• druvan52

    Ruvar på 5d blastocyst

    Hej! Någon mer som ruvar på 5 dagars blastocyst? Jag är på RD 6 och har testat negativt idag samt har spottings och mensvärk. Tog ägglossningssprutan för exakt 11 dgr sedan så visst borde väl inte mensen komma riktigt än? Eller? Nån som vet?

  • Svar på tråden Ruvar på 5d blastocyst
  • Cyanea
    druvan52 skrev 2016-06-01 09:01:35 följande:

    Någon mer som ruvar igen? Är på RD 1 nu igen, sista försöket innan sommaren! Ska försöka jobba mycket så jag inte hinner fundera så mycket. Någon som vill följas åt?


    Heja dig!!! STORT lycka till! Hoppas att ruvningen går snabbt och att du inte hinner oroa dig för mycket. 
  • druvan52
    Cyanea skrev 2016-06-01 11:03:28 följande:
    Heja dig!!! STORT lycka till! Hoppas att ruvningen går snabbt och att du inte hinner oroa dig för mycket. 
    Åh tack:) Jag ska jobba en massa så tiden går fort, hoppas det inte är dåligt för den med lite stress:-P
  • Cyanea
    druvan52 skrev 2016-06-01 11:07:10 följande:
    Åh tack:) Jag ska jobba en massa så tiden går fort, hoppas det inte är dåligt för den med lite stress:-P
    Lite stress är inget negativt alls :) 

    Dottern blev till under min utbrändhet när jag inte ens ägglossade längre ;) (Jag menar inte att stressen hjälpte, jag menar att den åtminstone inte stjälpte ;) )
  • smulan77

    Hej! Jag ruvar på en 6-dagars blastcyst - fet. Det är runvdag 12 från insättningen. Har redan gått över min vanliga bim men fick veta att det inte behöver betyda något av barnmorskan. Detta är mitt första fet och jag har inte koll på hur det funkar. Jag har inte tagit några hormoner är det då blaston som ger ut hormoner ett tag så det ej blir mens på vanligt datum? Någon som vet? Hade många symptom krin min vanliga mens men allt har avtagit nu så det kanske ej blir nåt denna gång :( Verkligen ej berg och dalbana detta. Kram

  • malre

    jag skrev ett svar här, men den verkade inte bli publicerad

    Jag tror att du kan testa om du är på RD12 men en blastocyst. Kan vara så du är gravid och därför inte fått mens. Att du inte har symptom behöver inte betyda något, det är ganska vanligt att man inte känner av något i börjag av graviditeten.
    Blaston ger inte ut hormoner som skjuter på din mens. den ska fastna först (graviditet) om den ska påverka. jag tror att du är gravid :)

  • druvan52
    smulan77 skrev 2016-06-03 06:40:23 följande:

    Hej! Jag ruvar på en 6-dagars blastcyst - fet. Det är runvdag 12 från insättningen. Har redan gått över min vanliga bim men fick veta att det inte behöver betyda något av barnmorskan. Detta är mitt första fet och jag har inte koll på hur det funkar. Jag har inte tagit några hormoner är det då blaston som ger ut hormoner ett tag så det ej blir mens på vanligt datum? Någon som vet? Hade många symptom krin min vanliga mens men allt har avtagit nu så det kanske ej blir nåt denna gång :( Verkligen ej berg och dalbana detta. Kram


    Det låter som ett väldigt gott tecken, har du testat än? Jag är bara på RD 3, tiden går så långsamt...
  • smulan77

    Hej! Nej jag var inte vågat testa ännu! Tack för svar förresten. Jag har testdag idag och igår kom det pyttelite brunt ej som mens men ej mer. Var säker på att det var kört. Nu väcks hopper lite igen. Funderar på att se vad som händer idag och testa i morgon om menseb ej kommer igång. Lycka till till er andra. Kram

  • druvan52
    smulan77 skrev 2016-06-06 07:36:33 följande:

    Hur går det för dig druvan52?


    smulan77 skrev 2016-06-06 07:34:18 följande:

    Hej! Nej jag var inte vågat testa ännu! Tack för svar förresten. Jag har testdag idag och igår kom det pyttelite brunt ej som mens men ej mer. Var säker på att det var kört. Nu väcks hopper lite igen. Funderar på att se vad som händer idag och testa i morgon om menseb ej kommer igång. Lycka till till er andra. Kram


    Låter verkligen lovande för dig! Håller tummarna! Jag är på RD 6 idag. Förra ruvningen kom mensen på RD 7 så imorgon känns som en kritisk dag. Men hittills inget blod...
  • druvan52
    smulan77 skrev 2016-06-06 07:36:33 följande:

    Hur går det för dig druvan52?


    Hur har det gått för dig? Jag fick pos först men RD 11 svagare och svagare tester så blir nytt försök i höst för mig!
  • smulan77

    Jag testade några dagar efter min testdag och fick positivt utslag. Ledsen att det inte gick för dig druvan. Hoppas att du kan tanka på med energi i sommar. Det är första gången jag någonsin får ett plus så jag tror inte att det är sant. Både jag och min sambo är 39 år utan barn tidigare så vi vågar knappt hoppas. Har haft lite bruna flytningar så man får hålla tummarna att det går vägen. Stor kram och positiv energi till alla där ute!

  • Anonym (Höstruvare)

    Hej! Jag ruvar på två blastocyster och är på ruvardag 7.

    Har inte vågat tjyvtestat än då jag inte vet om hcg sprutan fortfarande sitter i :)

  • Cyanea
    Anonym (Höstruvare) skrev 2016-10-18 09:46:10 följande:

    Hej! Jag ruvar på två blastocyster och är på ruvardag 7.

    Har inte vågat tjyvtestat än då jag inte vet om hcg sprutan fortfarande sitter i :)


    Det beror ju lite på hur gamla blastocysterna är. Är det mer än 10 dygn sedan du tog sprutan ska den ha gått ur kroppen. 

    Lycka till :) 
Svar på tråden Ruvar på 5d blastocyst