• Anonym (Nyfiken)

Varför har du minskad sexlust/tappat sexlusten?

Motivera gärna ditt svar och finns alternativet ej med så välj annat och motivera

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har du minskad sexlust/tappat sexlusten?
  • Anonym (Marie)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-04-07 07:34:57 följande:
    Hur tar din man att din sexlust har minskat?
    Min kille tar det lugnt, för nu är vi mer jämspelta eftersom jag hade mkt högre än han innan. Som sagt, sexlusten är inte väck utan endast lägre än tidigare.
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-04-07 07:29:42 följande:

Men fy din stackare! Hur långt gången är du? Har det känns likadant med lusten under hela graviditeten?

Nu är jag i v 32. I början ökade lusten men i v 8 kickade det riktiga illamåendet in och då försvann lusten, inte bara till sex utan till det mesta. Illamåendet höll i sig till v 17 och då tog foglossningen över... Även om själva sexet och orgasmen är skönt (de få gånger vi kommit till) så gör det jätteont efteråt. Knappt så jag kommer upp ur sängen. Då känns det liksom inte värt det och som tur är har jag en sambo som håller med. Dessutom får jag galna sammandragningar när jag får orgasm och det är väldigt obehagligt. När jag väntade vårt första barn mådde jag knappt illa alls, hade ingen foglossning och lusten var på topp hela graviditeten!
  • Anonym (L)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-04-07 07:37:14 följande:
    Vad är det som hindrar dig? Lever du med en man som inte alls är intresserad av sm?
    Han skulle låta mig få utöva sm med honom, för mins skull, av kärlek.
    Men han får inte ut något själv av det och då faller det för mig.
    Jag vill ju att den jag utövar med ska få ut lika mycket som jag får, bara på ett annat sätt. 
  • Anonym (Vet inte)

Jag har ingen aning om varför min lust har minskat. Eller varför jag typ aldrig är sugen på sex längre. Har sex med min sambo ändå men fejkar att jag är kåt osv

• Anonym (.....)

Tror att i väldigt många fall där kvinnan tappar sexlusten handlar det om att hon har svårt att få orgasm. Får man sällan nå klimax vid sex...hur konstigt är det inte om man tappar sugen och lusten? Jag tror iaf att det är en vanlig orsak. Fast man letar massa orsaker. Tror inte männen nöjt sig med att ha sex gång på gång utan att nå ända fram?

Kan det ligga nåt i det?

• Anonym (Dex)

Ingen aning men skulle inte vilja ha tillbaka den. Finns så mycket annat att lägga tiden på.

• Anonym (Mjo)
    Anonym (Dex) skrev 2016-04-12 14:41:43 följande:

Ingen aning men skulle inte vilja ha tillbaka den. Finns så mycket annat att lägga tiden på.

Tar sex mycket tid ifrån din vardag?
  • gäst00000000

Man 34 år här. Har varit med min sambo i 10 år nu, vi har två barn och jag vet inte längre om jag orkar med vårt tråkiga sexliv. Eller orkar gå tillbaka till... 

Det som gjort det värst är väl att vi nu (äntligen!) hade haft analsex några gånger (bara blev så trots att hon alltid ställt sig negativt, vi kände väl oss extra på den gången) och det var riktigt fantastiskt bra, det verkade skönt för oss båda, vi hade köpt leksaker och på siståne har vi haft sex ofta och jag har haft mkt större sexlust än nånsin. Typ vi hade sex 3-4 dagar i rad förra veckan.

Men igår så tyckte hon efter vi gått ut på en dyr middag och jag köpt en ny och finare ring åt henne  (den gamla gick sönder) att nej, vi ska sluta med det där (så snuskigt, usch) och gå tillbaka till samma gamla rutin. Jag kan bara säga jag gick och sov på soffan inatt av egen vilja och tog av mig ringen. Jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till nu. 

Jag är så jävla trött på idén om att mitt liv ska bestå i framtiden av samma tråkiga vaginalsex endast. Känns som jag kunde lika gärna bo ihop med en nunna och kolla porr istället. Jag vill inte ha sex med henne längre faktiskt nu, har legat vaken hela natten och tänkt på framtiden. Om hon vill köra runt i samma gamla hjulspår resten av livet får hon göra det själv utan mig känns det som i denna stund.

Attraktionen försvann ganska snabbt och det har inte att göra med vikt och sånt som det oftast säga, hon har gått upp i vikt vilket är normalt efter man fått barn, men det har bevisligen inte stört mig med tanke på de sista veckornas aktiva sexliv. Den bara försvann, det är som hon avsexualiserade sig själv med några ord. Hon vill inte vara "snuskig", vad tror hon sex är? Tror hon detta är nån 1800 tals kärleksroman?

Om hon inte vill, och jag inte vill tvinga henne till något hon inte vill! Så då ser jag allvarligt ingen utväg, Jag har svårt att se en framtid i vårt förhållande trots att vi annars passar bra ihop och har två underbara barn och har byggt ett hus och liv tillsammans. Jag vill inte leva med en kysk nunna.

• Anonym (.....)
    Anonym (.....) skrev 2016-04-12 14:16:42 följande:

Tror att i väldigt många fall där kvinnan tappar sexlusten handlar det om att hon har svårt att få orgasm. Får man sällan nå klimax vid sex...hur konstigt är det inte om man tappar sugen och lusten? Jag tror iaf att det är en vanlig orsak. Fast man letar massa orsaker. Tror inte männen nöjt sig med att ha sex gång på gång utan att nå ända fram?

Kan det ligga nåt i det?

Vill citera mitt inlägg igen. Är inte detta en väldigt trolig orsak till varför många tjejer inte har lust?

Hur många % av männen skulle gilla att ha sex flera ggr i veckan om de aldrig fick orgasm?? .

Fundera på det!
  • Anonym (Mjo)
    Anonym (.....) skrev 2016-05-14 11:57:39 följande:

Vill citera mitt inlägg igen. Är inte detta en väldigt trolig orsak till varför många tjejer inte har lust?

Hur många % av männen skulle gilla att ha sex flera ggr i veckan om de aldrig fick orgasm?? .

Fundera på det!

Absolut, säkert en stor orsak.

Men sen tror jag att preventivmedel har en hel del med saken att göra med, de flesta tar sig inte tid till att prova ut något som funkar. Mååååånga sorter har minskad sexlust som biverkning och alla sorter passar inte alla..
Svar på tråden Varför har du minskad sexlust/tappat sexlusten?