• Gert

Leder Sverigedemokratisk invandringspolitik till färre våldtäkter?

Om man inte tar in våldtäktsmän och utvisar dömda våldtäktsmän så kommer det leda till färre våldtäkter i Sverige. Det kan ju vara bra med tanke på att Sverige har högsta antalet sexuella övergrepp i Europa.

www.independent.co.uk/news/world/europe/sweden-and-denmark-have-highest-number-of-sexual-assaults-in-europe-a6800901.html

tinyurl.com/zwnsbsp

Give ´em Hell!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Leder Sverigedemokratisk invandringspolitik till färre våldtäkter?
  • KillBill
    HäxanSol skrev 2016-06-18 07:51:41 följande:
    Det är ÖVERFALLSVÅLDTÄKTERNA, alltså när män, ofta i grupp, ger sig på vilt främmande kvinnor på allmän plats, som har ökat lavinartat sedan vi började släppa in ensamkommande män från Afrika och Mellanöstern

Förra året skedde en minskning av antalet anmälda sexualbrott i Sverige :

- Anmälda sexualbrotten totalt sett minskade med 11% 
    - Anmälda våldtäkter minskade med 12%
    - Anmälda fall av sexuellt ofredande minskade med 8%
    - Anmälda fall av sexuellt tvång minskade med 6%

Jag antar att du förstår att ditt påstående inte ens har en uns av trovärdighet men för skojs skull kan du väl länka till din källa?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    HäxanSol skrev 2016-06-18 08:44:48 följande:
    "Förresten - det kanske värsta är när ni rasister börjar tjata om landsförräderi. Quisling som du exemplifierar med hade sannolikt idag tillhört samma skara som du - som ständigt rapar upp frasen om att Sverige är förrått. Tja, om vi flyttar honom lite i tid och rum." Utveckla..? När det gäller överlöparna i Norge, som samarbetade med ockupationsmakten (och de kvinnor som frivilligt la sig på rygg för dem - "tysketöserna"), så spelar det ingen roll att ockupationsmakten tillhörde samma ras som ursprungsbefolkningen. Länderna var i krig och Norge var ockuperat. Därför var brottet lika avskyvärt som om landet hade varit ockuperat av låt oss säga turkar. Anser jag i alla fall, du kanske ser något annat i det.
    "Utveckla". Behövs det.

Uppfattningen att vanliga svenskar och deras representanter i riksdagen är landsförrädare är mycket vanlig i kloakerna. Den är naturligtvis befängd, i och med att kloaken inte är en suverän stat utan närmast en del av Sverige. Våra valda representanter är våra främsta företrädare oavsett om de kallas förrädare av rasister eller inte.

Quisling var alltså en norsk överlöpare som agerade marionett åt nazisterna. Mot bakgrund av nazismens människosyn blir det nästan komiskt när svenska rasister kallar sverigevänner för Quisling.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • HäxanSol
    HäxanSol skrev 2016-06-18 08:39:56 följande:
    Och du är empatilös. Du kan aldrig förstå vilka skador en överfallsvåldtäkt gör på en kvinna. I värsta fall kan de till och med bli fysiskt skadade, men blir de inte det så är i alla fall skadorna i själen för livet. Många kan inte ha ett normalt sexliv mer t.ex.. Det är mardrömmar och flashbacks, ständig rädsla, många isolerar sig, blir fixerade av låsanordningar, larm och vapen... Det händer även att kvinnor tar livet av sig. Det gjorde den medelålders kvinnan som blev våldtagen av åtta (8) män (tre somalier och en kurd om jag minns rätt nu) på Amorella i februari 2015. De männen frikändes också...

www.friatider.se/tta-svenskar-gripna-f-r-gruppv-ldt-kt-p-finlandsf-rja

"Ett annat, kvinnligt vittne skriver på Twitter att männen hade somalisk bakgrund. Enligt kvinnan, som också uttalar sig till LT, försökte afrikanerna även att tränga in i hennes och hennes väninnors hytt under natten.

? De talade hyfsad svenska. Vi såg dem gripas. Gänget cirkulerade båten i jakt på "pussy" som dom sa.

När våldtäktsoffret påträffades var hon i ett mycket dåligt skick och upprepade gång på gång: "Negrerna, ta fast negrerna" och "hjälp mig, hjälp mig, hjälp mig", enligt vittnet."

