• Mightmare

Ni som fått barn med en man som bara har bröder

Svara gärna i tråden om ni fått barn med en man som bara har bröder (gärna många) och inga systrar :) Vilket kön blev ert barn? Ifall ni fått fler än ett så skriv gärna i tråden. Min teori är att män med bara bröder får söner mycket oftare.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som fått barn med en man som bara har bröder
  • Mika86

Röstade ha fått minst en av varje.
    Vi har 4 pojkar,1 flicka o nu 1 pojke till i magen
    Mannen ha två yngre bröder o jag har två äldre systrar

• Natulcien

Min sambo har bara en bror så han är inte aktuell...men min morfar hade 8 bröder. Han fick en son och en dotter.

• idis78

Min man har två bröder. Vi har två söner.
    Min mans bror som då självklart också har två bröder har 3 flickor och 1 pojk.

• Yilla

Min man har två bröder och vi har en son och två döttrar.

• LillaLoppi

Din teori stämmer inte, då män har häften av X och hälften av Y.

• Tangent

Min sambo har en bror. Min sambo har två söner. Hans bror har 3 döttrar.

• gbgumman

På min mans sida finns bara pojkar (förutom han mamma och hennes syster då. Han har en bror och fyra pojkkusiner och han pappa har bara bröder. Han farmor hade bara bröder. Vi fortsatte tre den till en början med en son men fick sedan till allas förvåning med en dotter. På min sida dominerar kvinnor hårt.

• Sous
    LillaLoppi skrev 2016-04-04 09:33:37 följande:

Din teori stämmer inte, då män har häften av X och hälften av Y.

Det är faktiskt inte sant på individnivå, bara på populationsnivå. Enskilda män kan ha fler x eller y-spermier. Enligt en brittisk studie jag läst om hur den stora ojämlikheten mellan könen jämnade ut sig efter första världskriget då en hel generation unga män i princip utplånades så är det tydligen faktiskt så att män med många bröder har större chans att producera söner.
Svar på tråden Ni som fått barn med en man som bara har bröder