• Anonym (S)

Det är lätt att bli gravid och man behöver inte ens tjäna pengar för att ha råd

Alltså... Hur svårt kan det vara? Folk gnäller och gnäller på att det är SÅ svårt att bli gravida. NOT. Jag blev gravid direkt efter att ha använt minipiller i flera år. Det tog en vecka att bli gravid! För många andra jag känner med! Det är enkelt att bli gravid för vi är gjorda för att bli det.

Jag har bara varit ihop med min kille i några månader och det var han som tjatade om barn. Jag var inte så säker på att vilja ha barn nu för jag har inget jobb och jag vill inte ens jobba. Men man lever bara en gång så jag fattar inte heller varför endel väntar!!! Plus att hans brors tjej precis blev gravid så det är ju bra att tajma in det. KÖR på är mitt tips till er!!! Det går fort att bli gravid om man är normal!!! Plus att det räcker att bara en jobbar!!!

• Svar på tråden Det är lätt att bli gravid och man behöver inte ens tjäna pengar för att ha råd
  • v i r r a
    Aikido skrev 2016-05-28 18:42:01 följande:

Och här var det en som svalde både betet, kroken, flötet och jag undrar om inte en bit av spöet och fiskaren sticker ut ur munnen.

Tror'u? Jag vågar hävda surftroll!
  • EnAnonumius
    Anonym (S) skrev 2016-05-28 16:50:53 följande:
    Alltså... Hur svårt kan det vara? Folk gnäller och gnäller på att det är SÅ svårt att bli gravida. NOT. Jag blev gravid direkt efter att ha använt minipiller i flera år. Det tog en vecka att bli gravid! För många andra jag känner med! Det är enkelt att bli gravid för vi är gjorda för att bli det. Jag har bara varit ihop med min kille i några månader och det var han som tjatade om barn. Jag var inte så säker på att vilja ha barn nu för jag har inget jobb och jag vill inte ens jobba. Men man lever bara en gång så jag fattar inte heller varför endel väntar!!! Plus att hans brors tjej precis blev gravid så det är ju bra att tajma in det. KÖR på är mitt tips till er!!! Det går fort att bli gravid om man är normal!!! Plus att det räcker att bara en jobbar!!!
    Intresseklubben antecknar.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Gizmo
    Anonym (uttråkad) skrev 2016-05-28 19:08:02 följande:
    Kastar en näve Frolic till TS och slår mig ner vid popcornskålen
  • Oscarsmamma84

Ok kul för dig TS. Jag har oxå lätt för att bli gravid men inte e jag så korkad för det o tror att alla har det så lätt som mig. Finns nåt som kallas världen. Du e inte hela världen TS.

• terfje

Jag ville inte bli provocerad av din trådstart men det blir jag. 24 år gammal började jag och mitt ex försöka bli gravida. Hade i mitt liv gått på p-piller ett halvår. Det tog 14 månader innan jag blev gravid och slutade i missfall. Sedan tog det ytterligare 9 månader och det var ett utomkvedes. Efter det tog det 10 månader och även det slutade i missfall.

Det slutar dock inte där efter det tog det två år innan jag var gravid igen och det slutade också i missfall. Därefter gick jag ifrån mitt ex ett år efter det. Ett halvår senare träffade jag min nuvarande sambo och det tog 4 månader innan jag blev gravid. Vi började försöka i princip omgående inte det smartaste kanske men med tanke på min historia så. Det slutade också i missfall. Efter nu ytterligare 7 månader är jag gravid igen och har nu gått precis över halvtid.

Jag började försöka som 24 åring och nu är jag 32.

Tro inte att det slutar där med enbart lycka för mig och min sambo det har visat sig att bebis har diafragma bråck.

När sådana som du säger att det är så lätt så blir det som ett slag i ansiktet. För genom dessa år så har man mer än en gång anklagat sig själv över att man inte lyckas och många gånger inte känt sig som en normal kvinna.

• Kattflickan

Uppenbar provokationstråd! Om vi lämnar dumheterna med varför inte alla blir gravida direkt därhän så undrar jag hur du kan veta att det räcker med en lön? För du är ju fortfarande gravid. Menar du att det räcker under graviditeten? Ja, det är ju inte så dyrt att vara gravid. Barn däremot kostar. Kanske inte så mycket i början, men sen mer och mer. Det handlar också om vilken levnadsstandard man vill ha.

• Fröken Apelsin

Jag håller med dig ts. Min 87- åriga mormor blev också gravid och hon hade inte ens varit med en man, ändå födde hon två välskapta tvillingar. Den ena var en get, men jag har hört att det kan hända i hennes ålder. Nu bor de i ett stort hus gjord av pepparkakor på landet, utanför finns en bönstjälk som går upp till himlen, där älskar barnen att klättra.

• Tom Araya
    Fröken Apelsin skrev 2016-05-30 00:18:54 följande:

Jag håller med dig ts. Min 87- åriga mormor blev också gravid och hon hade inte ens varit med en man, ändå födde hon två välskapta tvillingar. Den ena var en get, men jag har hört att det kan hända i hennes ålder. Nu bor de i ett stort hus gjord av pepparkakor på landet, utanför finns en bönstjälk som går upp till himlen, där älskar barnen att klättra.

