• Anonym (LEDSEN)

Han åker nu in i fängelset på grund av mig !!

Detta lär bli ganska långt. Jag hoppas ni orkar läsa det, och jag hopas någon här är insatt i juridik.

2014 lärde jag känna en kille som jag blev kär i. Innan det så fanns det också en annan kille som var kär i mig, men jag var INTE intresserad, och jag sa det flera gånger men han vägrade lyssna utan fortsatte skriva till mig.

Jag var 17 år och är idag 19. Men i alla fall, jag studerade och hade ingen inkomst alls.

Jag skämdes så OERHÖRT mycket eftersom denna killen bjöd mig på allting, bio, mat, presenter osv. Som sagt, jag kan inte beskriva hur mycket jag skämdes.

Medan jag var ihop med denna killen så hörde den andra killen av sig - han som jag inte ville ha kontakt med. Denna killen som jag var ihop med tyckte att vi skulle åka ner och träffa honom och vi gjorde det. Det var en helt vanlig dag och vi umgicks. Denna killen berättade att han var desperat och sa att han var ful, ingen ville ha honom.

På väg hem fick jag en ide. När jag väl kom hem gjorde jag ett falskt konto och låtsades vara denna personen, bara så att denna killen kunde bli kär i denna falska profilen och skicka pengar till mig.

Och det var det som hände. Han blev kär i denna falska profil och skickade mycket med pengar. Cirka 10 tusen skulle jag säga.

Jag mådde både bra och dåligt. Jag fick ångest. Jag har lurat en människa på pengar, samtidigt behövde jag inte skämmas mera, det var skönt att bara veta att min pojkvän inte behövde betala för allt.

Jag raderade den falska profilen och jag åkte ner till Göteborg tillsammans med min pojkvän.

Den killen som jag hade lurat kontaktade mig medan jag var i Göteborg och sa att han ville träffas. Jag berättade för honom vart vi var och han kom medan min pojkvän var i spelrummet och spelade på maskiner.

Denna kille frågar mig om jag kan gå ut med honom och jag gör det, han tar mig till en bankomat och han tar ut 1500kr. Han ger pengarna till mig och han ber upprepande gånger om att få ha sex med mig.

Jag ringer till min pojkvän som kommer och han blir vansinnig. Han tar pengarna som denna kille gav mig och lägger dom i sin egen ficka.

Han ber honom att följa med oss och vi går till bilen, och vad som kommer hända där hade jag ALDRIG nånsin kunnat föreställa mig.

Killen går in självmant i bilen och bilen låses automatiskt eftersom den har barnspärr. Han börjar få panik och vill gå ut. Det är då min pojkvän börjar bli aggressiv. Han säger att han vill ha hans telefon vilken han då ger eftersom han blir rädd. Han vevar ner vindrutan, öppnar bilen och sticker därifrån samtidigt som han skriker "DRA ÅT HELVETE".

Trots den händelsen så fortsatte killen att höra av sig. Han ringde mig och sa att han ville träffa oss eftersom han ville ha en trekant. Jag gick inte med på det utan sa att vi kunde äta ute i stället och det gick han med på. Men när vi väl kom dit började min pojkvän hota honom och sa att han måste ge honom pengar. Dom gick till en bankomat, men inga pengar hade han inte.

Efter dess slutade han träffa oss, men han fortsatte att skriva till mig. Han skrev att jag måste hitta någon till honom och om jag inte gör det så ska åka dit och ha sex med honom.

1 år senare, oktober 2015 kontaktade polisen mig till förhör och det handlade om allt detta som hände 2014.

Jag blev så otroligt rädd så jag räddade mig själv och skyllde allting på min pojkvän.

Jag berättade om det som hände i bilen & mobiltelefon, och jag berättade om att min pojkvän krävde pengar samt kallade denna kille för pedofil.

Angående det falska kontot som jag skapade så sa jag att det var min pojkvän som tvingade mig till att göra det annars skulle han göra illa mig.

Och 6 månader senare, idag då så ringer polisen till mig och han läser upp allting som jag hade sagt på det förra förhöret och han ställde ytterligare frågor. Han säger även att jag är vittne till alla dessa händelser och att min pojkvän ska begäras häktad omedelbart.

Dock sitter redan min pojkvän anhållen för stöld. Dessutom ska han på rättegång den 8:e april och då begick han narkotikabrott, jag är även vittne till det.

