soc anmäl
För ungefär 1 månad sedan fick vi veta att förskolan hade anmält oss till soc.
Dom kunde inte säga vad det handlade om utan det fick vi veta där.
Väl där så sa dom att dom var oroliga för att min äldsta på 3år inte hade varit där så mycket, han hade haft för lite kläder med dig och tydligen var han smutsig om händer och luktade piss.
enligt personalen som sa det här så hade hon och andra där på pekat dom här sakerna för mig flera gånger.
Men det dom sakt till mig var att dom hade uppfattat honom som smutsig i öronen EN gång sa hon det. och då inget om någon lukt (som jag själv inte har känt)
EN gång sa dom att jag skulle skicka med en tjockare tröja därför att han var kall.
sen sa dom oxå en gång att det var mögel på hans byxor men när sambon tog upp det under mötet så var det inte det och de hade dom aldrig sakt.
och varför han inte har varit där är enkelt för att han inte vill vissa dagar och jag är föräldrar ledig med lilla så jag ser då ingen anledning att tvinga honom dit.
Han har utökad tid men i gör samma saker hemma som dom där. en gills som ett allmänt förskolebarn
Och han har inte bara förskola utan lekotek, logoped, dietist, bvc, provtagning.
På de har vi andra i familjen massa med möten så det är aldrig lediga dagar förutom på lördagar och söndagar.
nu denna vecka hade dom lovdagar och dom skulle almäna barnen vara lediga men dom ringde idag och frågade vart han var. och då frågade jag om han inte gilldes som ett almänt barn längre vilket han gjorde.
Men det kändes lite som hon dom på senaste tid har letat små saker att klaga om.
Och nu ska lilla börja där i höst och jag är inte säker på att jag vill att dom ska gå där.
personalen är jätte bra mot äldsta men det känns lite osäkert för mig och jag orkar inte höra dom klaga på minsta lilla.