Hur delas vårdnaden upp??
Jag och min sambo har precis separerat, på mitt initiativ. Vi har en dotter på tre år. Hon har varit med mig i stort sett varje dag sedan hon föddes. Det är hon och jag liksom. Hon har varit med mig överallt och mycket bara för att pappan har tyckt det varit jobbigt att ha henne. Nu när vi separerat säger han att han ska ha henne varannan vecka och han har bestämt att han skulle hämta henne i fredags efter förskolan och att jag skulle hämta henne fredagen därpå. Hon brukar vara ledig fredagar och då brukar vi hitta på något roligt som tex åka och bada, hälsa på någon, åka till lekland eller liknande. Det är ju slut på det nu då om hon ska lämnas på förskolan då. Tycker också det är för lång tid för henne att vara skild från framförallt mig då det är jag som gjort det mesta med henne. Pappan har prioriterat sitt arbete i första hand och kommit och gått som han vill. Jag skulle hellre se att han hämtade henne på onsdag eller torsdag eftermiddag varannan vecka och ev hade henne någon dag den andra veckan så blir det inte så långt för henne att vara skild från någon av oss. Kan han verkligen göra så här att han nu helt plötsligt kan bestämma helt själv hur och var han ska ha henne? Har jag nu efter att gjort allt i tre år ingenting att säga till om?? Alltså jag säger inte att han inte ska få ha henne men vill inte ha denna fördelningen med varann vecka. Är det bara en som bestämmer sånt??