(Enligt PK-media var männen förstås "svenskar".)
    "Sju somalier och en kurd" skulle det stå
  • Anghammarad
    HäxanSol skrev 2016-06-18 08:28:50 följande:
    Men - LÄSTE du vad du själv länkade till nu? Jag citerar:

"Enligt åklagaren hade de fyra åtalade "gemensamt och i samförstånd" utsatt kvinnan, som inte kände männen sedan tidigare, för en grov våldtäkt.

De har utnyttjat henne i en särskilt utsatt situation, på grund av såväl berusning som allvarlig rädsla, sa åklagare Angelica Runesson i samband med åtalet.

Enligt åklagaren befann sig den unga kvinnan i en hytt tillsammans med en kompis, och tre unga män. Efter att kompisen gått därifrån våldtog, enligt åklagaren, de tre unga männen henne.

Vet du vad en åklagares roll är? Känner du till att det är åklagarens roll att kunna presenterra bevis för det hen anklagar folk för.

Att åklagaren hävdar att saker gått till på ett visst sätt gör det inte sant. Och, naturligtvis, det blir inte mer sant för att Fria Tider påstår det heller.  
  • HäxanSol
    FDFMGA skrev 2016-06-18 08:53:01 följande:
    Jag skulle gissa att den genomsnittliga rasistreaktionen då en kvinna blir gruppvåldtagen av invandrare är extas medan vi sverigevänner i första hand känner med henne.
    Ett väldigt hyckleri i så fall, eftersom kvinnan aldrig hade behövt bli våldtagen från början ifall Sd-politik fått råda. Nu vaknar dock även sjuklövern mer och mer. De är så illa tvungna, eftersom t.ex. nästan hälften av LO-medlemmarna röstar Sd.

Genom det - självklara - införandet av ålderskontroller kommer vi att slippa många av den grupp som våldtar och ofredar kvinnor i grupp:

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article23024865.ab

Men det är ju för sent för dom som redan ÄR våldtagna av låtsasbarnen.
  • HäxanSol
    KillBill skrev 2016-06-18 08:57:08 följande:

Förra året skedde en minskning av antalet anmälda sexualbrott i Sverige :

- Anmälda sexualbrotten totalt sett minskade med 11% 
    - Anmälda våldtäkter minskade med 12%
    - Anmälda fall av sexuellt ofredande minskade med 8%
    - Anmälda fall av sexuellt tvång minskade med 6%

Jag antar att du förstår att ditt påstående inte ens har en uns av trovärdighet men för skojs skull kan du väl länka till din källa?

Det finns ju hur många källor som helst, slå bara på ordet "våldtäktsvåg". Överfallsvåldtäkter skedde så gott som aldrig när jag var tonåring på 1980-talet. Det kunde finnas någon ensam galning som härjade lokalt, men när han var tagen var det lugnt igen. Nu är det flera överfallsvåldtäkter i veckan, inklusive gruppvåldtäkter. Det har blivit så vanligt att ingen reagerar längre. Här står i Aftonbladet om när det var fem bara samma lördag:

www.aftonbladet.se/nyheter/article15119014.ab
  • FDFMGA
    HäxanSol skrev 2016-06-18 09:19:40 följande:
    Ett väldigt hyckleri i så fall, eftersom kvinnan aldrig hade behövt bli våldtagen från början ifall Sd-politik fått råda. Nu vaknar dock även sjuklövern mer och mer. De är så illa tvungna, eftersom t.ex. nästan hälften av LO-medlemmarna röstar Sd.

Genom det - självklara - införandet av ålderskontroller kommer vi att slippa många av den grupp som våldtar och ofredar kvinnor i grupp:

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inri...

Men det är ju för sent för dom som redan ÄR våldtagna av låtsasbarnen.
    Tok där. Andelen våldtäkter skulle öka med SD-politik, såvida de inte definierade om våldtäktsbegreppet så att det enbart vore tillämpligt om det handlar om personer med invandrarbakgrund som våldtar etniska svenskor.

Alltså. Det finns en glädje, en extas, i rasisternas syn på våldtäkter som är direkt vämjelig. Varje invandrarrelaterad våldtäkt bekräftar deras världsbild - men bara om aspekten våldtäkter som ett generellt brott tonas ner.

