bakflyttad vid rul:(
Jag blev nyss bakflyttad från 11 nov till 23e på rul.. Har gjort två ul tidigare , senast v 12 och då har de bara flyttat fram mig.. Blir så rädd. Någon som varit med om detsamma?
Jag blev nyss bakflyttad från 11 nov till 23e på rul.. Har gjort två ul tidigare , senast v 12 och då har de bara flyttat fram mig.. Blir så rädd. Någon som varit med om detsamma?
Jag har fått + den 24 o enligt rul då varit i v 3, räknat enligt en normal 28 dagars cykel så äl +1 bara. Har med en lång gubbe (1,90-,1,95) Barnen har kommit innan bf med så nu när jag väntar sjätte barnet har jag insett att alla mina rul är +14 dagar ca
Jag har varit med om samma. Två ggr. Första barnet visade sig till allas förvåning (?) ha en grav tillväxthämning. Han höll på att dö under förlossningen på grund av detta, men det gick som tur var bra.
Andra barnet samma vid rul men växte lite bättre men ändå liten för tiden när hon föddes. Fick 3 tul denna graviditet så vi hade koll på tillväxten.
Så många forskningsrapporter och annat jag läst i ämnet.... förmodligen mer än genomsnittlige läkaren på området och definitivt mer än barnmorskan....
Nej. Alla foster växer inte lika fort till v20 som man påstår. De flesta, men inte alla. +/- 2 veckor kan vara ok..... men det kan också vara väldigt fel.
Jag hade också stenkoll på när mina barn blivit till samt ul i v12. Sen började de tappa...
Med min erfarenhet skulle jag ju vilja att alla fick göra tul i v32 (stå i vissa län)
Jag har varit med om samma. Två ggr. Första barnet visade sig till allas förvåning (?) ha en grav tillväxthämning. Han höll på att dö under förlossningen på grund av detta, men det gick som tur var bra.
Andra barnet samma vid rul men växte lite bättre men ändå liten för tiden när hon föddes. Fick 3 tul denna graviditet så vi hade koll på tillväxten.
Så många forskningsrapporter och annat jag läst i ämnet.... förmodligen mer än genomsnittlige läkaren på området och definitivt mer än barnmorskan....
Nej. Alla foster växer inte lika fort till v20 som man påstår. De flesta, men inte alla. +/- 2 veckor kan vara ok..... men det kan också vara väldigt fel.
Jag hade också stenkoll på när mina barn blivit till samt ul i v12. Sen började de tappa...
Med min erfarenhet skulle jag ju vilja att alla fick göra tul i v32 (stå i vissa län)
Så vad säger din spontana känsla om mitt fall?
Att det är fel med tillväxten? Hur gör jag för att de ska ta det på allvar?
Men alla dina barn är friska ? Usch det är så jobbigt. När hon märkte hur orolig jag blev sa hon att bebisen låg upp med huvudet vilket gör att den liksom blir lite klämd och svår att mäta. Men det kändes mer som en dålig ursäkt sen. Känner du igen det?
Ligger inte alla barn med huvudet upp såhär tidigt ?
Hon sa även att jag har moderkakan i framvägg och att det därför kan ta tid att känna sparkar men jag har känt det i 2 veckors tid. Allt känns väldigt märkligt..
Tror faktiskt du oroar dig helt i onödan
Men de går väl att boka privat UL eller senare TUL om du vill kolla igen sen
Jag blev flyttade 11 dagar på rul. Trots att bm, gynekologen hon skickade mig till för att fastställa grav. Längd OCH kub sagt ungefär samma innan. Tydligen är det rul som gäller. Sen kom sonen ändå i tid för första datumet så att säga, vilket jag delvis ställt in mig på för det var även det som stämde med första mensen. Men enligt pappren är han född v 38+5
Tror inte du behöver oroa dig. Har blivit flyttad tillbaka med båda nästan 2 veckor. Sonen mådde bra o föddes den datumet som var satt först o denna i magen får vi se när den vill ut men den mår bra iallafall.
