte ett hinder om det är ens livs kärlek. Men inte alla styvförälder är bra med barnen.

Bor i två helt olika städer... Hur skulle han veta? Framgår väl ingenstans om någon har barn eller?

Varför tror du han skickade mailet? Han har ju redan ngn...
  • Anonym (***)
    Anonym (Jag) skrev 2016-03-14 22:03:51 följande:
    Jag är så jävla kluven........ Har fram och tillbaka tänkt på exet hela tiden.... vi hade ingen lång tid tillsammans, bara några månader... och dessa månader har gått igenom mitt huvud nu i flera flera flera år...........

Vad hade nu gjort i min sitt?
    Försökt glömma. Jag tror du har en romantisk bild av en människa du inte känner, baserad på några månaders förälskelse. 

Däremot bör du fundera på om du ska fortsätta med nuvarande man. Det verkar saknas något i er relation. 
  • Anonym (***)
    Anonym (Jag) skrev 2016-03-14 22:06:56 följande:
    Bor i två helt olika städer... Hur skulle han veta? Framgår väl ingenstans om någon har barn eller?

Är det ett hemligt barn du har?

Annars är det lätt att ta reda på, om man vill.
  • FideIi

Jag tror det är en romantiserad drömbild som plågar dig. Visst finns det de som bryter upp och finner riktiga kärleken i sitt ex, men jag tror de hör till undantagen. Vardagen består av korv och makaroner och smutstvätt även med ditt ex.

• Anonym (Exetm)

Finns många eventuella anledningar, han kanske var väldigt full, läste ditt mejl och klickade fel. Eller han sitter och är uttråkad på sin tjej precis som du är med din kille. Hans tjej kanske är galet svartsjuk och såg ditt mejl när hon snokade, skickade det för att se om du svarade ;)

Han kanske har ålderskris. Brist på bekräftelse... Etc eller så är ni menade för varandra.

Har du inte facebook? Inte bilder på barnen någonstans?

Att du bor med någon eller är gift ser man ju bara genom att googla/ söka på ratsit.

Anonym (Jag) skrev 2016-03-14 22:06:56 följande:

• Anonym (U)

Jag hoppas din parter går o tänker på omgångar efter en annan. Så jäkla orättvist att du inte låter honom få skaffa sig en ny partner, nån som vill ha honom.

• Butterscotch

Nu vill jag inte förstöra något här, men... Han vidarebefordrade ett jättegammalt mail utan att skriva något alls? Det hade jag tolkat som ett misstag eller nåt virus som skickar iväg gamla mail för skojs skull. Svarade du tillbaka?
  • Palestrina
    Butterscotch skrev 2016-03-15 19:49:59 följande:
    Nu vill jag inte förstöra något här, men... Han vidarebefordrade ett jättegammalt mail utan att skriva något alls? Det hade jag tolkat som ett misstag eller nåt virus som skickar iväg gamla mail för skojs skull. Svarade du tillbaka?
    Ja, så skulle man ju antagligen tolka det om det var vem som helst förutom en gammal kärlek som mailet kom ifrån.
  • Anonym (Jag)
    Butterscotch skrev 2016-03-15 19:49:59 följande:
    Han skrev oj oj...... vidarebefordrade mitt gamla mail och skrev ojoj.... Hur tar ni det?
  • Anonym (idiot)

Men snälla. Skärp dig. Du har barn och man. Nu suktar du efter en människa du inte ens känner för nej man hinner inte lära känna någon på så kort tid. Vad han menar? Han leker med dig. Han vill se om man kan väcka ditt intresse för att sen skita i dig eftersom du har man och barn. Easy. Så skärp dig. Du kommer skjuta dig själv i foten. Sluta tramsa din man förtjänar bättre. Gör slut sen kan du göra vad du vill!!

• Palestrina
    Anonym (Jag) skrev 2016-03-16 21:00:30 följande:
    Han skrev oj oj...... vidarebefordrade mitt gamla mail och skrev ojoj.... Hur tar ni det?
    Jag tar det som att han kom att tänka på dig, fick ett hugskott och ville påminna dig om honom. Det är okej att fantisera om gamla ex ibland, men man behöver inte göra en grej av det. Överväg inte att kasta bort det du har med barnets far bara för att någon du var ihop med några månader för längesen hör av sig med ett "ojoj".
Svar på tråden Någon som varit i denna UDDA situation?! Med facit i hand hur gick det för er?