• buggi

Kompisar med på familjeutflykten?

Er familj har planerat en badutflykt. Barnen och deras kompisar frågar om de får följa med. Vad svarar ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-06-06 11:28
    Lite dumt att ta just badutflykt faktiskt, tänk en utflykt till traktens 4-H gård istället, eller var som helst :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kompisar med på familjeutflykten?
  • Carambolan

Beror på. Ibland känner jag att "the more the merrier", och ibland vill jag bara vara med min familj. Just när det gäller badutflyker är jag överlag mer skeptisk till medföljande kompisar utan föräldrar, eftersom simkunnigheten är lite sisådär hos barn i åldrarna 3-9.

• Anonym (1)

beror på hur gamla barnen är. Mindre barn räcker det med familjen. Har man barn som kan simma är det roligare med en kompis. Det lösgör ju tid från den vuxna när man inte måste vara med och leka hela tiden utan barnen roar sig i varandras sällskap. Har man flera barn kan man då ägna sig mer åt de riktigt små.

• Anonym (Nja)

Det beror på. Ibland är det skönt att bara vara med sin egna lilla "flock" och slippa ansvara för någon annans barn.

Ibland känns det väldigt skönt att kompisar hänger med. Kan bli roligare så.

Vi är dock en nyfamilj (vi har ett varsitt barn sedan innan) så om det ena barnets kompisar hänger med och det andra barnet inte har någon kompis med sig, så är det ett måste att alla får vara med och leka om kompisen ska med. Så då är det många kompisar som faller bort då många har svårt att leka med fler.

Röstar nog ändå för att vi tackar nej till kompisar. Det är inte ofta man får familjetid, däremot är det väldigt ofta kompistid.

• Anonym (Mdlddll)

Hade inte velat ha det badansvaret för andras barn. Hade det gällt någon annan form av utflykt, på land, hade jag kanske tänkt att de kunde följa med. Men inte på bad. Fullt upp att ha koll på mina egna :)

• LiaSthlm

Nu är mina barn stora, 16, 13, 9 så det är nog skillnad om man har yngre barn.

Mina får alltid ta med kompis om de vill, ju fler desto roligare.

• Anonym (G)

Valde nej , men det beror mest på att det är just badutflykt och inte att det är tid för familjen.

Känns inte bra att ta badansvar för flera småbarn.

• amalie79
    buggi skrev 2016-06-06 08:43:13 följande:

Er familj har planerat en badutflykt. Barnen och deras kompisar frågar om de får följa med. Vad svarar ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-06-06 11:28

Lite dumt att ta just badutflykt faktiskt, tänk en utflykt till traktens 4-H gård istället, eller var som helst :)

Då blir mitt svar att ja visst, ibland, inga problem. Men inte varje gång
  • fluu

Beror på humör. Och kompisen ifråga..... Men oftast ja eftersom det blir roligare för dottern som är ensambarn.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • MammAmma

Njaaa... Är ensam med fyra barn (de har umgänge med pappan) så vore nog lite väl stressigt för mig att ha med ännu fler. De äldre barnen skulle kanske kunna få ta med en kompis då de är självgående åtminstone. Beror lite på vart man ska.

• Ragnar

Beror på vilka kompisar det är. Kompisar som vi inte känner väl tar vi inte med på familjeutflykter. Sonens bästa kompis känner vi så väl att han nästan är en del av familjen och det är heller aldrig några problem att ha honom med. Han är lugn och pålitlig. Dotterns bästa kompis är däremot inte helt pålitlig och att ha henne med innebär merjobb för oss. Så därför blir det att sonens kompis oftare kommer med oss på utflykter.

• Duckan

Vi har ett barn så att ta med en kompis är ofta trevligt för henne. Kan dock inte säga att det händer så värst ofta.

• Dixie

ja, oftast går det bra - men det beror ju också på omständigheterna och vilket barn det är

Svar på tråden Kompisar med på familjeutflykten?