• Nikolinas

Har jag övernaturliga ''krafter''?!

Jag är en tjej som alltid har känt mig speciell.
    Jag har alltid känt mig udda och lite efter alla andra. Det har alltid känts som att jag liksom har snubblat mig fram här i livet. Det är en känsla jag har haft med mig i många år, och som jag tänkt mycket på. Jag kan på nåt sätt ofta förutse saker, känna på mig vad som kommer att hända. 

Idag till exempel, kände jag på mig att en lektion skulle vara inställd för att läraren skulle vara borta. Jag satt och tänkte på det precis innan jag fick reda på att det var så. Sånt här har hänt flera gånger. Jag har förutsett att nåt ska hända, såhär kommer det bli eller liknande - och så har det blivit så. Jag har jättelätt för att förutse andra människors tankesätt och veta vad de kommer säga innan de sagt nåt. Har inte tänkt på det här så mycket men idag när det inträffade igen började jag tänka på det.

Om nånting kommer att hända känner jag på mig det starkt inom mig.
    Det är som att min hjärna talar om vad som ska hända. 
    Jag har alltid haft en känsla inom mig som talat om för mig att det är nåt annorlunda med mig, men jag har aldrig kunnat sätta fingret på vad.

Vad tror ni?
    Finns det nåt ställe man kan läsa och lära sig mer om sånt här på? Behöver bolla detta med någon..

• Svar på tråden Har jag övernaturliga ''krafter''?!
  • Nikolinas
    KalleEklow skrev 2016-04-26 14:13:23 följande:

Tror du får lugna ner dig lite med drogerna...

Var du rolig nu eller? Tar inte några jävla droger.
  • Kakmonsterarg

Du tänker för mycket på alla gånger du hade rätt "åh jag visste jag skulle gå över vägen för kände på mig bussen va i närheten , å jag hade visst rätt bussen stod där" istället kom ihåg alla gånger du hade fel på din intuition så ser du att de inte är något magiskt :) alla känner sådär ibland

• Nikolinas
    Kakmonsterarg skrev 2016-04-26 14:25:59 följande:

Du tänker för mycket på alla gånger du hade rätt "åh jag visste jag skulle gå över vägen för kände på mig bussen va i närheten , å jag hade visst rätt bussen stod där" istället kom ihåg alla gånger du hade fel på din intuition så ser du att de inte är något magiskt :) alla känner sådär ibland

Förstår att det är lätt och säga så, men det händer OFTA och har som sagt en stark känsla inom mig som säger att det är nåt annorlunda med mig. Kan inte förklara så mycket bättre men jag tror att det är nåt..
  • Kakmonsterarg

De finns inget övernaturligt tyvärr . de kallas bara bra magkänsla o de ska du va glad över att du har, du kan tolka situationer o förutspå men du är inte övernaturlig eller magisk för de. Jag får sådär hela tiden , hjärnan känner igen situationer som liknar andra o då tänker man "aha nu kanske detta händer"

Precis som vi vet att går vi över en väg så kanske vi kan få en bil rusandes precis framför oss , samma magkänsla där att "attans kanske ska gå försiktigt över vägen"

Eller en magkänsla när man skriver med en ny kille , o han inte svarar på några timmar, då säger min magkänsla ibland att han inte är så värst intresserad o ja, då ser man sen på hans kommentarer på hans bilder att massa andra tjejer flörtar med honom

Eller när man beställer kebabrulle o man bara "hm denna bit smakar lite konstigt, ska nog inte äta mer för tänk om jag blir magsjuk, så visar de sig kompisen man äter med (äter också kebabrulle ) blir sjuk sen på kvällen.

De är bara de där "sjätte sinnet" man har, "tänk om" man känner på sig saker. Magkänslan . De hör ingenting med övernaturligt att göra. Jag har så JÄMT!

Ge exempel på såna du har?

Skriv upp de gånger du känner av att något ska hända då du har FEL o sen skriver du upp de gånger du känt på något ska hända o du hade RÄTT så ska du se de är lika många ggr

• Anonym (Nja)

Det kallas intuition. Helt normalt och händer oss alla med jämna mellanrum!

