• Deni81

Till er som inte kände några symtom innan BIM...

... Finns ni? Tycker jag läser om fler som känt av, genom olika symtom, att de varit gravida innan BIM än såna som inte gjort det. Så, finns ni? Som plussat utan att ha haft en aning om att ni var gravida?

• Svar på tråden Till er som inte kände några symtom innan BIM...
  • Carambolan

Absolut. Jag har tre barn och har inte med något av dem haft symptom förrän tidigast en vecka efter BIM, med undantag för ingen mens då.

Jag tror att det är det normala faktiskt, det är bara så himla vanligt med "det kurrar i magen, kan jag vara gravid?"-trådar här :)

• gruvan

Håller med. Har varit gravid tre gånger och aldrig haft några symtom innan bim. Sen har det aldrig varit så att jag inte haft en aning om att jag har varit gravid eftersom jag alla gånger har använt äl-test så plussen har inte varit några överraskningar. Plussade med första på bim, andra bim-2 och tredje på bim. Första symtomen förutom utebliven mens har börjat ca 1-2 veckor efter bim med först molvärk i magen och sedan illamående.

• mammoarer

Under den tid vi försökte med ettan hade jag massor med symptom från kort efter ÄL till BIM. Men jag tror att det var känningar efter pergotime. Hade inte haft ägglossning förut och därför heller inte upplevt det man kan göra i samband med dessa hormoner. Kan lätt tolkas som graviditetstecken när de är så lika.

Den månad jag blev gravid kände jag inget annat än att jag var extremt kissnödig innan BIM och när jag inte kände något trodde jag att jag inte ens haft ägglossning trots att testerna tydde på det.

Nu är verkstaden igång igen. Varje månad mår jag illa så att jag kräks, får ömma bröst, värmevallningar, trötthet, molvärk, metallsmak i munnen, extremt kissnödig och blir känslig för lukter. Har inte plussat än med tvåan. Men jag ser detta som ett tecken på att pergotime gör sitt och att jag faktiskt får ÄL som gör att jag mår så här. Att det sedan är så likt graviditetssymptom är olyckligt för visst hoppas man och blir lika besviken varje gång det blir ett negativt test.

Jag är garanterat farligare än vad jag ser ut att vara!
  • Hallonsoda2016

Jag var bara lite extra kissnödig, jag trodde att det hängde ihop med att jag åt antibiotika som gjorde mig törstig :) men inget illamående, spända ömma bröst eller så :)

• terfje

Jag märkte själv inga symptom innan BIM denna gång men min sambo gick och köpte ett grav test för att jag hade blivit så lättirriterad. Två veckor vart jag tvär arg innan BIM.

• Deni81
    Carambolan skrev 2016-03-23 12:37:12 följande:

Absolut. Jag har tre barn och har inte med något av dem haft symptom förrän tidigast en vecka efter BIM, med undantag för ingen mens då.

Jag tror att det är det normala faktiskt, det är bara så himla vanligt med "det kurrar i magen, kan jag vara gravid?"-trådar här :)

Ja haha, det är väl vanligt att gå och hoppas och känna efter antar jag. Har inte hört någon i min bekantskapskrets heller sol har känt av något innan mensen helt plötsligt uteblev. Egentligen vore det ju rätt så smidigt om man kände nåt innan så man kanske inte går på fest och dricker alkohol eller äter lax eller allt man inte ska göra om man är gravid
  • Deni81
    gruvan skrev 2016-03-23 13:19:37 följande:

Håller med. Har varit gravid tre gånger och aldrig haft några symtom innan bim. Sen har det aldrig varit så att jag inte haft en aning om att jag har varit gravid eftersom jag alla gånger har använt äl-test så plussen har inte varit några överraskningar. Plussade med första på bim, andra bim-2 och tredje på bim. Första symtomen förutom utebliven mens har börjat ca 1-2 veckor efter bim med först molvärk i magen och sedan illamående.

Ja egentligen borde det ju vara så att kroppen inte är så känslig förrän det blir en rejäl stegring av hcg. Tex kissnödighet känns ju logiskt för att livmodern växer och det trycker på. Illamående och ont i nedre magen känner jag varje ÄL, så jag skulle nog bli mer misstänksam om jag INTE kände något
  • Deni81
    mammoarer skrev 2016-03-23 13:32:31 följande:

Under den tid vi försökte med ettan hade jag massor med symptom från kort efter ÄL till BIM. Men jag tror att det var känningar efter pergotime. Hade inte haft ägglossning förut och därför heller inte upplevt det man kan göra i samband med dessa hormoner. Kan lätt tolkas som graviditetstecken när de är så lika.