Malva: Jag har blivit tillbakaflyttad vid RUL på tre av mina fyra graviditeter. Den som inte blev tillbaka flyttad var en pojke, de andra tre flickor. Jag tror helt enkelt att det är att mina flickor inte följt mönstret utan helt enkelt varit lite mindre vid v 16-19 än snittet. Med första barnet blev jag tillbakaflyttad 3!!! veckor, isåfall skulle jag ha plussat innan jag ens blivit gravid! Med de två sista barnen så gjorde jag tidiga VUL och då stämde storleken på fostret på dagen enligt min ägglossning. Så egentligen är det de tidiga ultraljuden man ska gå efter och inte de vid RUL då de inte behöver stämma, det KAN variera lite hur stort ett foster är i de veckorna.
Funderar också på om det är en tjej i din mage som är lite mindre än snittet...
Jag är så himla tacksam och glad för era svar och vet ni, jag fick tag på en privat bm som tog emot mig och mätte om idag.
Tanten på rul har mätt helt fel! Idag fick jag nästan det datum som jag trott hela tiden. Rul sa 16+4, jag tycker 18+5 och jag fick 18+1 idag! 18+1 stämde med mage , lårben och huvud!
Det var fantastiskt att få det bekräftat! Och ja, det är en liten tjej dessutom:)
Så summa sumaro! Bakflyttad 3 dagar ist för nästan 2 veckor. Jag kan leva med det:)
Jag är så himla tacksam och glad för era svar och vet ni, jag fick tag på en privat bm som tog emot mig och mätte om idag.
Tanten på rul har mätt helt fel! Idag fick jag nästan det datum som jag trott hela tiden. Rul sa 16+4, jag tycker 18+5 och jag fick 18+1 idag! 18+1 stämde med mage , lårben och huvud!
Det var fantastiskt att få det bekräftat! Och ja, det är en liten tjej dessutom:)
Så summa sumaro! Bakflyttad 3 dagar ist för nästan 2 veckor. Jag kan leva med det:)
Ja man kan ju undra det men den privata bm sa att det kan bero på att bebisen låg med huvudet upp, för då blir det tydligen lite klämt och svårt att mäta.
Känns så himla underbart.
Vi ska tillbaka till östra nästa vecka så ska vi kriga för att hon ska ändra bf datumet (det är tydligen en väldig prestige i det).
Men det är ju mer viktigt än man förstår , som någon annan skrev här, går jag över tiden är det ju viktigt att man har hyfsat rätt datum.
Jag blev flyttad 2 veckor på rul, var på ul när jag upptäckte att jag var gravid, var då enligt ul beräknad 14 april, sen efter rul blev jsg beräknad 30 april. Va hela tiden inställd på 14 april. Och ut kom en liten tjej den 13 april, då enligt rul född v 37+4
Jag fick två ultraljud innan RUL som visade samma datum och det stämde även precis med mina beräkningar. Vid RUL blev jag plötsligt tillbakaflyttad 5 dagar. Det fick jag acceptera. De fick inte med allt på ultraljudet ytterligare ett RUL gjordes två veckor senare. Då räknade bm bort ytterligare 7 dagar men där sa jag stopp. Då hade jag plussat typ dagen efter ägglossning = omöjligt. Till saken hör att mitt första barn också blev flyttad, från den 8 juli till den 17 juli. Vi höll oss till den 8 juli vilket var tur, för jag blev sedan igångsatt 25 juli och då var moderkakan kraftigt förkalkad. Lillasyster föddes sen med spontan värkstart på BF+13 enligt första RUL. Vilket blev BF+20 enligt ägglossningen.
Hoppas att man i framtiden kan få reda på vad det är exakt som startar en förlossning. Mina barn tycks vilja stanna kvar rätt länge i alla fall :)
Jag fick två ultraljud innan RUL som visade samma datum och det stämde även precis med mina beräkningar. Vid RUL blev jag plötsligt tillbakaflyttad 5 dagar. Det fick jag acceptera. De fick inte med allt på ultraljudet ytterligare ett RUL gjordes två veckor senare. Då räknade bm bort ytterligare 7 dagar men där sa jag stopp. Då hade jag plussat typ dagen efter ägglossning = omöjligt. Till saken hör att mitt första barn också blev flyttad, från den 8 juli till den 17 juli. Vi höll oss till den 8 juli vilket var tur, för jag blev sedan igångsatt 25 juli och då var moderkakan kraftigt förkalkad. Lillasyster föddes sen med spontan värkstart på BF+13 enligt första RUL. Vilket blev BF+20 enligt ägglossningen.
Hoppas att man i framtiden kan få reda på vad det är exakt som startar en förlossning. Mina barn tycks vilja stanna kvar rätt länge i alla fall :)