• Anonym moraliskt kaos

Älskare - bra för förhållandet?

Jag och min sambo har varit ihop i många år. Han är mannen i mitt liv. Vi har allt som man vill ha i ett förhållande - förutom sex.

En gammal flirt har hört av sig och för första gånger på flera år så känner jag en enorm sexuell attraktion.

Vi bor inte så långt ifrån varandra och jag har ett flexibelt jobb som lätt skulle kunna "täcka" att jag är borta hemifrån ibland, för att träffa flirten.

Har ett moraliskt kaos i mitt huvud! Har läst en del om andra som har älskare/älskarinnor och att det faktiskt är bra för det stabila förhållandet, så länge flirten bara handlar om sex, inga känslor. Kan det vara så?

Jag har ju bevisligen ett större sexbehov än min sambo och tror att jag (och förhållandet) hade mått bra av att jag låg med någon annan.

Är en "hemlig älskare" något som bara funkar i teorin eller det kan funka i verkligheten också?

Eller är jag girig som vill både ha kakan och äta den? Ska jag vara nöjd med mitt fina förhållande med min sambo även fast sexet är mer eller mindre obefintligt?

Och ja, visst har jag tagit upp problemet med sambon, många gånger. Vi verkar tycka samma sak, efter en sådan diskussion så blir det bättre i några månader för att sedan falla tillbaka i samma hjulspår igen.

Flirten är singel och 16 år äldre än mig, om det nu spelar någon roll...(?).

Ni som har älskare, eller är älskare, berätta om era erfarenheter och hjälp mig.

• Svar på tråden Älskare - bra för förhållandet?
  • Anonym (Julia)
    Gabori skrev 2017-12-11 12:38:28 följande:

Billiga slampa.

Mmmm jag älskar att vara min kk?s billiga slampa.
  • Mister

Jag har haft några flirtar som jag legat med men ingen stadig kk. Man ska ju vara attraherad av varandra för sex och man får väl leta tills man hittar någon. Har ena partnern större sexbehov än den andra kan ju lösningen vara så. Ingen har facit vad som är bäst.

• Anonym (The Doc)

Jag förstår din frustration och din lockelse av att ha sex med en annan man. Tyvärr slutar det alltid med en upptäckt av partnern och då blir resan än värre. Synd att vi människor har olika behov av närhet

• Anonym (tomten)
    Anonym moraliskt kaos skrev 2016-06-01 13:16:26 följande:

Jag och min sambo har varit ihop i många år. Han är mannen i mitt liv. Vi har allt som man vill ha i ett förhållande - förutom sex.

En gammal flirt har hört av sig och för första gånger på flera år så känner jag en enorm sexuell attraktion.

Vi bor inte så långt ifrån varandra och jag har ett flexibelt jobb som lätt skulle kunna "täcka" att jag är borta hemifrån ibland, för att träffa flirten.

Har ett moraliskt kaos i mitt huvud! Har läst en del om andra som har älskare/älskarinnor och att det faktiskt är bra för det stabila förhållandet, så länge flirten bara handlar om sex, inga känslor. Kan det vara så?

Jag har ju bevisligen ett större sexbehov än min sambo och tror att jag (och förhållandet) hade mått bra av att jag låg med någon annan.

Är en "hemlig älskare" något som bara funkar i teorin eller det kan funka i verkligheten också?

Eller är jag girig som vill både ha kakan och äta den? Ska jag vara nöjd med mitt fina förhållande med min sambo även fast sexet är mer eller mindre obefintligt?

Och ja, visst har jag tagit upp problemet med sambon, många gånger. Vi verkar tycka samma sak, efter en sådan diskussion så blir det bättre i några månader för att sedan falla tillbaka i samma hjulspår igen.

Ni som har älskare, eller är älskare, berätta om era erfarenheter och hjälp mig.

Ursäkta att jag säger det, men vilket urbota dum fråga. Om du frågar en pundare om det är skönt att knarka vad tror du att du får för svar? Om du frågar en alkis om det är trevligt att ta sig ett glas, vad tror du att du får för svar?

Du är ju bara ute och fiskar efter medhåll och ställer frågan till helt fel personer. Det är väl förfan självklart att de människor som själva gjort som du tänker göra inte har någon moral att tala om, annars hade de inte gjort som de gör. 

Så jäklar löjligt, om du tänker vara otrogen stå för det, sitt inte här och fiska medhåll och låtsas som att du tvivlar. 
  • Anonym (tomten)
    Anonym (Julia) skrev 2017-12-11 15:30:17 följande:
    Mmmm jag älskar att vara min kk?s billiga slampa.
    Du kan väl fråga din man vad han tycker om ditt slampande?
  • Anonym (Aldrig bra)

TS, du kanske får allt i början, alltså ha kakan och äta upp den. Men som sagt en lögn håller aldrig i längden och då kommer ditt förhållande att falla. Fundera på vad du vill, kanske en separation är bättre vem vet. Lycka till!

• Anonym (A)

Det skulle inte fungera här.

• Dynomate

Fuck that. Det där skulle aldrig va nåt för mig iaf. Vares ig trekant fyrkant eller att nån fuckar med min gf på nåt sätt. Är jag med den jag älskar vill jag/kan jag inte pippa nån annan. Har det inte i mig.. Jag är för äktenskap och stadga med kärlek.. 

Visst har man kollat lite porr (tyvärr) i ett krassligt förhållande med mig själv och i en dålig relation. Inga ursäkter..

• Anonym (Mrs Prefect)

Tror att en hemlig älskare förstör förhållandet om ni har ett bra sådant. Ert speciella band av tillit försvinner även om han inte vet och du spelar teater. Skall du spela teater hela livet?

Min man gillar inte vissa saker jag gillar, därför får jag ha älskare. Men han vet om det och ingen hemlighet kommer oss emellan. Jag har turen att ha en man som visar det sig tänder på det.. ;)

• Anonym (Lll)

Jag är inte i ett förhållande om jag inte kan förhålla mig till min partner genom alla känslor behov och avsaknader det innebär när man uppoffrar singellivet.

Men för din del TS så har du redan avslöjat att du har inte lika hög moral som mig när det kommer till ditt förhållande och äkthet/ärlighet, med tanke på att du skrev detta inlägg så ser jag det redan som att du bedrar din partner.

Du söker bara kommentarer som ska tysta ditt samvete den där sista lilla biten, så du kan vara egoistisk och singel i ditt beteende för din egen njutning för att du sympatiserar med dig själv istället för har empati för ditt förhållande och din partner.

Men hey, no judgement, vissa har bara lägre moral.

• Anonym (Kvinna, 31)
    Anonym moraliskt kaos skrev 2016-06-01 13:16:26 följande:

Jag tycker spontant att du borde följa ditt hjärta o längtan - det är enda sig själv man ska leva med resten av livet o man vill inte ligga på dödsbädden o ångra sig. Dock tycker jag inte det är rätt mot din partner så kanske försök prata om ett öppet förhållande först..
Svar på tråden Älskare - bra för förhållandet?