soc anmäl
Min dotter badar och tvättar håret två gånger i veckan oftast. Ibland mer. Självklart så tvättas händer, ansikte, tänder borstas och kläder byts varje dag. Men tycker inte att barn behöver bada oftare än så.. Speciellt min lilla fröken som lätt får torr hud när hon badar för ofta. iaf, så kände jag en dag att hon absolut Stank om håret!! Då hade det inte gått mer än ett par dagar sedan hårtvätt och bad. Vet inte riktigt hur hon lyckas men antar att fått nånting i håret vid maten lr nåt. Hon luktade som gammal mjölk ungefär. Hade jag inte vetat när hon sist badade så hade jag gissat på ett par veckor. Fruktansvärt pinsamt då vi var borta när jag märkte det och det var många som kramade om henne.. Vet inte riktigt vad jag ville säga mer än att barn kan lukta ganska illa fast dom badas och tvättas regelbundet.. Jag har vid ett flertal rillfällen fått in liten hint om att fler kläder behövs på förskolan. Men aldrig någonsin sura miner. Pappa hämtar barnen och får ibland med sig saker som huvudsakligen används just på förskolan, på morgonen när vi ska stressa iväg så har pappa redan åkt för länge sen och då jag inte sett till vad de nu kan vara så antar jag att det finns på plats. Förskolan har bara visat förståelse då det hänt, dom har själva barn och vet hur det kan va ibland. Tycker det låter som ni har en förskola med mycket knepig personal. Mitt tips är byt, till en förskola barnet trivs på och vill gå till om dagarna samt att du ska slippa känna dig "övervakad" för jämnan.