Vi är oense om vaccinering av vårat barn
Vi fick barn i somras och är nu föräldrar till en underbar liten prins. Vad som dock kommit som en överraskning är att min sambo inte vill låta vår son bli vaccinerad.
Är det fler som sitter i en liknande situation?? Eller någon som kan ge lite råd och tips?
Inställningen till vaccin är något som han kommit fram efter att vårt barn blev till och han menar att han inte vill skada vårat barn. Nu känner jag mig otroligt sviken av att jag inte fått veta detta tidigare så vi kunnat diskutera det i förväg. Jag är helt maktlös i frågan, eftersom vaccinering kräver båda föräldrarnas samtycke enligt lag, och jag har därför egentligen ingenting att säga till om. BVC har gjort allt dom kan för att hjälpa mig, men det är ju ett beslut vi måste komma fram till, så det är inte mycket mer än att informera oss om fördelar och nackdelar med vaccin.
Jag kan förstå att man känner sig tveksam till nya vaccin, MEN inte de som är med i vaccinationsprogrammet för barn. De finns ju till för att skydda våra barn mot sjukdommar... Jag har lagt åtskilliga timmar på att se föreläsningar och dokumentärer samt läst böcker för att försöka förstå hans rädsla men jag ser fortfarande det som att vaccin är för barnets bästa.
Detta tär något fruktansvärt på vårt förhållande och jag är rädd för att vi ska tvingas göra slut :( Han är min stora kärlek och jag önskar verkligen att vi ska kunna lösa detta!!!!!