• Man44sthlm

Vårdnads Tvist

Jag ska upp i rätten ang vårdnadstvist.

Min förre detta sambo har anmält mig flera ggr med direkt osanning polisen har aldrig ens tagit in mig på förhör. Nu har hon Anlitat Therese Ström hur är hon som Advokat ?

Kan Tillägga att hon har även ljugit för Famrätten samt Socialen hennes historia går inte ihop hur allvarligt ser rätten på detta ? Det finns dokumentation på detta samt sms

• Svar på tråden Vårdnads Tvist
  • Anonym (Mnm)
    Man44sthlm skrev 2016-04-19 17:43:57 följande:

Jag ska upp i rätten ang vårdnadstvist.

Min förre detta sambo har anmält mig flera ggr med direkt osanning polisen har aldrig ens tagit in mig på förhör. Nu har hon Anlitat Therese Ström hur är hon som Advokat ?

Kan Tillägga att hon har även ljugit för Famrätten samt Socialen hennes historia går inte ihop hur allvarligt ser rätten på detta ? Det finns dokumentation på detta samt sms

Vad är det hon anmält dig för och vad lägger hon fram för bevis?
  • Man44sthlm

Hon har inga Bevis alls allt e på lösa grunder flickan e 5 år vi separera i september hon håller flickan borta så mkt det går för mig får inte ringa henne på kvällarna mm

• Man44sthlm

Det gör jag med men det kostar hela tiden ...en sådan här process tror han slutar på ca 100 000 när den e klar vill ha tips o råd samt e det bra och prata

• Kjell2

Hur är umgänget idag, är det fastställt av tingsrätt eller familjerätt?

Hur är vårdnaden?

Vad yrkar ni på?

• Man44sthlm

Hon har ensam vårdnad..släppte den för att jag trodde hon skulle lugna ner sig vi gjorde ett avtal som hon bryter hela tiden..Jag hade inga pengar kvar till juridiskt ombud...hon har alltid brutit våra samarbetsavtal så jag trodde om hon bröt den så skulle vårdnaden gå tillbaka men så funkar det ju inte

• Man44sthlm
    Man44sthlm skrev 2016-04-19 19:20:54 följande:

Hon har ensam vårdnad..släppte den för att jag trodde hon skulle lugna ner sig vi gjorde ett avtal som hon bryter hela tiden..Jag hade inga pengar kvar till juridiskt ombud...hon har alltid brutit våra samarbetsavtal så jag trodde om hon bröt den så skulle vårdnaden gå tillbaka men så funkar det ju inte

Jag yrkar på gemensam vårdnad men det vill inte hon samt e avtalet fastställt i dom ...jag vill inte ha  verkställande dom på det för det e så sjukt skrivet...det e inte barnets bästa
  • Kjell2

Då ni verkar ha samarbetsproblem kan det bli svårt att få gemensamma vårdnad.

Se till att du får ett faställt umgänge.

• Man44sthlm

Jag kan samarbeta men inte hon alls..jag har försökt alla vägar är det till hennes nackdel i en rättegång ?..

• Kjell2
    Man44sthlm skrev 2016-04-19 19:39:28 följande:

Jag kan samarbeta men inte hon alls..jag har försökt alla vägar är det till hennes nackdel i en rättegång ?..

Bero på vad ni vill. Hur är umgänget idag?
  • Man44sthlm

Umgänget är idag några timmar mitt i v samt så varannan helg men hon försöker förstöra dom med erbjuder flickan saker och ting försöker styra dom gentemot vad jag vill.

Själv är jag inte perfekt heller jag har intagit en del alkohol i mina dagar men jag e ren från den jag drack en del bara för att komma hemifrån komma ut o prata med folk ...jag har tagit prover länge bara för att bevisa att jag e nykter 

• Kjell2
    Man44sthlm skrev 2016-04-19 21:14:23 följande:

Umgänget är idag några timmar mitt i v samt så varannan helg men hon försöker förstöra dom med erbjuder flickan saker och ting försöker styra dom gentemot vad jag vill.

Själv är jag inte perfekt heller jag har intagit en del alkohol i mina dagar men jag e ren från den jag drack en del bara för att komma hemifrån komma ut o prata med folk ...jag har tagit prover länge bara för att bevisa att jag e nykter 

Om en part har EV, mest tid med barnet och är  i övrigt en vettig förälder kan det ibland vara  en fördel att elda på konflikter för att visa på samarbetssvårigehter och på så sätt få behålla EV.

Vad du i första hand bör göra är att få ett fastställt regelbundet umgänge och sköta det till 100% och vara en bra förälder. Gör din motpart avsteg från schemat ska du direkt gå tll FR och sen vidare till TR.

Hur du går vidar sen hänger på saker som skolgång, nätverk, dina möjligehter att vara en bra förälder på heltid osv.

• Man44sthlm

Det är mitt mål man måste ta ansvar för sina barn man kan inte lämna dom ensam ..det är att svika sina barn som många gör tyvärr idag.

Svar på tråden Vårdnads Tvist