• Alexi

Hur läsa bloggar enklast utan klickande?

Kan någon guida mig hur jag läser bloggar med så lite klickande som möjligt? Jag följer dem via Bloglovin och får där upp när det är nya poster. Jag läser sällan bloggarna varje dag utan har ofta ett antal inlägg att läsa på en gång. Då vill jag få upp alla inlägg på en sida som jag bara kan läsa genom att skrolla nedåt.

Så oftast klickar jag på blogghuvudet i bloglovin så jag kommer in på bloggens huvudsida och läser sen alla inlägg nedåt. Till exempel:

blogg.amelia.se/underbaraclara/

Men så skulle jag testa en ny blogg idag som jag la till för ett tag sedan. Och när jag kommer in på den bloggen så krävs det att man klickar på varje enskilt inlägg. Ska jag alltså läsa sju olika inlägg blir det ett väldigt klickande fram och tillbaka och laddande av sidor:

blogg.land.se/skillnadens-tradgard/

Kan jag påverka bloggen hur den visas eller så på något sätt?

• Svar på tråden Hur läsa bloggar enklast utan klickande?
  • Carambolan

Tryck in ctrl när du klickar så öppnas inläggen i nya flikar. Eller använd en rss-läsare (tex feedly) som gör att du får upp inläggen direkt i din feed och inte behöver besöka bloggen alls.

• gahadas
    Carambolan skrev 2016-05-15 22:05:14 följande:

Tryck in ctrl när du klickar så öppnas inläggen i nya flikar. Eller använd en rss-läsare (tex feedly) som gör att du får upp inläggen direkt i din feed och inte behöver besöka bloggen alls.

Alternativt middlemouse-klicka
  • Alexi
    Carambolan skrev 2016-05-15 22:05:14 följande:
    Det innebär ju fortfarande att det bara blir ett inlägg i taget. Jag vill ha hela bloggen att bara kunna skrolla nedåt. Typ kunna sitta med kaffekoppen i ena handen och bara skrolla med andra handen.
  • Alexi
    gahadas skrev 2016-05-15 22:21:46 följande:
    Alternativt middlemouse-klicka
    Vad är det?
  • gahadas
    Alexi skrev 2016-05-22 08:28:44 följande:
    Vad är det?
    Klicka med scrollen
Svar på tråden Hur läsa bloggar enklast utan klickande?