Den månad jag blev gravid kände jag inget annat än att jag var extremt kissnödig innan BIM och när jag inte kände något trodde jag att jag inte ens haft ägglossning trots att testerna tydde på det.

Nu är verkstaden igång igen. Varje månad mår jag illa så att jag kräks, får ömma bröst, värmevallningar, trötthet, molvärk, metallsmak i munnen, extremt kissnödig och blir känslig för lukter. Har inte plussat än med tvåan. Men jag ser detta som ett tecken på att pergotime gör sitt och att jag faktiskt får ÄL som gör att jag mår så här. Att det sedan är så likt graviditetssymptom är olyckligt för visst hoppas man och blir lika besviken varje gång det blir ett negativt test.

Hur kände du under ÄL när du nu inte hade ÄL? Var allt som vanligt, alltså inga stick och hugg och illamående? Metallsmak har jag aldrig haft av ÄL, är det vanligt vid pergotime? För det verkar ju vara ett typiskt graviditetstecken?

Lycka till i alla fall!! Ska på utredning om en vecka, kanske inte har ÄL heller men känner som sagt av det varje period. Urk mår jag då!
  • Deni81
    Hallonsoda2016 skrev 2016-03-23 13:53:50 följande:

Jag var bara lite extra kissnödig, jag trodde att det hängde ihop med att jag åt antibiotika som gjorde mig törstig :) men inget illamående, spända ömma bröst eller så :)

Kissnödig känns ju ändå logiskt! För det blir ju större där nere
  • Deni81
    terfje skrev 2016-03-23 13:53:54 följande:

Jag märkte själv inga symptom innan BIM denna gång men min sambo gick och köpte ett grav test för att jag hade blivit så lättirriterad. Två veckor vart jag tvär arg innan BIM.

Haha! Gulligt av din sambo! De märker kanske tidigare än oss att det är någon skillnad. Jag har pms så jag är irriterad ändå innan mens
  • fjanten

Jag märkte ingenting alls.... Inte någon skillnad övet huvud taget. Om man nu har symtom så är dom väl oftast ungefär samma symtom som innan mens.

• mammoarer
    Deni81 skrev 2016-03-23 18:45:56 följande:

Hur kände du under ÄL när du nu inte hade ÄL? Var allt som vanligt, alltså inga stick och hugg och illamående? Metallsmak har jag aldrig haft av ÄL, är det vanligt vid pergotime? För det verkar ju vara ett typiskt graviditetstecken?

Lycka till i alla fall!! Ska på utredning om en vecka, kanske inte har ÄL heller men känner som sagt av det varje period. Urk mår jag då!

Innan första barnet hade jag aldrig ÄL och mens kanske en gång vartannat år.

Inför den planerade tvåan fick jag pergotime direkt efter pillerstopp då gynekologen känner till mina besvär sedan tidigare. Några månader gjorde jag ett uppehåll med piller då jag fick en misstänkt blodpropp i benet. Fick ingen ÄL och mensen kom aldrig under det halvår jag höll uppe så jag har inget annat att jämföra med.

Tror att det mesta blir mer intensivt efter en pergokur, kanske ännu mer om man som jag äter dubbel.

Lycka till med utredningen så att ni snart har ert efterlängtade barn.
    Jag är garanterat farligare än vad jag ser ut att vara!
  • Teresiat

Jag hade inga symtom innan BIM, visste inte alls att jag var gravid. Vid BIM + 2 kom jag på att mensen var sen och ett par dagar senare började det spänna i brösten och molande värk i livmodern.. Det höll i sig så i två veckor ungefär :)

• terfje
    Deni81 skrev 2016-03-23 18:47:17 följande:
    Haha! Gulligt av din sambo! De märker kanske tidigare än oss att det är någon skillnad. Jag har pms så jag är irriterad ändå innan mens
    Ja han gjorde väl det. fruktansvärt dåligt humör och det visade sig att han hade rätt testade på BIM och visst var det positivt.
Svar på tråden Till er som inte kände några symtom innan BIM...