Därför blir det så fruktansvärt skevt när rasister diskuterar våldtäkt och just därför är det viktigt att de anständiga partierna tar frågan om hur kvinnofriden ska förstärkas på allvar och då inte väjer för att belysa frågan ur alla perspektiv.

Men rasistvalsen om våldtäkt är det viktigt att ta avstånd från. Den är avskyvärd. Det är ju till och med så att rasisterna gottar sig åt våldtäkter.

När jag råkade berätta för en oerhört blodtörstig SD-kommunpolitiker som till och från är aktiv här på FL att jag har en dotter. Så önskade hon omedelbart att min dotter skulle bli gruppvåldtagen - ja som ett straff för mina åsikter. Det är alltså viktigt att förstå att det finns hederskulturella inslag i vissa sverigedemokraters syn på våldtäkt. 
  • KillBill
    HäxanSol skrev 2016-06-18 09:24:00 följande:
    Det finns ju hur många källor som helst, slå bara på ordet "våldtäktsvåg". Överfallsvåldtäkter skedde så gott som aldrig när jag var tonåring på 1980-talet. Det kunde finnas någon ensam galning som härjade lokalt, men när han var tagen var det lugnt igen. Nu är det flera överfallsvåldtäkter i veckan, inklusive gruppvåldtäkter. Det har blivit så vanligt att ingen reagerar längre. Här står i Aftonbladet om när det var fem bara samma lördag:

www.aftonbladet.se/nyheter/article15119014.ab

Ha, menar du att en nyhetsartikel från år 2012 är din källa för att överfallsvåldtäkterna har ökat den senaste tiden. Jag baxnar!

Om du läser hela artikeln från 2012 så kan du läsa följande:

"Hon vet inte om våldtäkterna är ovanligt många i år"

• FDFMGA
    KillBill skrev 2016-06-18 09:37:00 följande:

Ha, menar du att en nyhetsartikel från år 2012 är din källa för att överfallsvåldtäkterna har ökat den senaste tiden. Jag baxnar!

Om du läser hela artikeln från 2012 så kan du läsa följande:

"Hon vet inte om våldtäkterna är ovanligt många i år"

Jag betvivlar att Borrelia är intresserad av korrekt statistik. Hennes agenda är en helt annan.
  • HäxanSol
    FDFMGA skrev 2016-06-18 09:04:19 följande:
    "Utveckla". Behövs det.

Uppfattningen att vanliga svenskar och deras representanter i riksdagen är landsförrädare är mycket vanlig i kloakerna. Den är naturligtvis befängd, i och med att kloaken inte är en suverän stat utan närmast en del av Sverige. Våra valda representanter är våra främsta företrädare oavsett om de kallas förrädare av rasister eller inte.

Quisling var alltså en norsk överlöpare som agerade marionett åt nazisterna. Mot bakgrund av nazismens människosyn blir det nästan komiskt när svenska rasister kallar sverigevänner för Quisling.
    Quisling är lika med landsförrädare, helt oavsett vilken ockupationsmakten är och vilken politiskt åskådning den har, så detta med att det råkade vara tyskar och nazister är inte relevant här. Det hade varit lika illa om det muselmanska Turkiet hade ockuperat Norge, eller om England hade gjort det - och vissa samarbetat, och vissa kvinnor frivilligt agerat fältmadrasser och fött barn åt soldaterna och officerarna...

Grejen är ju att de politiska representanterna i Sverige under mycket lång tid inte har representerat folkviljan i de typiska PK-frågorna, d.v.s. främst invandringen, genustramset och HBTQ-fjantet. Den genomsnittlige svenske arbetaren (som står för skatten som politikerna lever på) vill inte ha massinvandringen, vill inte ha gaybröllopen och PRIDE-paraderna. Och detta har politikerna och fackföreningsledarna ÄNTLIGEN börjat förstå och ändra sin politik. Detta med ålderskontrollerna som ska införas nu är ett exempel på en sådan förändring. Det har Sd tjatat om i flera decennier, men tystats ned!

Du kan läsa om LO:s uppvaknande här - en omsvängning under galgen:

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22959504.ab

?Protest mot att vi tog emot många flyktingar?

