• Anonym (Missfall??)

Hjälp! kan jag ha missfall?

I ca 13-15 dagar har jag haft gravidsymptom, det är definitivt inte pms, ägglossning eller liknande.. Jag skulle också fått min mens den 26:e maj, men den var sen så jag trodde naturligtvis att jag var gravid, tog ett test som visade negativt. 10 dagar sent kom min mens alltså igår den 4:e Juni. Blodet var ljusrosa och tunnt och det kom inte så mycket, idag har jag blött mycket och mörkrött. Problemet är smärtan i svanken och den enormt plågsamma "mensvärken" i magen.. Jag är helt yrslig och trött och smärtan är det värsta jag haft.

Kan jag ha fått missfall?

• Svar på tråden Hjälp! kan jag ha missfall?
  • Anonym (Ja kanske)
    Anonym (Missfall??) skrev 2016-06-05 19:06:50 följande:

I ca 13-15 dagar har jag haft gravidsymptom, det är definitivt inte pms, ägglossning eller liknande.. Jag skulle också fått min mens den 26:e maj, men den var sen så jag trodde naturligtvis att jag var gravid, tog ett test som visade negativt. 10 dagar sent kom min mens alltså igår den 4:e Juni. Blodet var ljusrosa och tunnt och det kom inte så mycket, idag har jag blött mycket och mörkrött. Problemet är smärtan i svanken och den enormt plågsamma "mensvärken" i magen.. Jag är helt yrslig och trött och smärtan är det värsta jag haft.

Ja det låter som att det kan vara ett tidigt missfall. Det är ju väldigt vanligt. Oftast så vet man inte ens att man varit gravid.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Missfall??) skrev 2016-06-05 19:06:50 följande:

Låter så tyvärr ja..:( många missfall sker så pass tidigt som du beskriver. De flesta till och med.
  • LaFontaine

Det kan det vara, eller så är det bara en sen och lite annorlunda mens. Jag har haft något liknande utan att jag kunde varit gravid. Ibland beter sig kroppen lite annorlunda bara.

Och det spelar ju egentligen ingen roll huruvida det är missfall eller inte. Så tidigt räknas det ändå inte.

Svar på tråden Hjälp! kan jag ha missfall?