• Anonym (Ledsen)

Känner inget för hans barn

Jag har levt tillsammans med en man i 4 år, vi har ett barn tillsammans på 2 år. Jag har två barn sedan tidigare 7 och 10 år och han har ett barn sedan tidigare på 8 år. Lång historia kort, jag kan inte hur mycket jag än försöker känna något för hans barn. I början när vi flyttade ihop för 3 år sedan så försökte jag inte knyta an för att jag var i en deppression och sen har det bara inte gått. Allt jag tänker på är att jag vill ha mer tid med bara mina barn, att jag vill kunna ge dom nåt i affären utan att behöva köpa till hans också och att slippa kämpa emot vad jag känner.

Jag vet inte varför jag känner som jag gör. Barnet tycker om mig men hon är väldigt gnällig, bortskämd och otrevlig stor del av tiden. Hon gnäller för allt, är såå jäkla känslig, petar nån på henne så ska hon skvallra, hon är otrevlig mot kompisar och mina barn av och till. Hon är manipulativ och försöker få sin pappa att spela efter hennes pipa så gott hon kan. Jag vet inte om det är det som gör att jag inte kan känna någon glädje för henne. Känner verkligen ingenting.. Och det känns så ledsamt givetvis när vi lever tillsammans som en familj. Jag är inte orättvis och jag behandlar henne väl. Men jag tar mig ingen tid för henne som för mina, jag känner mig obekväm och besvärad när hon vill att jag ska göra nåt med henne.

Min fråga är nu, kan man gör något åt detta? Eller ska jag behöva separera från mannen jag älskar eller vänta på att kunna lev avslappnat tills hon flyttar hemifrån? Jag vill få det att funka, vill att vårt gemensamma barn ska växa upp med oss alla under samma tak och jag vill inte rycka upp mina barn från en trygg tillvaro och en bonuspappa som de tycker mycket om. Så kan man få hjälp genom psykolog eller är det bara så att vissa inte känner något för bonusbarnen?

• Svar på tråden Känner inget för hans barn
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Stämmer ej) skrev 2016-06-09 09:53:30 följande:

Jag känner ingenting gentemot min killes dotter.

Öppnar hon dörren så känner jag inte kärlek, ingen glädje, inget hat, - i n g e n t i n g !

Jag känner väl mest: "flytta på dig jag är inte här för att träffa dig".

Hon är som en planta, vägg eller vad du vill. Som luft. Eller nej, luft behöver man.

Gör slut, punkt!!!
  • StämmerEj
    Anonym (Usch) skrev 2016-06-09 10:14:09 följande:

Gör slut, punkt!!!

StämmerEj skrev 2016-06-09 10:21:36 följande:

Loggades ur.

Varför ska jag göra slut med mannen jag älskar???

• Anonym (Usch)
    StämmerEj skrev 2016-06-09 10:21:36 följande:

Loggades ur.

Varför ska jag göra slut med mannen jag älskar???

För att det inte finns någon framtid för Er!

Träffa en barnfri man så kanske du kan skapa ett fint och seriöst förhållande!

Eller fortsätt som kk om det passar dig bättre? Men då på barnfri tid!
  • StämmerEj
    Anonym (Usch) skrev 2016-06-09 10:31:26 följande:

För att det inte finns någon framtid för Er!

Träffa en barnfri man så kanske du kan skapa ett fint och seriöst förhållande!

Eller fortsätt som kk om det passar dig bättre? Men då på barnfri tid!

Hon bor hos honom på heltid. Men hon är så pass gammal att hon inte behöver hålla en vuxen i handen hela tiden. Så vi får en hel del tid för oss själva.

När hon flyttat så flyttar vi ihop.
  • Anonym (-)

Man behöver inte känna något för bonusbarn. De är en del av paketet, men man måste inte tycka om dem. Däremot respektera och absolut inte vara elak!

Jag känner inte heller något för mitt bonusbarn.

• Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Usch) skrev 2016-06-09 10:12:53 följande:

NEJ, skaffa inga nya ungar med den pappan! Er "familj" är dysfunktionell och då ska man självklart inte dra in nya ungar i den situationen!

Separera och dejta enbart barnfri tid!!!

Märkligt sagt

Man behöver inte älska bonusbarn. Men som en annan skrev respektera och behandla lika. Som jag skrev så behandlar jag alla lika men tillvaron är lugnare när bonussonen inte är där. Min bonusson skulle knappast älska mig om han kände sig särbehandlad!

Och du, barnet föds vilken dag som helst lite sent att komma med råd om att inte skaffa barn ????
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2016-06-09 12:04:39 följande:

Märkligt sagt

Man behöver inte älska bonusbarn. Men som en annan skrev respektera och behandla lika. Som jag skrev så behandlar jag alla lika men tillvaron är lugnare när bonussonen inte är där. Min bonusson skulle knappast älska mig om han kände sig särbehandlad!

Och du, barnet föds vilken dag som helst lite sent att komma med råd om att inte skaffa barn ????

