• Anonym (Babystrumpa)

Evig väntan

För tre år sedan blev jag gravid men fick missfall i vecka 5, väntat då cerazette kan orsaka detta direkt efter avslutat p-piller-ätande.Jag valde då att lägga ner allt vad barn hette och levde på. I januari i år började vi fösöka igen, men det har inte tagit sig än. Denna månaden kände jag en massa som jag inte tidigare känt så som:
    * Ömma bröstvårtor längre än vad jag brukar
    * tjuvnyp i mina äggstockar, vänster och höger och ibland båda samtidigt
    * Sur uppstötning
    *Kissar ofta
    * ingen apit alla dagar inte ens sugen på godis längre
    * Illamående några dagar
    * Svullen om magen och mycket gaser

Idag på BIM-1 så testade jag och det visade sig att det stor EJ GRAVID igen.
    och jag fick några trådar med bruna flytningar. 

Vad tror ni ?

• Svar på tråden Evig väntan
  • Carambolan

Negativt test och blodiga flytningar... Låter som mens på väg.

• Anonym (Babystrumpa)

Idag var trådarna försvunna, Bim idag men ingen mens i sikte.

• Lovisens

Jag har BIM idag. Tidigare i veckan har jag varit illamående mitt på dagen, huvudvärk, lite yrsel men gissar på att jag är skengravid som jag brukar vara. Sitter bara här och väntar på att mensen ska komma. Har slutat att göra grav.test så fort bim kommer för jag orkar inte med den besvikelsen när man får negativt, då är det bättre att mensen får komma av sig  själv.

• Anonym (Babystrumpa)
    Lovisens skrev 2016-05-15 11:37:58 följande:

Jag har BIM idag. Tidigare i veckan har jag varit illamående mitt på dagen, huvudvärk, lite yrsel men gissar på att jag är skengravid som jag brukar vara. Sitter bara här och väntar på att mensen ska komma. Har slutat att göra grav.test så fort bim kommer för jag orkar inte med den besvikelsen när man får negativt, då är det bättre att mensen får komma av sig  själv.

Jsg ska sluta med det med. Vilket försök är du på!? Jag undrar om lyckan någonsin kommer till mig. Har flera i min närhet som säger att det tog sig på första försöket.....då tappar jag lite modet.
  • Lovisens
    Anonym (Babystrumpa) skrev 2016-05-15 18:42:26 följande:
    Jsg ska sluta med det med. Vilket försök är du på!? Jag undrar om lyckan någonsin kommer till mig. Har flera i min närhet som säger att det tog sig på första försöket.....då tappar jag lite modet.

Hur har det gått? Har mensen kommit ännu?

Vi har försökt i 4 år så det är knappt att man har något hopp kvar tyvärr :( Ni då?

• Anonym (Johanna)

Jag tänker att vid en viss punkt får man acceptera ödet. Det kanske inte är meningen att du ska ha barn? Engagera dig i släktingars barn och vänners barn, skaffa en hund? Livet kan vara rikt ändå utan barn :) och skulle det ske ändå så blir det en glad överraskning

• Anonym (Babystrumpa)
    Anonym (Johanna) skrev 2016-05-16 19:08:48 följande:

Jag tänker att vid en viss punkt får man acceptera ödet. Det kanske inte är meningen att du ska ha barn? Engagera dig i släktingars barn och vänners barn, skaffa en hund? Livet kan vara rikt ändå utan barn :) och skulle det ske ändå så blir det en glad överraskning

Ett slag i magen på någon som kämpar. Tur att jag redan tänkt allt det du skrev. Du kanske skulle valt att vara tyst, någon kan bli sårad.
  • Anonym (Babystrumpa)
    Lovisens skrev 2016-05-16 18:45:13 följande:

Hur har det gått? Har mensen kommit ännu?

Vi har försökt i 4 år så det är knappt att man har något hopp kvar tyvärr :( Ni då?

Bara bruna flytningar än. Ge inte upp! Blir det inga egna barn här så kommer vi nog titta på adoption.
  • Anonym (Hallå)

Korkat inlägg. Ts har blivit gravid tidigare och har bara försökt i 4 mån nu. Det finns ingenting som talar för att hon skulle behöva acceptera ett öde utan barn.
  • Anonym (Johanna)

Korkat inlägg? Det tycker jag inte. Däremot är det sanningen. Det är naturens sätt att gallra vilka som är lämpliga att skaffa barn.

• trash panda
    Hon har försökt i fem månader. Det är kanske inte dags att "acceptera ödet" riiiiktigt ännu, eller vad tror du?
    Anonym (Johanna) skrev 2016-05-17 13:42:32 följande:
    Korkat inlägg? Det tycker jag inte. Däremot är det sanningen. Det är naturens sätt att gallra vilka som är lämpliga att skaffa barn.
    Och sjukdomar är då kanske de allsmäktiga och visa naturens sätt att gallra vilka som är lämpliga att överleva? Så vi borde hiva alla mediciner åt skogen och acceptera vårt "öde"? Du försöker provocera på mellanstadienivå och det är väldigt tröttsamt.

Jag förstår inte varför det är så populärt att härja så här i barnlöshetstrådar. Går du även in i trådar om dödfödda barn och förklarar att det nog var meningen?
  • Anonym (Johanna)

Jag provocerar inte, jag försökte hjälpa. Typiskt vissa att gå på en person och vara otrevlig när man bara försöker hjälpa. Barn är inte för alla, så är det bara.

• Anonym (Babystrumpa)
    Anonym (Johanna) skrev 2016-05-17 13:58:58 följande:

Jag provocerar inte, jag försökte hjälpa. Typiskt vissa att gå på en person och vara otrevlig när man bara försöker hjälpa. Barn är inte för alla, så är det bara.

Johanna, du skriver att du inte provocerar, men se bara på reaktionerna du har fått. Man får välja sina tillfällen när man skriver saker. I mina ögon låter du en aningens bitter, ensam och måste trycka ner någon för att må bra själv.
  • Anonym (Babystrumpa)

Åter till det inlägget handlade om från början, den bruna flytningen är på väg bort igen. Så antingen är det nidblödning eller så kommer mensen som ett brev på posten.

• Lovisens

Tack snälla för tipsen! Att jag inte tänkt på detta tidigare :D Kram på dig.
  • Anonym (...)
    Anonym (Johanna) skrev 2016-05-17 13:58:58 följande:

Antar att du aldrig söker dig till vården när du är sjuk?
    Aldrig tar antibiotika?
    Du låter alla inflammationer antingen döda dig eller härda dig?

Det är ju naturens sätt att gallra menar jag.
Svar på tråden Evig väntan