Jag började bryta ihop !!!

Jag ljög för att rädda mig själv. Det var jag som lurade denna killen på pengar. Allting samlade på sig, han kommer redan få ett straff angående narkotikabrottet, och just nu sitter han anhållen för stöld, och NU kommer detta som hände 2014, något som jag också gjorde...

Fy i helvete så dåligt jag mår. Han sitter anhållen nu och får dessutom veta att han ska begäras häktad för det som hände 2014.

Vad i helvete ska jag göra nu ???

Jag vill inte att han ska straffas för något som jag har gjort !!!

Och om jag ändrar på historien kommer polisen tro att jag försvarar honom.

Jag vill bara ringa in och säga att jag är skyldig till allting och att dom ska släppa honom.

Nu vet jag inte vad dom har för bevis. Detta hände 2014, har dom kvar kamerorna inne på centralstationen efter sån här lång tid? Detta med bilen hände utanför centralstationen och då gick han in självmant. Kan man åtala någon utan någon bevis? Som tex någon kamera inspelning eller liknande? Eller räcker det bara med min berättelse? För dom är jag ett vittne som har redan berättat allting.

Åhhh !!!

Om jag börjar ändra på historien, kan jag också straffas för det? Är det olagligt att ljuga i polisförhör?

Snart kommer rättegången. VAD SKA JAG GÖRA DÅ???

• Svar på tråden Han åker nu in i fängelset på grund av mig !!
  • Anonym (jocke)
    Kjell2 skrev 2016-04-01 18:11:02 följande:
    Knark ger nästan alltid fängelse.

Visst kan du hålla tyst men din trovärdighet lär gå till botten.
    Det beror ju på mängd, jag är dömd 4 gånger för narkotikabrott men har inte fått en dag i fängelse.
  • Anonym (LEDSEN)
    Anonym (jocke) skrev 2016-04-01 18:11:20 följande:
    Nej det har du inte. Du måste svara.
    Beror på hur gammal han är, om han är straffad tidigare. Vad stölden han har på sig nu handlar om och narkotikabrottets omfattning.
    Men det blir inte fängelse eller skadestånd. Det blir fängelse OCH skadestånd eller böter OCH skadestånd.
    Han är 30 år och straffad mycket innan, för bland annat vapeninnehav, misshandel, narkotikabrott, grov olovlig körning, misstänkt för misshandel och olaga hot mot mig.

Han hade 3 gram heroin om jag inte minns fel? Och rättegången blir nu  den 8 april, plus sitter han inne för stöld som han gjorde i onsdags, och nu kommer detta som hände 2014.
  • Anonym (LEDSEN)

jag tänker ta allting på mig !!

Jag ska säga att jag gjorde allting, jag tänker göra mitt bästa för att försvarar honom

Han hade inget med det o göra.

Vad kommer hända med mig som är inte straffad förut och dessutom var omyndig när jag lurade mig pengarna?

• Anonym (Ja)

Tror ts är killen.

Anonym (LEDSEN) skrev 2016-04-01 18:20:24 följande:

Jag ska säga att jag gjorde allting, jag tänker göra mitt bästa för att försvarar honom

Vad kommer hända med mig som är inte straffad förut och dessutom var omyndig när jag lurade mig pengarna?

• Anonym (ansvar)
    Anonym (LEDSEN) skrev 2016-04-01 17:01:53 följande:

Detta lär bli ganska långt. Jag hoppas ni orkar läsa det, och jag hopas någon här är insatt i juridik.2014 lärde jag känna en kille som jag blev kär i. Innan det så fanns det också en annan kille som var kär i mig, men jag var INTE intresserad, och jag sa det flera gånger men han vägrade lyssna utan fortsatte skriva till mig.Jag var 17 år och är idag 19. Men i alla fall, jag studerade och hade ingen inkomst alls.Jag skämdes så OERHÖRT mycket eftersom denna killen bjöd mig på allting, bio, mat, presenter osv. Som sagt, jag kan inte beskriva hur mycket jag skämdes.Medan jag var ihop med denna killen så hörde den andra killen av sig - han som jag inte ville ha kontakt med. Denna killen som jag var ihop med tyckte att vi skulle åka ner och träffa honom och vi gjorde det. Det var en helt vanlig dag och vi umgicks. Denna killen berättade att han var desperat och sa att han var ful, ingen ville ha honom.På väg hem fick jag en ide. När jag väl kom hem gjorde jag ett falskt konto och låtsades vara denna personen, bara så att denna killen kunde bli kär i denna falska profilen och skicka pengar till mig.

