• Svar på tråden Gillar du läsk?
  • Flash Gordon

Ja, vissa sorter. Men dricker det väldigt sällan.

Över ett år är det nog nästan must som jag dricker mest av om jag tänker efter (och räknar bort tonic och russian till groggarna).

• hejnina

Jag älskar läsk! Jag älskar inte sockerhinnan jag får på tänderna efter "vanlig" läsk dock, så det får gärna vara light. Meeeeen det är inget måste. Älskar sött och älskar kolsyra. Kolsyrat vatten är också Nice.

• Anonym (Läsk(igt))
    gbgumman skrev 2016-05-30 08:01:30 följande:

Nä bara julmust.

Du svarar nej, men ändå gillar du läskedrycken julmust, det går inte ihop.
  • kalmarpiraten

Nej, föredrar saft. Men helst dricker jag färskpressad juice.

Enl mig är cola och fanta de två värsta skitdryckerna på svenska marknaden. Har inte ens smakat skiten det här årtusendet.

• 100kgpappa

Yep, speciellt Coca-Cola. Röker inte, snusar inte, dricker sällan alkohol, men nån last ska man ju ha..

• kallebakom

ja tack gärna ! men isfo dr pepper,eller nödfall portello eller trocadero,det dom 3 bästa !!!

• ostpaj
    kallebakom skrev 2016-10-01 18:22:32 följande:

ja tack gärna ! men isfo dr pepper,eller nödfall portello eller trocadero,det dom 3 bästa !!!

Åååh, portello, där sa du något! Jag dricker aldrig läsk, men ibland köper min mamma portello och då måste jag smaka!
  • ostpaj

Nej, gillar inte läsk. Sött, klibbigt och blir en äcklig hinna på läpparna och tänderna

Blääää. Tacka vet jag loka. Eller iskallt hederligt kranvatten.

• Mandel

Inte alls!

Måste vara världens sämsta uppfinning. Vatten med socker och en massa kemikalier och folk hinkar i sig själva och sina barn...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Lilas
    IsDimma skrev 2016-06-11 10:53:50 följande:

Nej. För sött. Jag gillar godis men inte i flytande form.

Håller med, tycker om godis och fikabröd, men läsk är inte alls min grej. Bubbelvatten eller vanligt kranvatten har vi till fredagsmyset.
  • 100kgpappa
    ostpaj skrev 2016-10-01 18:26:56 följande:

Åååh, portello, där sa du något! Jag dricker aldrig läsk, men ibland köper min mamma portello och då måste jag smaka!

Portello har jag börjat dricka på senare tid, men bara hittat en mack i stan som säljer.

Riktig god och en klar konkurrent till colan, och god att groggar på också
Svar på tråden Gillar du läsk?