• Ewald01

MP eller SD - vilket av dessa partier skulle du rösta p

Täkt dig följande situation. Det är val och det finns en annan valomgång där bara kanidater från dessa partier är med som fick de flesta röster i första valomgången. Antar vi att det är bara kanidaten från MP och kanidaten från SD och du måste nu bestämma dig. Vilket parti/ vilken kanidat skulle få din röst?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden MP eller SD - vilket av dessa partier skulle du rösta p
  • Rataxes

Om detta vore fallet skulle jag stanna hemma på soffan. Som att få frågan om jag vill ha naglarna på höger eller vänster hand utdragna.

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • lövet2

Tveklöst Mp. De har fått min röst alldeles frivilligt ett par gånger förut.

• Mandel

Eftersom MP är emot landsbygden och SD gillar landsbygden och jag lever på landsbygden så är valet inte så svårt.

Har ingen som helst lust att tvingas flytta till stan och leva på importerad mat full med i Sverige förbjudna kemikalier och hormoner.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • thelastmonkey

Som den sanna sverigedemokrat jag är skulle jag absolut välja SD. Solig
    Miljöpartiet är likställt med att äta råttgift, eller varför inte arsenik nedsköljt med lite  Skål .

Fast frågan är lika relevant som att undra om man vill att himlen ska vara rutig eller randig. Skrattande

• killen

Skulle nog blivit MP av enkla och enda anledning att då kan man sitta i regeringen och bete sig hur som helst utan konsekvenser. Förutsatt att det kommer in vettiga personer i mupp partiet

• Ewald01
    Rataxes skrev 2016-04-17 10:14:41 följande:

Om detta vore fallet skulle jag stanna hemma på soffan. Som att få frågan om jag vill ha naglarna på höger eller vänster hand utdragna.

Det kommer att bli fallet i Österrike. Där leder nämligen en miljöpartist och en högerpopulist inför presidentvalet. Alla valundersökningar kommer fram till nästan samma resultat. I så fall skulle det bli en direkt duell mellan partier som motsvarar MP och SD i andra valomgångenGlad
  • Ewald01
    Mandel skrev 2016-04-17 10:59:27 följande:

Eftersom MP är emot landsbygden och SD gillar landsbygden och jag lever på landsbygden så är valet inte så svårt.

Har ingen som helst lust att tvingas flytta till stan och leva på importerad mat full med i Sverige förbjudna kemikalier och hormoner.

Okej.

I Österrike (där det troligtvis kommer att bli en match mellan "MP" och "SD") är det presidentval.

En president gör egentligen inga lagar, men han m
    åste godkänna en regering (efter ett riksdagsval) och presidenten kan avskeda regeringen. Annars är presidentens uppgift att representera landet .... resor och statsbesök osv. ...

Men hur som helst .... det kommer att bli spännande.

I Sverige har man ju ingen president. Sverige är en monarki och kungen har väl mindre rättigheter än vad en president har. Kungen i Sverige f
    år ju inte ens välja religionen fritt och den får inte heller rösta.
  • Rataxes
    Ewald01 skrev 2016-04-17 15:25:05 följande:
    Det kommer att bli fallet i Österrike. Där leder nämligen en miljöpartist och en högerpopulist inför presidentvalet. Alla valundersökningar kommer fram till nästan samma resultat. I så fall skulle det bli en direkt duell mellan partier som motsvarar MP och SD i andra valomgången. Glad
    Usch, sjufalt usch.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Ewald01
    Rataxes skrev 2016-04-17 17:53:50 följande:
    Usch, sjufalt usch.
    Traditionella partier som Socialdemokraterna eller Konservativa har ingen chans den här gången.

Det finns en oberoende jurist som f
    år stöd av Liberalerna. Hon ligger på tredje platsen och kan hamna på andra platsen, men det är troligare att högerpopulisterna hamnar där.

Miljöpartiet leder i samtliga undersökningar och kan förvänta sig mellan 25 och 29 % av rösterna. Så kring 26 - 27 % bör de väl få. 
  • Ewald01

Här är alla valundersökningar inför presidentvalet.

Det är fortfarande så att "MP" är störst och ett parti som motsvarar SD hamnar på andra platsen. Vi får väl se hur det blir på söndag ... men just nu ser det ut att bli en direkt match mellan "MP" och "SD" ...

neuwal.com/wahlumfragen/index.php

• Ewald01

I Österrike har man denna situation nu. En högerpopulist och en miljöpartist matchar sig nu.

För tillfället ligger båda 2 vid ca. 50 %.

Spännande blir det. Bara 3 veckor kvar till andra valomgången!

• Ewald01

Slagsmål i Österrike. En MP-supporter och en högerpopulist hamnade i ett slagsmål i natt.

Anledning: Politiska 
    åsikter 

En polis blev sen skadad av högerpopulisten. Högerpopulisten omhändertogs av polisen och blir anmäld.

salzburg.orf.at/news/stories/2772867/

Svar på tråden MP eller SD - vilket av dessa partier skulle du rösta p