Och det var det som hände. Han blev kär i denna falska profil och skickade mycket med pengar. Cirka 10 tusen skulle jag säga.Jag mådde både bra och dåligt. Jag fick ångest. Jag har lurat en människa på pengar, samtidigt behövde jag inte skämmas mera, det var skönt att bara veta att min pojkvän inte behövde betala för allt.Jag raderade den falska profilen och jag åkte ner till Göteborg tillsammans med min pojkvän.Den killen som jag hade lurat kontaktade mig medan jag var i Göteborg och sa att han ville träffas. Jag berättade för honom vart vi var och han kom medan min pojkvän var i spelrummet och spelade på maskiner.Denna kille frågar mig om jag kan gå ut med honom och jag gör det, han tar mig till en bankomat och han tar ut 1500kr. Han ger pengarna till mig och han ber upprepande gånger om att få ha sex med mig.

Jag ringer till min pojkvän som kommer och han blir vansinnig. Han tar pengarna som denna kille gav mig och lägger dom i sin egen ficka.Han ber honom att följa med oss och vi går till bilen, och vad som kommer hända där hade jag ALDRIG nånsin kunnat föreställa mig.Killen går in självmant i bilen och bilen låses automatiskt eftersom den har barnspärr. Han börjar få panik och vill gå ut. Det är då min pojkvän börjar bli aggressiv. Han säger att han vill ha hans telefon vilken han då ger eftersom han blir rädd. Han vevar ner vindrutan, öppnar bilen och sticker därifrån samtidigt som han skriker "DRA ÅT HELVETE".Trots den händelsen så fortsatte killen att höra av sig. Han ringde mig och sa att han ville träffa oss eftersom han ville ha en trekant. Jag gick inte med på det utan sa att vi kunde äta ute i stället och det gick han med på. Men när vi väl kom dit började min pojkvän hota honom och sa att han måste ge honom pengar. Dom gick till en bankomat, men inga pengar hade han inte.Efter dess slutade han träffa oss, men han fortsatte att skriva till mig. Han skrev att jag måste hitta någon till honom och om jag inte gör det så ska åka dit och ha sex med honom.1 år senare, oktober 2015 kontaktade polisen mig till förhör och det handlade om allt detta som hände 2014.Jag blev så otroligt rädd så jag räddade mig själv och skyllde allting på min pojkvän.

Jag berättade om det som hände i bilen & mobiltelefon, och jag berättade om att min pojkvän krävde pengar samt kallade denna kille för pedofil.Angående det falska kontot som jag skapade så sa jag att det var min pojkvän som tvingade mig till att göra det annars skulle han göra illa mig.Och 6 månader senare, idag då så ringer polisen till mig och han läser upp allting som jag hade sagt på det förra förhöret och han ställde ytterligare frågor. Han säger även att jag är vittne till alla dessa händelser och att min pojkvän ska begäras häktad omedelbart.Dock sitter redan min pojkvän anhållen för stöld. Dessutom ska han på rättegång den 8:e april och då begick han narkotikabrott, jag är även vittne till det.Jag började bryta ihop !!! Jag ljög för att rädda mig själv. Det var jag som lurade denna killen på pengar. Allting samlade på sig, han kommer redan få ett straff angående narkotikabrottet, och just nu sitter han anhållen för stöld, och NU kommer detta som hände 2014, något som jag också gjorde... Fy i helvete så dåligt jag mår. Han sitter anhållen nu och får dessutom veta att han ska begäras häktad för det som hände 2014.Vad i helvete ska jag göra nu ??? Jag vill inte att han ska straffas för något som jag har gjort !!! Och om jag ändrar på historien kommer polisen tro att jag försvarar honom.Jag vill bara ringa in och säga att jag är skyldig till allting och att dom ska släppa honom.Nu vet jag inte vad dom har för bevis. Detta hände 2014, har dom kvar kamerorna inne på centralstationen efter sån här lång tid? Detta med bilen hände utanför centralstationen och då gick han in självmant. Kan man åtala någon utan någon bevis? Som tex någon kamera inspelning eller liknande? Eller räcker det bara med min berättelse? För dom är jag ett vittne som har redan berättat allting.Åhhh !!! Om jag börjar ändra på historien, kan jag också straffas för det? Är det olagligt att ljuga i polisförhör?Snart kommer rättegången. VAD SKA JAG GÖRA DÅ???

