• mor3

Aldrig mer Pampers

Undrar vad pampers har gjort med sina blöjor.

Vi har använt dem på liten ett tag.

Men idag när vi var på stan så var mina bindor slut så hde inget val so tag en av litens blöjor Papers Active Fit.

Kom hem efter ett par timmar och känner hur det svider i underlivet.
    Jag var helt röd ( Efter jag tvättat mig) och sved efter blöjan.
    Måste ju vara nå kemikalier i dessa .

Och om det svider så på mig så kan man tänka hur det eventuelt gör på stackars bebisen.

Nä vi kastade paketet hemma och köpte Libero.

Aldrig mer pampers i detta hus.

• Svar på tråden Aldrig mer Pampers
  • Nonym

Inga pampers i detta hus heller!!

Är ju nån jävla lotion på dem och så läcker varannan bajsblöja.. libero ftw!!

• Frontline

Fast har du TS märkt att "liten" blir röd och svider?

Kan ju vara du som inte tål nåt eller hur...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Hippofluff

Så lustigt att min gamla mamma fick rätt, som så länge jag kan minnas har sagt att om jag någonsin får barn så ska jag inte köpa pampers för det fick jag utslag av som liten. Det är 20 år sedan nu!

• Tess1990

Vi har använt pampers i 2,5år nu, aldrig haft något problem överhuvudtaget

Däremot fått problem när vi testat libero eller billigare märken, då har han fått blöjeksem på en gång eller så har de läckt

• Jw83

Så ditt barn har aldrig reagerat eller blivit röd av pampers? Men du slutar med blöjan för att du reagerade på den? Mitt barn mår bäst med pampers. Blir aldrig röd, läcker aldrig och kliar sig aldrig. Kanske är ett annat märke bättre för nästa barn? Vad vet jag. Men alla reagerar olika och har olika kroppar. Kanske mår du bättre av ex libero men ditt barn sämre av dessa?

Utgå från hur ditt barns hud reagerar istället. Det är ju faktiskt ditt barn som ska bära blöjan. :)

• Annelie 76

Pampers har "lotion" dvs de är behandlade med petroleumolja på ytan. Samma olja som finns i de flesta hudkrämer. Så jag tror inte det var den du reagerade på.
    Här är det Pampers som gäller. Den passade bäst från början och sen har vi fortsatt. Om man är noga med att lossa läckagebarriärerna så läcker de sällan. När min son är röd i rumpan så beror det inte på blöjan utan på nåt i kroppen som tex tänder.

• Harvester

Har Libero på dagen och Pampers på natten. Märker ingen skillnad på rödheten...

• Carambolan

Vi har också växlat mellan pamper och libero och aldrig märkt nåt.

• Santin

Varje gång vi använt papper läcker de. De håller inte tätt alls.

• Aileen Allannah

Mina barn har också reagerat på Pampers, dessutom luktar de ju plast, så vi har alltid haft Libero. Men bara för att du har reagerat på blöjorna så behöver ju inte det betyda att de är dåliga för ditt barn.

• Gravitation

Dottern som har väldigt känslig hud har aldrig reagerat på pampers. Varken de, libero eller annan blöja. Vi köper olika märken och alla funkar bra på henne.

• Spegelbilden
    Annelie 76 skrev 2016-06-10 08:54:16 följande:

Pampers har "lotion" dvs de är behandlade med petroleumolja på ytan. Samma olja som finns i de flesta hudkrämer. Så jag tror inte det var den du reagerade på.
    Här är det Pampers som gäller. Den passade bäst från början och sen har vi fortsatt. Om man är noga med att lossa läckagebarriärerna så läcker de sällan. När min son är röd i rumpan så beror det inte på blöjan utan på nåt i kroppen som tex tänder.

Vad är läckagebarriären? Något jag verkar ha missat.. Våra blöjor läcker ibland men det kanske då är för att vi inte fattat att det finns en barriär..
  • Maddi

Att du inte tål blöjan vad har de med ditt barn att göra, hur tänkte du nu?? Har ditt barn varit röd någonting? En del barn tål inte Pampers och en del tål inte libero. Bara för att du inte tål Pampers betyder inte de att ditt barn inte gör de.

• Mooomin

Sonen har aldrig fått någon reaktion, men så använde vi inte pampers länge, de känns ju blöta på utsidan av minsta lilla kiss och håller definitivt inte över natten. Luktar illa gör de oxå. Alltså själva blöjan i sig..

• Annelie 76
    Spegelbilden skrev 2016-06-10 23:14:55 följande:
    Vad är läckagebarriären? Något jag verkar ha missat.. Våra blöjor läcker ibland men det kanske då är för att vi inte fattat att det finns en barriär..
    Runt benen är det ju en resår. Om du känner efter så är det en resårkant innanför också, iaf på tejpblöjorna. Det är läckagebarriären. Ibland sitter den fast lite så jag brukar alltid fluffa till blöjan eller känna med handen att den är loss innan jag sätter på blöjan. Sen jag började med det har blöjorna inte läckt mer än nån enstaka gång (vid mer extrema tillfällen).
  • Spegelbilden
    Annelie 76 skrev 2016-06-11 16:36:08 följande:
    Runt benen är det ju en resår. Om du känner efter så är det en resårkant innanför också, iaf på tejpblöjorna. Det är läckagebarriären. Ibland sitter den fast lite så jag brukar alltid fluffa till blöjan eller känna med handen att den är loss innan jag sätter på blöjan. Sen jag började med det har blöjorna inte läckt mer än nån enstaka gång (vid mer extrema tillfällen).
    Ah, då förstår jag! Frågan är om den ska vikas in eller ut?
  • ulliiz

Kan ju vara du som reagerar på just den sorten. Min 4 åring har alltid haft pampers, fortfarande nattetid, aldrig haft några problem medans min 7 månaders får hemska blöjeksem Av dom

Svar på tråden Aldrig mer Pampers