• thelmiss

Sådär var det för mig också förut när jag var yngre (är medial). Det började sådär sen blev det mer och mer sen började man typ bli rädd för sig själv, haha. T.ex när man kört bil och känt att "nu måste jag bromsa för snart springer ett djur ut i vägen", eller, "nu har min systers kille kört åt helvete" och man ringer upp personen i fråga och ja - mycket riktigt. Listan kan göras lång? Det finns många skeptiker idag så låt dig inte nedslås av löjliga kommentarer utan lita på din intuition och känsla. Jag har fått hjälpa många personer (med det andliga menar jag då, jag ser dem med).
    Det finns många olika kurser men det gäller att välja rätt och tyvärr är de ofta ganska dyra! Beror lite på vilken "del" av medialiteten man har som starkast, men de kurser jag har gått har öppnat otaliga vägar för mig :)

• Anonym (Grattis)

Grattis! Det är något speciellt med dig, det har du rätt i. Du har intuition och är känslig för omgivningen, det kan både vara bra och dåligt. För många leder det till en känsla av att vara annorlunda för man lägger märke till fler detaljer än andra människor. Antagligen är du då också väldigt analytisk som person och är helt enkelt mer öppen och uppmärksam än andra.

Resten är lite samma fenomen som när man tror sig vakna 03:33 varje natt eller något sådant, man kommer ihåg de gångerna men glömmer alla gångerna man inte gjorde det.

• itsjoelin

Känt samma sak. Ända sen jag var liten. Som barn trodde jag att jag hade övernaturliga krafter. Gick alltid runt i bakgården och lekte att jag kunde styra vinden. Saken är jag minns när jag testa "styra" vinden bad vinden gå åt höger kollade mot träden och det hände. Bad vinden blåsa jätte mycket så mycket så mitt hår flög nästan av och Det hände. Vad jag än sa så hände det. Minns när jag fick vattnet från kranen gå åt höger. Är väldigt intresserad av övernaturliga saker. Älskar skräck filmer också. Plus jag har alltid haft förmågan och se o tala med andar. Inte vilka andar som helst utan demoner. Plus mitt hus är hemsökt ganska coolt men läskigt. Hittar inte på det här har inte tänkt så mycket på mina krafter tror mest att ja inbillar mig men mina vänner har sett samma som jag hemma hos mig så kanske är sant?

• Pentra

Nej, inga övernaturliga krafter. Men ett sjätte- och sjunde sinne som sas. används mer aktivt. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• nora4

Du är inte den enda som upplever sånt. När jag var fyra år gammal så började jag känna så som du har beskrivit att man kan typ se in i framtiden alltså att veta vad som kommer att hända. En gång när jag och min familj skulle åka hem mitt på natten så fick jag en känsla att någonting skulle att hända. Dt var att dörren till bilen skulle öppnas av sig själv på något sätt i hög fart. Det konstiga var att när jag och min familj skulle kliva in i bilen så var min pappa övertygad om att alla dörrar var stängda ordentligt och att ingenting var fel. Men så var det inte. När min pappa körde i hög fart så öppnades dörren av sig själv, bara sådär. jag försökte stänga den direkt och jag lyckades. det här är bara en enkel händelse i mitt liv. I ung ålder så började jag att drömma märkliga drömmar bland annat mardrömmar som upprepas än idag när jag är 13 år gammal och sanndrömar (drömmar somkommer hända på riktigt). Jag har alltid kännt mig speciel och annorlunda. för min del så har jag enkelt att gissa mig fram saker till exempel vad folk tänker på och vad som bekymrar de.
    Hur är det med dig? Brukar du ha märkliga drömmar som jag och som upprepas ofta?

• karolina17

Du är en känslo person, det du upplever är normalt. Vi bearbetar intryck, erfarenheter i drömmar.

Hjärnan "sover" i princip aldrig. Att du känner dig speciell är för vi alla människor är unika, finns inte nån den andra lik till hundra procent :)

Svar på tråden Har jag övernaturliga ''krafter''?!