• Anonym (Vad kommer att hända?)

Lurade folk på blocket för att hjälpa mig pojkvän.

Snälla , inga påhopp , jag mår redan jätte dåligt.

Jag har precis fyllt 19 år, och jag har diagnosen autism. Jag har levt i ett destruktivt förhållande i snart 3 år där jag blir både misshandlad psykiskt och fysiskt av min pojkvän.

Jag måste även berätta för er att vi har ett barn ihop som snart blir 1 år.

Min pojkvän hamnade i stora skulder där han behövde min hjälp.

Han ville att jag skulle lägga upp "falska" annonser på blocket , och jag gjorde som han sa, jag vet inte vad som flög i mig, jag ville bara hjälpa till

Jag la upp 2 mobiltelefoner, en för 2500:- och den andra för 5000:-

Jag använde mitt swish som min pojkvän bad mig att göra, och när jag fick pengarna så bad han mig att ta bort annonsen, köparna fick aldrig sina mobiltelefoner, jätte hemsk känner jag mig som gjorde detta för att hjälpa honom.

Detta hände då förra året i augusti månad och jag har ännu inte fått någon kallelse från polisen, vilket jag antar att jag kommer få, för när man betalar någon med swish så står det namn till den man betalar till.

Jag är jätte orolig för vad som kommer hända. Dessa två personer sa att dom skulle polisanmäla mig vilket dom säkert har gjort, och så har dom säkert angett mitt swish till dom.

Jag mår inte så bra av detta, för varje dag som går så väntar jag bara på ett brev från polisen.

Min fråga är varför det inte händer något? Det har gått ett halvt år och inget brev från polisen, dem har ju min swish som bevis.

• Svar på tråden Lurade folk på blocket för att hjälpa mig pojkvän.
  • Anonym (Prioritera)

Du gjorde ett misstag och ångrar det, det går att lösa Ts! Det är ju fint att du ångrar dig även om du blev tvingad till det. Men du har ett större problem att lösa först.

Jag håller med anonym(fokus)... skit i pengarna och det där med blocket. Prio 1 är att du ska ta dig ur den här relationen. Du ska bara dra utan att säga nåt när han inte är där, ta med din son och de viktigaste sakerna och bara dra. Du kan skicka ett sms om att du lämnar och blockera sen hans nummer och lägg på direkt om han ringer från nåt annat nummer. Soc hjälper dig med hur du ska hantera det hela sen, oroa dig inte för det nu, lämna idioten bara, du kommer kunna skapa ett fint liv för dig själv.

Det där med blocket kan du polisanmäla sen. Det kanske leder till konsekvenser för dig men det är ingenting i jämförelse med det destruktiva förhållande du är i nu. Du kanske tvingas betala tillbaka pengarna även om du gjorde det här för din kille, men det är inte ett stort problem.

Fokusera på att lämna din kille nu!

Styrkekramar till dig Ts!

• Furienna

Jag kan bara säga precis som flera andra redan har sagt: Lämna din pojkvän först, sedan kan du ta itu med det andra sedan. 

• Anonym (Hm?)

Så du är en 19-årig tjej, eller?

Jag var helt säker på att du var en kille som är tillsammans med en missbrukande man. Men det stämmer inte, eller?

• molly50
    Anonym (Vad kommer att hända?) skrev 2016-05-17 12:16:39 följande:

Snälla , inga påhopp , jag mår redan jätte dåligt.

Jag har precis fyllt 19 år, och jag har diagnosen autism. Jag har levt i ett destruktivt förhållande i snart 3 år där jag blir både misshandlad psykiskt och fysiskt av min pojkvän.

Jag måste även berätta för er att vi har ett barn ihop som snart blir 1 år.

Min pojkvän hamnade i stora skulder där han behövde min hjälp.

Han ville att jag skulle lägga upp "falska" annonser på blocket , och jag gjorde som han sa, jag vet inte vad som flög i mig, jag ville bara hjälpa till

Jag la upp 2 mobiltelefoner, en för 2500:- och den andra för 5000:-

Jag använde mitt swish som min pojkvän bad mig att göra, och när jag fick pengarna så bad han mig att ta bort annonsen, köparna fick aldrig sina mobiltelefoner, jätte hemsk känner jag mig som gjorde detta för att hjälpa honom.

Detta hände då förra året i augusti månad och jag har ännu inte fått någon kallelse från polisen, vilket jag antar att jag kommer få, för när man betalar någon med swish så står det namn till den man betalar till.

Jag är jätte orolig för vad som kommer hända. Dessa två personer sa att dom skulle polisanmäla mig vilket dom säkert har gjort, och så har dom säkert angett mitt swish till dom.

Jag mår inte så bra av detta, för varje dag som går så väntar jag bara på ett brev från polisen.

Min fråga är varför det inte händer något? Det har gått ett halvt år och inget brev från polisen, dem har ju min swish som bevis.

