• star67

Boka resa för barn!!

Jag har bokat flygresa för mig och nu jag vill boka för mitt barn på 9 år . Jag undrar om det går att välja och boka en vuxen biljett för henne?! Någon vet? Jag bokade min från denna sida!

• Svar på tråden Boka resa för barn!!
  • star67

Vad då varför? För att finns inte möjlighet att välja för barn eftersom jag har redan bokat för mig.

• K med lilla E

Varför skulle det inte gå att boka till ett barn? När jag går in på den sidan så finns ju valen vuxen, barn upp till 12 år och spädbarn. Varför ska du då boka en vuxenbiljett till din nioåring? Jag fattar inte.

• K med lilla E

Aha, nu förstår jag. Du får nog ta kontakt med kundtjänst för be dem lägga till ett barn till din bokning. Förmodligen kan du inte bara boka in ett ensamt barn på en egen bokning.

• Vegomamma

Om du skulle boka en ensam barnbiljett måste du betala UM avgift (unaccompanied minor). Du kan inte boka vuxrnbiljett till ett barn, då blir hen stoppad i checkin. Kontakta kundtjänst och lägg till i din bokning istället.

• star67

Tack ????

Vegomamma skrev 2016-05-23 22:00:54 följande:

Om du skulle boka en ensam barnbiljett måste du betala UM avgift (unaccompanied minor). Du kan inte boka vuxrnbiljett till ett barn, då blir hen stoppad i checkin. Kontakta kundtjänst och lägg till i din bokning istället.

Svar på tråden Boka resa för barn!!