Ivf-barn födda maj/juni-16
Hej!
Tänkte att vi som hängt i gruppen "gravid efter ivf hösten 15" skulle fortsätta i denna tråd! Diskutera hur det går med våra nyfödda och så :)
Hej!
Tänkte att vi som hängt i gruppen "gravid efter ivf hösten 15" skulle fortsätta i denna tråd! Diskutera hur det går med våra nyfödda och så :)
Hihi, roligt att leksaken kallas för Alfred hos er ;) hur kommer det sig? Är det ett husdjursnamn tkr ni? :) tänkte om ni hade någon i er närhet som har/haft det namnet på en hund eller så :) har själv aldrig hört det på ett djur, haha.
Jag har köpt några olika varianter ppc bitringar nu som också är som skallror typ. Dom gillar han! Det har hänt såååå mycket på så kort tid med honom. En tand är påväg, vi har börjat med mat (dock så har magen reagerat dåligt med förstoppning vissa dagar), han har gått från att hata att ligga i babygymmet till att ligga där och vända sig från rygg till mage heeeeela tiden osv.
Haha jadu, jag tror att både jag och sambon gärna förmänskligar djur litegrann. Alla Joars gosedjur och leksaker har fått människonamn - bland annat Kurt, Doris, Igor, Bengt och så Alfred då ;) Vi skulle båda vilja ha en hund och tycker Dagny är ett bra hundnamn- men kanske blir lite fel då sambons mormor heter Dagny haha.
Men åh vad kul att han gillar babygymmet nu, du ser, var inget att oroa sig för :D vad duktig han är!
Haha, vad roligt! Fast jag tror att det blir mer och mer vanligt med människonamn på djur. Har en bekant vars getter heter Benny och Greta, har ett lamm som heter Håkan och ett får som heter Håkan, HAHA :D
Nä, man hinner inte mer än börja fundera och oroa sig så är han över det bekymret och nästa börjar.
Sivs gosedjur heter lasse och gunnar ;)
Här var det dött =(
Hur är med alla?
Havanna har hunnit fylla 6 månader nu. Har precis börjat med smakis. Har "ätit" 3 gånger nu =) Typ 2 skedar per gång haha. Hon älskar att amma så vi kör med den på heltid typ. Vägar flaska och napp.
Hon vägde på 6 månaderskontrollen 7050 gr och var 62 cm (förra vecka)
Har varit på uteliggare en resa, till Irland där jag var tärna på bröllop. Hon älskar verkligen att flyga =)
Hoppas att ni mår bra =)
Här var det dött =(
Hur är med alla?
Havanna har hunnit fylla 6 månader nu. Har precis börjat med smakis. Har "ätit" 3 gånger nu =) Typ 2 skedar per gång haha. Hon älskar att amma så vi kör med den på heltid typ. Vägar flaska och napp.
Har varit på uteliggare en resa, till Irland där jag var tärna på bröllop. Hon älskar verkligen att flyga =)
Hoppas att ni mår bra =)
Här var det dött =(
Hur är med alla?
Hoppas att ni mår bra =)
Jag har också tänkt skriva för det är ibland skönt att lufta lite problem men det har inte blivit av. Selma har fucked up sovvanor och vaknar också efter 20-30 min. Sen kan hon vara uppe i timmar. I natt upptäckte jag att hon helst vill sova i samma säng som jag och vad fasen, då får hon det! Hon har snuttat sönder mitt ena bröst på natten så jag har fått mjölkstockning. Nu när jag inte försökte lägga över henne slutade hon med det.
Annars går allt rätt bra. Vi ska åka på en längre resa nästa år, men mjukstartar med en kryssning till Tallinn. Och jag har fått en jobbintervju! Hoppas att jag kan börja jobba i mars och slipper skriva in mig på arbetsförmedlingen.
Hallo,
Det var jätte länge sen jag var in på familjeliv. Kanske ni kommer inte ihåg oss :)) .
L. är 6, 5 månader nu. På 6 m kontrollen vägde han 8 kg och var 73 sm .
Vi har 6 tänder och äter gröt, välling och olika frukt och grönsaker puree.
Hoppas alla mår bra och vi ska allihopa en fin Jul !
Hej alla!
Har inte varit så aktiv på FL sen hon föddes.
Hoppas allt är bra med er.
Hon är 6 mån nu(28e) och äter varierat nu med ersättning, pureer, gröt börjat lite med testa välling och ammar bara sista målet för natten och om hon vaknar på natten. Väldigt matglad.
Dock gillade hon inte sempers välling, men nestle bättre.
Väger nu 7,5 kg och 67 cm lång. Följer sin kurva perfekt.
Nyfiken och grejar för fullt. Dock inga tänder än.
Nu nalkas ju snart deras 1a jul med. Tänk.
God Jul på er från oss!
Hej alla! Jag skrev i början av graviditeten i tråden men sen har jag inte varit så aktiv. Vår dotter är nu 6 månader och är en glad och nyfiken tjej! Tänk att det var henne vi väntade på så länge..
Någon annan som tänker på eventuellt syskon redan? Ganska snabbt efter förlossningen började jag längta efter ett syskon åt dottern och den längtan blir bara starkare för varje dag. Jag kan nästan känna att denna längtan är lite "förbjuden", att vi ska vara tacksamma över det vi har (och det är vi ju såklart)..
Men på samma gång vet jag inte hur jag ska orka med hela ivf resan på nytt, det kanske inte alls går lika bra en gång till och hur klarar man då att ge upp om det inte går..
Kanske jag bara måste låta tiden gå och se hur det känns..
Hej! Ja tänk vad tiden går... redan tredje advent och Siv blir 6 månader om en vecka. Vi har en lång tjej, 67cm för tre veckor sen och vägde då 6,1kg. Hon har börjat med gröt till frukost och smakat en hel del redan. Så både magen vänjer sig och tänder på g så det kan vara lite gnäll i bland, men oftast är hon glad :) det händer verkligen så mycket nu i deras utveckling.
Hoppas ni får en fin jul allihopa!
Var på kontroll med H idag och lillfröken vägen nu 7,8 kg och är 65 cm.
Hin är nu 7,5 månader=) Så kort och tjock med andra ord hehe.
Äter nått annat är mig mer å mer nu även om amningen är prio nr 1, och går före allt annat. Vägrar fortfarande flaskan så ingen välling här.
Ang syskon. H är mitt fjärde barn och jag har svårt att tro att det kommer att blir fler barn här. Vi har ju 2 blastisar i frysen men jag vet inte om man orkar haha.
Och klar att man får önska mer, och inte "nöja" sig med det man har =) Så tycker jag iaf =)
Hej hej!
Min bebis är nu 7 månader. Första typ 6 månaderna var hon världens snällaste och mest lättskötta bebis men nu har hon tagit fart! Nu har hon börjat krypa och reser sig upp mot möbler. Problemet är att hon har urkass balans så hon står i några sekunder och börjar sen vingla eller gnälla för att bli räddad. Eller så faller hon rakt bakåt och slår huvudet och gallskriker såklart. I princip hela dagen måste jag vara efter henne eller underhålla henne. Jag känner mig ofta otacksam. Jag är ju så tacksam att jag har henne men jag känner mig gnällig... Vi funderar på syskon. Jag vill gärna ha fler barn men det här med bebistiden är jättejobbig... Jag förstår dem som nöjer sig med två barn!