Dra den där om rödluvan va!
  • Zombie von Rymmen
    Aikido skrev 2016-05-28 18:42:01 följande:
    Och här var det en som svalde både betet, kroken, flötet och jag undrar om inte en bit av spöet och fiskaren sticker ut ur munnen.
    Anonym (uttråkad) skrev 2016-05-28 19:08:02 följande:

Kastar en näve Frolic till TS och slår mig ner vid popcornskålen

Mina popcorn tog precis slut innan jag kom hit, så jag vart lite grinig och hade den dåliga smaken att anmäla tråden till sandlådan.
  • baeritto

alltså även om du provocerar och detta är en trolltråd, så borde du nog tänka efter lite. finns många som inte kan få barn och det är som att få en kniv i hjärtat när man blir kallad onormal för det. det där var lågt, även för ett troll

• Kirenaj68
    Anonym (S) skrev 2016-05-28 19:42:01 följande:
    Min pappa var den enda som inte ville att jag skulle skaffa barn nu som 22-åring utan jobb och kort förhållande !
    Din pappas visdom har tydligen inte gått i arv.......
  • Anonym (Bitterftta)
    baeritto skrev 2016-05-30 03:40:56 följande:

alltså även om du provocerar och detta är en trolltråd, så borde du nog tänka efter lite. finns många som inte kan få barn och det är som att få en kniv i hjärtat när man blir kallad onormal för det. det där var lågt, även för ett troll

Hah, moralpredikar du för ett troll? Gå in och läs i alla trådar om förlossningar så ska du se att de som skadas vid en förlossning också klassas som onormala (för om man bara lyssnar på sin bm går man inte sönder för kroppen vet hur den ska göra), i trådar om amning är du hemsk om du inte kan amma (varför vill du neka ditt barn den enda rätta maten) och det är inte ens troll som skriver så...
  • Anonym (Sara)
    baeritto skrev 2016-05-30 03:40:56 följande:

Fast ärligt talat, det finns många saker som får människor här på familjeliv att kalla folk för onormala. Men det mesta annat är helt okej att skriva om, utom just barnlöshet. 

Jag tycker faktiskt att folk ska få bekosta det själva, ivf och liknande, annars finns det  psykologer om man mår dåligt av det. Det är kanske dags att lära sig älska sig själv som man är. Det är i alla fall det svaret som "alla" får höra som mår dåligt av för små bröst, för liten kuk eller vad det nu må vara. 

Same, same liksom. 
  • Furienna

Även om det går fort att bli gravid, så kan du få missfall. Eller att du får andra komplikationer. Så du ska inte tro att det är så lätt för alla att få barn. 

• Themis

Vissa har lätt, andra har svårare.

Det betyder inte att någon har gjort nåt "fel", naturen är som den är och det finns allt från kvinnor som blir gravida direkt till kvinnor som föds utan en livmoder.

De har knappast påverkat det själva och det kunde lika gärna varit du, så tacka du slumpen för din goda tur/hyggliga genuppsättning och låt det vara bra med det.

Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
  • Furienna

Eller så kan man ha Turners syndrom, som jag. Då är det snarare så att man har livmoder, men inte några äggstockar. Eller i alla fall inga ägg i äggstockarna. 

• jagärjagvemärdu
    terfje skrev 2016-05-29 08:36:19 följande:

Jag ville inte bli provocerad av din trådstart men det blir jag. 24 år gammal började jag och mitt ex försöka bli gravida. Hade i mitt liv gått på p-piller ett halvår. Det tog 14 månader innan jag blev gravid och slutade i missfall. Sedan tog det ytterligare 9 månader och det var ett utomkvedes. Efter det tog det 10 månader och även det slutade i missfall.

Det slutar dock inte där efter det tog det två år innan jag var gravid igen och det slutade också i missfall. Därefter gick jag ifrån mitt ex ett år efter det. Ett halvår senare träffade jag min nuvarande sambo och det tog 4 månader innan jag blev gravid. Vi började försöka i princip omgående inte det smartaste kanske men med tanke på min historia så. Det slutade också i missfall. Efter nu ytterligare 7 månader är jag gravid igen och har nu gått precis över halvtid.

Jag började försöka som 24 åring och nu är jag 32.

Tro inte att det slutar där med enbart lycka för mig och min sambo det har visat sig att bebis har diafragma bråck.

När sådana som du säger att det är så lätt så blir det som ett slag i ansiktet. För genom dessa år så har man mer än en gång anklagat sig själv över att man inte lyckas och många gånger inte känt sig som en normal kvinna.

Men, varför har du inte gjort en utredning? Efter 3 missfall kan man göra det.
  • terfje

För det första så räknades inte mitt utomkvedes som missfall och eftersom missfallet efter det blir två enligt och missfallet därefter var extremt tidigt så ville inte barnmorskan jag prata med räkna det som missfall. Det första missfallet med min nuvarande sambo gjorde att jag äntligen fick påbörja en utredning men enligt sjukvården så skulle jag inte fått gjort det heller då jag måste ha tre missfall med samma partner. Och jag hann bli gravid nu under tiden som jag påbörjade utredningen.

Svar på tråden Det är lätt att bli gravid och man behöver inte ens tjäna pengar för att ha råd