Gravid vad gör jag nu??
Hej! Har precis fått reda på att jag är gravid och är i vecka 2 eller 3. Vad ska jag göra nu/tänka på nu? Graviditeten är önskad då vi försökt ett tag
Hej! Har precis fått reda på att jag är gravid och är i vecka 2 eller 3. Vad ska jag göra nu/tänka på nu? Graviditeten är önskad då vi försökt ett tag
Det räknas efter äl/befruktning, men graviditeten räknas 2 veckor till. Ägglossning är v2+0. Du kan gott och väl vänta, det händer liksom inget om du inte väntar. Om du -gudförbjude!- skulle få missfall är det bara jobbigt att behöva boka av inskrivningen. Jag skrev in mig i veckan och är i v.12. I normala graviditeter händer sen inget alls förrän RUL v.19-20.
Alltså är jag i v.5? Känner mig dum som inte har koll på sånt,haha.
Det räknas efter äl/befruktning, men graviditeten räknas 2 veckor till. Ägglossning är v2+0. Du kan gott och väl vänta, det händer liksom inget om du inte väntar. Om du -gudförbjude!- skulle få missfall är det bara jobbigt att behöva boka av inskrivningen. Jag skrev in mig i veckan och är i v.12. I normala graviditeter händer sen inget alls förrän RUL v.19-20.
När var din första dagen på din senaste mens? :)
13 april
La in ditt datum i min nedräkningsapp,
Så vecka 6 bör du vara i :)
Vart hittar jag graviditetskalendern? Appen? :)
Där du laddar ner appar, i iPhone heter den gravid & baby. Ladda ner 1177s "gravid" också så kan du följa vecka för vecka vad som händer med bebisen, jättespännande! :)
Oj V6 och här trodde man att man var i 2-3,haha.
Javisst, men det är ju för att dom räknar graviditeten från mensen, alltså två veckor innan du ens haft ägglossningen, precis som "jag är bara jag" förklarade högre upp :)
Gjorde graviditetskalendern här och de står ju i V6 att man ska kontakta MVC nu? Men ni tycker ändå att jag lan vänta lite?
Du gör självklart som du vill, jag ringde dom i vecka 6 och var på i skrivning vecka 9 som sagt. Men som det blivit sagt tidigare så är det ingen brådska, plus att mellan inskrivningssamtalet och v, 18-20 är det inga besök alls, om det inte skulle uppstå något under tiden :)