Jag hatar verkligen matlagning ????
Hade det inte varit för barnen så hade jag aldrig lagat mat. Många har försökt få mig att inse det roliga men efter 39 år så är det bara att konstatera att jag alltid kommer att hata det!
När jag bodde själv åt jag mackor, ärtsoppa, nudlar, couscous, påssoppor samt kebabsallad från pizzerian. Utöver det hade jag arbeten där det fanns "riktig" mat till lunch.
Jag är inte kräsen utan äter det mesta men vill inte att det tar mer än 10 minuter att laga.
Just nu har jag ICAs matkasse tre dagar/vecka men tydligen har jag "receptdyslexi" också. Jag lyckas alltid göra något fel och det tar minst 45 minuter (oftast en timma) för mig att laga enligt dessa recept. Detta pga av att jag samtidigt jagar barn eller avstyr konflikter mellan barn samtidigt som jag försöker läsa de fördömda recepten och göra det jag hatar mest av allt! Laga mat!
Säg inte att jag ska involvera barnen i matlagningen och göra en kul grej av det. För det är INTE kul!
Så ... Är det någon som har förslag på extremt enkla maträtter som tar högst 10 minuter även om man är lika dålig och ointresserad som mig?