Tv rutiner med barn i familjen
Nyfiken på vad ni andra har för tv rutiner hemma. Barnen egen tv på rummet? Vad gäller I vardagsrummet när det gäller tvn? Hur mycket tv kollat era barn?
Sambon och jag har hamnat i en diskussion gällande tv.. Han har en 6åring sen innan och jag har en flicka i magen som är beräknad om några veckor. När det gäller uppfostran/regler/rutiner så väl mer tankar hos mig nu när jag närmar mig födseln av en till familjemedlem.
Detta med tv gör mig galen. Jag är uppfostrad med att i vardagsrummet stod en tv och den titta man på tillsammans på vad mamma och pappa såg och mamma och pappa anpassa ju ibland vad dom såg på lite efter mig och min syster. Men ville vi se barnprogram när dem ej ville så va d bara att gå in på rummet och kolla på d. Vi hade båda tv på rummet. Oftast titta man med mamma och pappa eller så lekte man nåt tv va mer innan sovdags i äldre ålder iaf när d gäller tv på rummet. Detta är min inställning till hur det ska se ut tycker jag.
Sambon har på riktigt 2st tv i vardagsrummet. Så hans och pojken kan glo tv bäst dom vill. Vill jag titta nåt får man gå in i sovrummet med en data som en hund. Vi bor litet just nu. Tycker detta börjar bli tröttsamt och blir en stor fråga för mig. Nån kompromiss får det bli där är det punkt slut.
Men som sagt så är jag nyfiken på hur ni har det?