• Malva2015

gravida ska väl svettas? jag fryser!!

Är i vecka 15 nu och har sedan början frusit som attan! Även nu i mitten på maj sover jag med en yllefilt på täcket trots att min sambo säger att det är varmt.
    Fryser hela dagarna och när jag kliver ur duschen så drar bröstvårtorna ihop sig så det känns som jag ska dö av smärta. Någon som vet varför jag fryser när allt jag får höra är att alla gravida är så varma av sig!

• Svar på tråden gravida ska väl svettas? jag fryser!!
  • lövet2

Det är olika hur man reagerar på graviditetshormonerna. Jag har frusit mig i genom alla mina graviditeter.

• Alvina
    Malva2015 skrev 2016-05-15 17:19:02 följande:

Är i vecka 15 nu och har sedan början frusit som attan! Även nu i mitten på maj sover jag med en yllefilt på täcket trots att min sambo säger att det är varmt.

Fryser hela dagarna och när jag kliver ur duschen så drar bröstvårtorna ihop sig så det känns som jag ska dö av smärta. Någon som vet varför jag fryser när allt jag får höra är att alla gravida är så varma av sig!

Jag är i V 16 och jag fryser nästan hela tiden också, förutom ibland när jag helt plötsligt måste ta bort täcket och öppna fönstret och andas. Så det är lite upp och ner det där, men ca 80 % av tiden fryser jag.
  • Oscarsmamma84

Jag frös fram till v 30 nu e jag varm men typ bara på nätterna. På dagarna e jag normalvarm. Så det e olika det där

• syntharen

Jag frös också som tusan dom första 20 veckorna (är i v 23 nu), nu är jag normalvarm (kanske till och med lite varmare än som ogravid). Jag har längtat hela graviditeten till varmare väder, förra veckan fick jag det och det var så skönt. Hoppas det blir en varm sommar och att jag klarar det, kommer ju vara i v 30-nånting i juli.

Svar på tråden gravida ska väl svettas? jag fryser!!