Barnallergi, djur och boende
Har ni separerat med både barn och djur?
Hur löste ni det när ett av barnen har allergi mot det djuret, men håller sig friskt tack vare medicin?
Vi har en hund, och det blir jag som tar med den till nya stället. Medan vi håller på med separationen visar det sig att en av våra döttrar har allergi mot just hund. Kan detta äventyra växelvis boende? En del familjer har ju både djur och barn, trots att någon i familjen är allergisk och håller sig frisk med medicin. Men när det gäller växelvis boende så kanske familjerätten kräver att barnet bor stadigvarande i en helt allergifri miljö?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-27 13:49
Det här är en tråd som riktar sig till dem som själva har separerat med barn och djur. Frågan gäller familjerätt och växelvis boende.
Det är bara det som frågan gäller, inte åsikter huruvida det är lämpligt eller inte, framför allt från personer som aldrig separerat med barn och djur.
Om ni läser frågan ordentligt så ser ni att jag inte skrivit om min egen inställning till det. Frågan gäller endast Familjerätt. Jag kunde också ha ställt frågan under rubriken "Familjejuridik/Vårdnadstvist", men jag märkte att denna tråd är mer aktiv och dessutom gäller det inte en vårdnadstvist, endast frågan om boende.