Hur jobbigt det än känns skulle jag rekommendera dig att lägga fram alla korten för polisen och berätta sanningen. För din egen sinnesfrids skull.

Jag har också gjort en del dumma grejer. Man tror ofta att det är jobbigt att ta ansvar för sina dumma saker. Men oftast känns det ändå bra efteråt när man gjort det. Även om det har negativa konsekvenser så har i alla fall jag upplevt lugn i själen.

Kan varmt rekommendera det hur knäppt det än känns :)
  • Anonym (Idiot)
    Anonym (LEDSEN) skrev 2016-04-02 00:42:11 följande:

Det är jag som är samma person 

Om detta inte är ett skämt så måste jag säga att du är oerhört korkad, girig och elak.

Sitt inte här som ett offer och böla. Säg som det är till polisen.

Ta av dig offerkoftan och ta tag i din skuld här. Dumfan.
  • Anonym (Realist)

Varför bränna sitt krut på att kämpa mot sin omgivning?

Slappna av, tala sanning, och låt varje människa (även du själv) ta konsekvenserna av sina handlingar.

• Anonym (Flashback)
    Anonym (LEDSEN) skrev 2016-04-02 00:42:11 följande:

Det är jag som är samma person 

Så efter ett.år, vilket är den ungefärliga tiden sedan jag läste samma story. Har du inte tagit till dig någon av de råd du fick den gången och du står inför exakt samma dilemma och tror att du ska få bättre råd nu?

OK... lycka till med det där.
  • Alexandra1990
    Anonym (LEDSEN) skrev 2016-04-01 18:20:24 följande:

Straffmyndig är du när du är 15 .
  • Hugful80
    Anonym (Ja) skrev 2016-04-01 17:06:03 följande:

Detta olagligt att ljuga om såna saker.

Ni är båda skyldiga, inte bara du.

Sluta ljug. Man får säga vad man vill i polisförhör. Det är först under rättegång du kan begå mened.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Anonym (who)

hej ts, är det inte du som är den unge killen som bor med sin mamma  och är i relation med en betydligt äldre, destruktiv man som har en väldigt negativ inverkan på dig. Jag känner igen ditt sätt att skriva på från andra trådar, bland annat en där du skriver att du blivit hotad till livet av din pojkvän mm.
    Om det är du, så kan du börja med att vända dig till kuratorn på ungdomsmottagningen för att ta dig ur denna destruktiva relation. Du har hela livet framför dig, så ta hand om dig själv.

• Anonym (:-()
    Anonym (who) skrev 2016-04-02 21:06:38 följande:

hej ts, är det inte du som är den unge killen som bor med sin mamma  och är i relation med en betydligt äldre, destruktiv man som har en väldigt negativ inverkan på dig. Jag känner igen ditt sätt att skriva på från andra trådar, bland annat en där du skriver att du blivit hotad till livet av din pojkvän mm.
    Om det är du, så kan du börja med att vända dig till kuratorn på ungdomsmottagningen för att ta dig ur denna destruktiva relation. Du har hela livet framför dig, så ta hand om dig själv.

Ja precis... Direkt i trådstarten läste jag det som en ung kille med pojkvän eftersom jag kände igen personen.

Mycket tragiskt att du fortfarande låter dig styras av din s.k. "pojkvän" som hotar och misshandlar dig, konstant är otrogen med andra killar och är sjukligt svartsjuk och kontrollerande mot dig. Det är inte kärlek, TS!
  • Anonym (LEDSEN)
    Linutis skrev 2016-08-04 19:57:26 följande:

Aj fyfan haha. Hur har de gått?

Jag har mailat både polisen och kammaråklagaren som tar hand om fallet, och jag skrev till dom att det jag sagt innan på polisförhör inte stämde.
  • Linutis
    Anonym (LEDSEN) skrev 2016-08-07 01:05:16 följande:

Jag har mailat både polisen och kammaråklagaren som tar hand om fallet, och jag skrev till dom att det jag sagt innan på polisförhör inte stämde.

I
Svar på tråden Han åker nu in i fängelset på grund av mig !!