Anonym (M) skrev 2016-05-15 09:21:48 följande:
Fast Jag utgår ju alltså från att många av dessa "privatpersoner" ljuger om att de är socialsekrterare och sen utrycker sig på ett sätt som kan få läsarna att tappa förtroendet för socialtjänsten. Men det är klart att det kan vara olämpliga socialsekreterare också och i så fall ger de ju en korrekt bild av hur det funkar och det är då inte konstigt om förtroende urholkas.
Men om man ska gr uttryck för helt privata åsikter som inte alls är kopplade till ens jobb som socialsekrterare och kanske rent av går stick i stäv med vad som är ok på jobbet, finns ju ingen anledning att tala om vad man har för yrke. Om man faktiskt jobbar inom socialtjänsten borde man ju vara angelägen om att försöka skapa ett gott förtroende hos allmänheten för arbetet som görs där.
Jo, det håller jag med om, att det finns en del som ljuger och säger de jobbar på SOC.
Men visar okunskap som är kuslig, men dom vill väl bara få känna sig viktiga en gång i livet i alla fall.
Jag anser SOC gör generellt ett helt okey jobb, dock finns det ett flertal exempel på hur idiotiskt de beter sig ibland.
Och jag tror att detta ofta beror på att personkemi mellan SOC och klient havererar, så sitter det någon där som slår med hela handen.
För den har känts så personligt kränkt.
Man tycker att i vad de tycker personligen i sitt arbete, inte ska få påverka.
Och det är därför en del misstror SOC något extremt mycket, och jag förstår dom.
Det räcker med en dålig erfarenhet, där de har blivit överkörda.
Så är det kört med förtroendet, och med rätta.
Sen anser jag även att de ska få ha sina åsikter på såna här forum.
Dock brukar deras åsikter vara rätt krampade utanför sitt jobb.
Som tex där de berättar att missbrukare(främst droger, men även alkohol)är äckel.
Tycker personligen det är väldigt beklämmande att man har ett arbete där man ska hjälpa folk.
Och sen sitter kallar dom äckel, brukar ge dom en avhyvling då.
För det är dom värda då, och även att de bör överväga byta jobb då de har en sådan åsikt.