• Svar på tråden Mår mer illa denna gången, annat kön?
  • Kasperina

Pojke, men det var första och jag visste inte hur jag skulle hantera illamåendet. Andra gången var jag bättre förberedd men mådde nog egentligen lika illa (flicka)

• Yarrow

Jag har två pojkar sen innan och hade två fina och relativt enkla graviditeter.

Är ny gravid med tredje och har mått pyton sen start. Vecka 29 nu och kräks varje dag fortfarande.

Var helt säker på att det va en tjej då graviditeten var så himla olikt men på RUL visade bebis stolt upp både penisar och pung :)

• stepanova

Jag har två pojkar, och nu väntar jag en flicka. Den här graviditeten har jag mått mycket sämre med, en med pojkarna. Både fysiskt och hormoniellt. Det va ingen tvekan om saken då jag mådde som jag gjorde i början, vilket kön det va:D men den myten stämmer ju inte för alla, och det måste man komma ihåg!

• Blicka

Har två pojkar o en tjej, mådde mest illa under graviditeten med tjejen. Vet inte om det bara blev så eller hade orsak av olika kön.

• syntharen

Första gången mådde jag lite lagom illa, kunde jobba och leva någulunda normalt. Det blev en pojke. Idag är jag gravid med mitt andra barn (v 26), jag mådde illa redan från v 5 och värre blev det. Jag kräktes flera gånger om dagen, kunde inte äta och det varade till v 16 nånting. Jag var heltidssjukskriven fram till v 17 och sedan halvtid. Jag tänkte kanske att det är en flicka eftersom jag mådde så himla illa men enligt ultraljudet så är det en pojke.

• Jw83

Mådde jätteilla med sonen. Nu mådde jag inte alls illa och väntar en dotter

• Jw83

Mådde jätteilla med sonen. Nu mådde jag inte alls illa och väntar en dotter

• gahadas

Finns det ens någon vetenskaplig grund i detta eller är det bara sånt gravida intalar sig själva?

• Greger

Min mamma har två av varje och säger att hon mått som värst när hon väntat sönerna. Jag väntar en dotter och har inte mått illa en enda gång (om man inte ska räkna med mina magkatarrs-anfall som fått mig att spy som en gris)

Fast egentligen tror jag inte alls på det här. Att mamman mår bättre eller sämre bara för att det är en liten pillesnopp som simmar därinne.

• Ego Lovers
    gravid2016hoppas skrev 2016-06-04 23:26:23 följande:

Vilket kön mådde ni sämst med?

Helt irrelevant! Jag har varit gravid elva gånger varav sex gånger har det blivit barn och jag har mått olika varenda gång. Har fyra töser och två pöjkar
  • gbgumman

Mådde lilla med sonen inte lika mycket med dottern.

Svar på tråden Mår mer illa denna gången, annat kön?