Fruktansvärt oansvarigt att skaffa en unge i en ickefungerande situation! Kommer aldrig förstå mig på sådana desperata och egoistiska människor!
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Usch) skrev 2016-06-09 14:08:45 följande:

Fruktansvärt oansvarigt att skaffa en unge i en ickefungerande situation! Kommer aldrig förstå mig på sådana desperata och egoistiska människor!

Och jag kommer aldrig förstå mig på människor som tror sig veta så mkt om andra människor utifrån ett inlägg.

Oftast har såna människor alldeles för lite att göra i sitt liv så de ägnar dagar åt att klanka ned på andra och hoppas att det kan såra ngn per dag!

Fortsätt med det du
  • FrökenKanSjälv
    Anonym (Usch) skrev 2016-06-09 14:08:45 följande:
    Jag håller med om att (bonusmamma)'s familj är dysfunktionell och att det är riktigt vanskligt för dem att skaffa bebis nu. En 6-åring som slåss så fort han blir upprörd på något är inte normalt, han behöver hjälp att lära sig hantera sina aggressioner. Lägg därtill en pappa som inte säger ifrån när hans barn skadar andra, det blir helt ohållbart! Jag är helt klart orolig för den nya bebisen, kommer 6-åringen ge sig på den? Hur illa skadad behöver bebisen bli innan pappan inser att han behöver ta tag i situationen?
  • Anonym (puff)

Mitt bonusbarn har också krånglat med maten, sagt att han 'inte älskar det där' (tror han mamma sagt att man inte får säga att mat är äcklig så han kom på en lösning ) Vi har inte lagt någon värdering i det utan bara sagt: Man äter eller låter bli, med lugn röst.
    Han har alltid ätit. Ibland två portioner och ofta sagt; Men det var ju gott!

Nu, efter 5 år kan han säga att han inte älskar det, men tillägger: 'Men man äter eller låter bli!' med glad röst och så äter han.

Det är klart att han inte tycker om allt vi lagar, det är ju annorlunda mot vad hans mamma gör och han bor mest med henne. Men efter 5 år så vet jag vad han gillar och inte och gör ju inte mat som jag vet att han inte tycker om när han kommer hit. Dock har det aldrig spelat någon roll, får han samma maträtt som han ätit och älskat tidigare så säger han iaf att han 'inte älskar det där'. A L L T I D.

Och ja, det ÄR tröttsamt, det ÄR drygt och jag tycker att han är en otacksam skitunge emellanåt. För jag får aldrig den där ovillkorliga kärleken från honom som jag fått från mina egna. För jag är inte hans förälder även om jag har en föräldraroll i hans liv. Jag har inte den där ovillkorliga kärleken till honom heller, den som jag har till mina egna. Jag såg honom inte som liten bebis och la inte grunden till kärleken där. Jag har inget som 'väger upp' hans olater nu.
    Men det är ok! Jag måste inte hysa känslor för bonus alls! Så länge han behandlas med respekt och inte är utanför när han är här. Det är min sak att hantera känslorna, eller bristen på, för honom. Jag känner dock att om vi hade honom mer så skulle jag tycka om honom mer för då skulle han bli uppfostrad enligt vårt tycke, inte mammans. Nu är han som en gäst som kommer regelbundet, en som vi måste passa in våra (eller ja mest pappan då) övriga aktiviteter kring.

• Anonym (puff)

Jag tillägger att hade inte pappan samma åsikter kring barnuppfostran som jag så hade vi inte flyttat ihop. Det finns inte en chans att jag tillåtit ett barn att slåss.

Dock så undrar jag vad orsaken är till att barnet slåss? Får barnet aldrig uppmärksamhet annars? Det barn får uppmärksamhet för brukar de fortsätta med och här ser vi resultat på bonus när vi aktivt uppmärksammar och berömmer beteenden vi vill ha. Tex att leka fint och inte kasta leksaker omkring sig osv. Inte bara säger till när han gör fel.
    Eller mår barnet inte bra?

Oavsett vilket så måste ju det beteendet hejdas. En vacker dag råkar han ut för någon som slår tillbaka och då kan det bli jäkligt illa... Det hände på mitt jobb, en som alltid slogs och jäklades och vi jobbade som tusan för att få beteendet att upphöra, men det är svårt, särskilt när föräldrarna tycker att 'det är ju bara lite skoj, grabbar håller ju på så'.

En ny elev började i klassen som inte heller slog tillbaka. Inte i början. Men sen gick den bråkiga eleven överstyr och den nya eleven 'kokade över' och slog tillbaka. Med knytnäven. En spräckt läpp blev resultatet och hade inte personal hunnit fram så hade det nog blivit mer.

• Anonym (***)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2016-06-09 12:04:39 följande:
    Märkligt sagt

Hur tänkte du när du valde att skaffa barn med en man som inte kan ta hand om det barn han redan skaffat?
Svar på tråden Känner inget för hans barn