Wifi på Kanarieöarna/Teneriffa?
Verkar uselt i Maspalomas. Bättre på Tf, eller måste man lägga sig på Ving Resort?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-06-07 19:38
Funkar usel i Masplaomas
Verkar uselt i Maspalomas. Bättre på Tf, eller måste man lägga sig på Ving Resort?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-06-07 19:38
Funkar usel i Masplaomas
Jag gjorde några sökningar på Vings hotell i Maspalomas och vad jag kan se så har alla wifi som ingår eller mot avgift. Hittade faktiskt inte ett enda hotell utan wifi, men det är ganska fullbokat så det är säkert en del hotell jag inte ser.
Prova att läsa en bok istället.
De WiFi jag använt på hotell, oavsett var, har varit av blandad kvalitet. Kan vara dålig täckning och kapacitetet. Ofta är kapaciteten från hotellet begränsat vilket gör att om många surfar samtidgt går det segt. Ibland har det enbart funkat om jag suttit i lobbyn.
Är du beroende av hög internetkapacitet stanna hemma eller köp/hyr något lokalt trådlöst 4G.
Hej.
Jag bor här i Maspalomas sen 15 år tillbaka. Vi har inte kommit så långt som resten av Europa och på min gata la de fiber optik kabel förra veckan. Jag har fortfarande inte fått det installerat in till mig men snart så.
Som det är just nu betalar jag för 10mb hastighet som är max, men kommer oftast inte upp i mer än 3... hahahahhaha. Ja, man har vant sig kan man säga.
Jag skulle inte välja hotell beroende på wifi hastighet om man inte måste jobba på semestern. Och oftast är hastigheten lite snabbare på ett café eller en restaurang i närheten. Ta en kaffe och fråga om deras password. Det brukar funka bra.
Ha en härlig semester! !
När jag var i Maspalomas för 1,5 år sedan så körde jag mobil uppkoppling med min mobil. Köpte datapaket för utlandet via min operatör. Kostade en slant, men skönt att kunna surfa med mobilen som vanligt över hela ön. Wifi fanns på hotellet, men sporadisk täckning inne från lägenheten. Bäst surf var i lobbyn.
Bättre alternativ kan vara att köpa nationellt kontantkort med datatrafik. Jämför priserna.
En vecka kan man väl klara sig utan men med familj som har varsin platta blir det gnäll utan nät. Letar ofta efter semesteruppkopplingar men hittar sällan några bra, ser bättre ut på fastlandet.
Vi bodde intill Tivolit och sändaren fanns i stan precis intill men vi fick sitta påklädda ute på nätterna ibland för att komma in, för det man betalar extra för i hotellet.
Många har gratis i receptionen.