Till att börja med så vill jag säga att ja,du har gjort ett misstag som du ångrar bittert.
    Men du lever i ett destruktivt förhållande och då kan man bli skrämd till att göra saker man inte vill.
    I synnerhet när man också,som du,har ett NPF.
    Jag har inte NPF,men har levt i ett destruktivt förhållande så jag vet hur det kan vara.

Jag tycker att du ska anmäla din pojkvän och se till att han får ersätta de som blivit lurade.
    Berätta för polisen precis hur det ligger till! Var bara helt ärlig!
    Det är inte din sak att ordna hans skulder utan det är helt och hållet upp till honom själv.

Du behöver hjälp att ta dig och barnet därifrån.
    Har du någon familj eller vänner som kan hjälpa dig eller finns det någon kvinnojour i närheten av där du bor som kan hjälpa dig?

Kram och lycka till! Och berätta gärna hur det går!

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Stina) skrev 2016-05-17 22:08:40 följande:
    Är det så att han har stått där med en pistol, varför rymde inte ts då hon hade chansen? Någon slags möjlighet måste hon ju ha fått eftersom hon kan skriva här. Varför har hon inte anmält killen isåfall? Ts är myndig, inte ett litet barn, hon ska naturligtvis ta konsekvenserna av sitt handlande.
    Anonym (.) skrev 2016-05-17 19:46:18 följande:

Är man utsatt för psykisk och fysisk misshandel under lång tid av den man bor med och älskar (och dessutom är så ung som TS) så hade han likagärna kunnat hålla en pistol mot huvudet.

Så man ska alltså få göra vad man vill i en sådan här situation? Om ts hade mördat någon hade det också varit okej?
    Du verkar inte veta så mycket om varken NPF eller hur det är att leva i ett destruktivt förhållande.

Lever man i en sådan relation så är man ofta så nedtryckt att man kan bli skrämd till att göra saker man inte vill.
    Har man då en funktionsnedsättning som TS har så gör inte det saken bättre.
    TS behöver hjälp att ta sig ur relationen och hennes kille ska betala tillbaka skulden till de som blivit lurade.
    Det är inte TS sak.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym ('!')
    Anonym (Hm?) skrev 2016-05-18 15:22:54 följande:

Jag var helt säker på att du var en kille som är tillsammans med en missbrukande man. Men det stämmer inte, eller?

Hade tänkt skriva samma sak :)
  • Furienna
    Anonym (Hm?) skrev 2016-05-18 15:22:54 följande:

Öh... De har ett barn ihop. Så ja, det ser ut som att vi kan vara säkra på att TS är en tjej.
  • Anonym (Hm?)
    Furienna skrev 2016-05-18 20:20:18 följande:

Öh... De har ett barn ihop. Så ja, det ser ut som att vi kan vara säkra på att TS är en tjej.

För två personer av samma kön kan inte ha ett barn?
  • Furienna
    Anonym (Hm?) skrev 2016-05-18 21:40:47 följande:
    För två personer av samma kön kan inte ha ett barn?
    Nu tror jag att du måste gå tillbaka till skolan och lära dig lite om blommor och bin. 

Och vad fick dig förresten att tro att TS var en kille? 
  • Anonym (Hm?)
    Furienna skrev 2016-05-18 22:07:40 följande:

Nu tror jag att du måste gå tillbaka till skolan och lära dig lite om blommor och bin. 

Och vad fick dig förresten att tro att TS var en kille? 

Och du behöver lära dig att tänka utanför ramarna.

Ett sjuhelvetes minne och öga för detaljer fick mig att tro att TS var en kille.
  • Anonym (. 2)

Jag är också tämligen övertygad om att TS är samma kille som startat ett gäng trådar om sin missbrukande pojkvän. Barnet är nog bara en rökridå...

• EnAnonumius
    Anonym (Vad kommer att hända?) skrev 2016-05-17 15:22:04 följande:
    Om han ringer mig på telefonen då? Vad ska jag säga?åh jag klarar inte av detta...
    Snälla SPÄRRA hans nummer i din telefon. Det går att göra.. Appen heter "TrueCaller" och finns för iPhone (App Store) och Android (Google Play) Så du laddar ned denna app och SPÄRRAR hans nummer så slipper du att "säga något".  
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Prioritera)
    EnAnonumius skrev 2016-05-19 06:05:33 följande:
    Snälla SPÄRRA hans nummer i din telefon. Det går att göra.. Appen heter "TrueCaller" och finns för iPhone (App Store) och Android (Google Play) Så du laddar ned denna app och SPÄRRAR hans nummer så slipper du att "säga något".  
    Behöver man en app för att spärra nummer? Finns inte den funktionen på alla telefoner?
Svar på tråden Lurade folk på blocket för att hjälpa mig pojkvän.