• novemberflikkan

Nidblödning? Hur var det för er?

Hej! Hoppas ni orkar läsa och sedan berätta hur det var för er med nidblödning!
    Jag slutade med mina ppiller för ungefär 2 månader sedan och har sedan dess fått min "riktiga" mens 1 gång och efter den så började jag och sambon sexa vid ägglossning för att försöka bli gravida. Efter ägglossning fick jag som en molande värk i magen och trodde hela tiden att mensen var på g eftersom jag inte visste om min mens var regelbunden eller ej efter ppillerstopp men ingen mens kom och fick neg. på gravtest. Idag är mensen över 1 vecka sen och igår när jag torkade mig så hade jag som en brun flytning så satte i en tampong och fick sedan liiite mensvärk. Idag när jag tog ut tampongen som var det bara lite brunt men inget blod och ingen mer mensvärk, är även lite brunslemmig flytning på pappret när jag torkar mig nu med men inte mer. Kan det vara en nidblödning? Har inga gravsymptom förutom att jag är väldigt trött och blivit lite sjuk (vilket jag nästan ALDRIG blir annars) Tänkte ta gravtest imorgon!Glad
  • Svar på tråden Nidblödning? Hur var det för er?
  • Carambolan

Min gissning är att det är p-pillren som spökar. Det är helt normalt att det tar 3-6 månader innan kroppen blir normal när man slutar. Att du har fått mens en gång innebär inte att den är helt på banan och regelbunden än.

• Carambolan

Men du kan ju förstås vara gravid också :) Nidblödning är väldigt ovanligt, men småblödningar i början av graviditeten (från beräknad mens och framåt) är mycket vanligt.

• peccavi

tycker det kan låta som uppstarten till ett missfall om det inte är lite strul med hormonerna efter p-pillrena...

• glittersol
    peccavi skrev 2016-04-02 10:22:00 följande:

tycker det kan låta som uppstarten till ett missfall om det inte är lite strul med hormonerna efter p-pillrena...

Varför skulle det vara uppstarten till ett missfall?
  • glittersol
    novemberflikkan skrev 2016-04-01 22:42:04 följande:

Hej! Hoppas ni orkar läsa och sedan berätta hur det var för er med nidblödning!Jag slutade med mina ppiller för ungefär 2 månader sedan och har sedan dess fått min "riktiga" mens 1 gång och efter den så började jag och sambon sexa vid ägglossning för att försöka bli gravida. Efter ägglossning fick jag som en molande värk i magen och trodde hela tiden att mensen var på g eftersom jag inte visste om min mens var regelbunden eller ej efter ppillerstopp men ingen mens kom och fick neg. på gravtest. Idag är mensen över 1 vecka sen och igår när jag torkade mig så hade jag som en brun flytning så satte i en tampong och fick sedan liiite mensvärk. Idag när jag tog ut tampongen som var det bara lite brunt men inget blod och ingen mer mensvärk, är även lite brunslemmig flytning på pappret när jag torkar mig nu med men inte mer. Kan det vara en nidblödning? Har inga gravsymptom förutom att jag är väldigt trött och blivit lite sjuk (vilket jag nästan ALDRIG blir annars) Tänkte ta gravtest imorgon!

Kan vara pillrerstoppet som spökar, eller ett plus.

Håller tummarna på det sista!
  • Typicalme

Hej, jag hade nidblödning och trodde att något va fel ... Tänkte nu måste jag kontakta gyn.

Men ingen mens kom och jag va gravid !!! Min syster hade också det så helt ovanligt är det nog inte. Kommer inte riktigt ihåg hur dem såg ut men tror det va rosa /rött. Lycka till :)

• novemberflikkan

Åh tack för era svar och lyckönskningar, dock kom mensen imorse. Men var en lite lättnad då jag blev orolig att den inte skulle komma tillbaka på flera månader och strula soman läst att andra haft det. Jag kommer köra med ägglossningstest och kämpa vidare mot ett pluss!

• peccavi
    glittersol skrev 2016-04-02 20:28:48 följande:
    Varför skulle det vara uppstarten till ett missfall?
    för att TS är tre veckor efter ägglossning (en vecka efter BIM). Mina två MF har börjat så. Nid-blödning tror jag knappast på så långt efter ÄL. Tror mer på hormonstrul egentligen eftersom grav-test varit negativt. 
  • peccavi
    novemberflikkan skrev 2016-04-03 02:05:53 följande:

Åh tack för era svar och lyckönskningar, dock kom mensen imorse. Men var en lite lättnad då jag blev orolig att den inte skulle komma tillbaka på flera månader och strula soman läst att andra haft det. Jag kommer köra med ägglossningstest och kämpa vidare mot ett pluss!

Lycka till <3
Svar på tråden Nidblödning? Hur var det för er?