När är flickor för gamla för att följa med in på herrarnas?
När tycker ni att en flicka blir för gammal för att följa med sin pappa/styvpappa in till herrarnas omklädningsrum på badhuset? Omvänt om det är en pojke med mamma/styvmamma
När tycker ni att en flicka blir för gammal för att följa med sin pappa/styvpappa in till herrarnas omklädningsrum på badhuset? Omvänt om det är en pojke med mamma/styvmamma
Tycker inte vi ska dela upp det öht. Åtminstone borde det på alla badhus od finnas ett "familje"-omklädningsrum så att man inte behöver splittra familj och packning. Bäst vore som sagt om folk kan släppa idén att man inte får visa sig nakna för varandra för det finns ju inget farligt med det!
4 år. Var inte med på alternativen.. Efter 6 år är det helt otänkbart att barn ska behöva sina föräldrar i omklädningsrummen. Alla badhus borde skaffa familjerum, jag vill inte att en 10årig pojke ska se mig naken!
4 år. Var inte med på alternativen.. Efter 6 år är det helt otänkbart att barn ska behöva sina föräldrar i omklädningsrummen. Alla badhus borde skaffa familjerum, jag vill inte att en 10årig pojke ska se mig naken!
Efter 6 år är det helt otänkbart att barn ska behöva sina föräldrar i omklädningsrummen.
När de klarar av att byta om och ta hand om sig själva.
9 år är gränsen på vårt närmaste badhus, då kan de flesta barn klara att duscha och byta om själva.
7-8 år tycker jag.
När de börjat skolan så 6-7 år beroende på när på året de fyller år.
Mina 7 snart 8 åringar gpr med mig på det stora badhuset . Är inte ett alternativ att de går själva där!
Däremot i vårt lokala lilla badhus gpr de numera själva.
7 år.
Jag röstade på 15+ men det funkade visst inte. Tycker vi ska sluta tro att vi måste skyla oss för varandra. Nakna människor är ju vackra och jag tror inte sjuka människor (pedofiler) blir mer sjuka av att se nakna barn i verkligheten i ett "normaliserat" samanhang som i ett omklädningsrum. Tror i så fall de far mer illa av att fantisera vid en dator.
När de når puberteten är det absolut stopp tycker jag. Men redan när de når skolåldern är de flesta redo att byta om själva. De duschar ju utan föräldrarna på skolan tex.
Jag är för att avdramatisera nakenhet, men uppdelningen på badhuset skapar en laddning och jag vill inte använda mina barn som murbräcka i den.
Som tidigare har skrivit borde badhus ha ett tredje blandat omklädningsrum. Det är många fördelar med det.
7 år.
Min son har från och med åk 2 börjat byta om själv på herrarnas. Det går bra. Han vill inte med in på damernas heller utan blir generad då. Ibland ser man ju så stora barn som 9-10 år inne på "fel" omklädningsrum och det kan jag inte riktigt förstå. Man kanske kan be någon i personalen på badhuset följa med barnet in och visa vart de kan ta ett skåp m.m. om barnet ska in på "fel" sida mot där man själv byter om.
Min son har från och med åk 2 börjat byta om själv på herrarnas. Det går bra. Han vill inte med in på damernas heller utan blir generad då. Ibland ser man ju så stora barn som 9-10 år inne på "fel" omklädningsrum och det kan jag inte riktigt förstå. Man kanske kan be någon i personalen på badhuset följa med barnet in och visa vart de kan ta ett skåp m.m. om barnet ska in på "fel" sida mot där man själv byter om.
Vilka märkliga svar. Allt från att en 4åring borde gå ensam in i "rätt" omklädesrum till att det är konstigt att en 9åring av motsatt kön ser en byta om.. Jag är ändå en såndär pryd människa som snabbt drar på underkläderna under handduken och inte alls trivs med att byta om bland andra men det är ju inte värre framför en 9årig pojke än en flicka..
Sen att små barn ska klara sig själva, det handlar ju inte bara om att klara av att klä sig själv utan att orientera sig och klara av att vänta på sällskapet på andra sidan, kanske i ett badhus. Vilken förälder låter sitt 4åriga barn komma ensam in på badavdelningen?
Vilka märkliga svar. Allt från att en 4åring borde gå ensam in i "rätt" omklädesrum till att det är konstigt att en 9åring av motsatt kön ser en byta om.. Jag är ändå en såndär pryd människa som snabbt drar på underkläderna under handduken och inte alls trivs med att byta om bland andra men det är ju inte värre framför en 9årig pojke än en flicka..
Sen att små barn ska klara sig själva, det handlar ju inte bara om att klara av att klä sig själv utan att orientera sig och klara av att vänta på sällskapet på andra sidan, kanske i ett badhus. Vilken förälder låter sitt 4åriga barn komma ensam in på badavdelningen?