Det höga stödet för SD bland arbetare har länge varit ett problem som gäckat LO:s ledning, som har ett nära samarbete med S. När LO i dag höll en presskonferens inför sin kongress gav ordförande Karl-Petter Thorwaldsson sin syn på utvecklingen. Han säger att siffrorna är svåranalyserade men pekar samtidigt ut en huvudförklaring - att den S-ledda regeringen sett till att det kommer färre asylsökande till Sverige.

? Jag tror inte att man ska hitta på utan i stället säga som man tror det är. En av sanningarna är säkert att många av de som i höstas angav att de stödde SD egentligen sympatiserar med S. De gjorde det som en protest mot att vi tog emot så väldigt många flyktingar under förra året. Det är kanske inte politiskt korrekt att säga, men det tror jag, säger han.

• FDFMGA
    HäxanSol skrev 2016-06-18 09:43:27 följande:
    Quisling är lika med landsförrädare, helt oavsett vilken ockupationsmakten är och vilken politiskt åskådning den har, så detta med att det råkade vara tyskar och nazister är inte relevant här. Det hade varit lika illa om det muselmanska Turkiet hade ockuperat Norge, eller om England hade gjort det - och vissa samarbetat, och vissa kvinnor frivilligt agerat fältmadrasser och fött barn åt soldaterna och officerarna...

Grejen är ju att de politiska representanterna i Sverige under mycket lång tid inte har representerat folkviljan i de typiska PK-frågorna, d.v.s. främst invandringen, genustramset och HBTQ-fjantet. Den genomsnittlige svenske arbetaren (som står för skatten som politikerna lever på) vill inte ha massinvandringen, vill inte ha gaybröllopen och PRIDE-paraderna. Och detta har politikerna och fackföreningsledarna ÄNTLIGEN börjat förstå och ändra sin politik. Detta med ålderskontrollerna som ska införas nu är ett exempel på en sådan förändring. Det har Sd tjatat om i flera decennier, men tystats ned!

Du kan läsa om LO:s uppvaknande här - en omsvängning under galgen:

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/articl e22959504.ab

Protest mot att vi tog emot många flyktingar

Det höga stödet för SD bland arbetare har länge varit ett problem som gäckat LO:s ledning, som har ett nära samarbete med S. När LO i dag höll en presskonferens inför sin kongress gav ordförande Karl-Petter Thorwaldsson sin syn på utvecklingen. Han säger att siffrorna är svåranalyserade men pekar samtidigt ut en huvudförklaring - att den S-ledda regeringen sett till att det kommer färre asylsökande till Sverige.

Jag tror inte att man ska hitta på utan i stället säga som man tror det är. En av sanningarna är säkert att många av de som i höstas angav att de stödde SD egentligen sympatiserar med S. De gjorde det som en protest mot att vi tog emot så väldigt många flyktingar under förra året. Det är kanske inte politiskt korrekt att säga, men det tror jag, säger han.

Nej, enligt grundlagen är riksdagsledamöterna folkets främsta representanter.

Jag är väl medveten om att radikaliserade rasister anser att dessa är landsförrädare.

Men jag tycker att din avföring stinker och jag hoppas att Säpo har koll på det här klientelet. Det är bara några dagar sen en engelsk folkrepresentant mördades av en galning

Man får inte vara så blåögd att man blundar för hur långt från svenska värderingar och demokratisyn de här radikaliserade elementen befinner sig.
  • KillBill
    HäxanSol skrev 2016-06-18 09:47:49 följande:
    Det är ju likadant på varenda ort. Först kommer asylboendet, sedan kommer våldtäktsvågen. Man behöver inte vara Einstein för att se att det finns ett samband där. Varför VILL du sälja ut våra unga, söta, blonda flickor? Är det något slags perverst straff du vill ge dom, för att de vägrat ha sex med DIG?
    Menar du på allvar att du publicerar fler nyheter från år 2012 för att bevisa att överfallsvåldtäkterna ökar idag? Dessutom publicerar du länkar till en högerextrem hat- och rasist sajt vilket bryter mot forumreglerna....

Dina insinuationer är riktigt, riktigt, sjuka!

• HäxanSol
    FDFMGA skrev 2016-06-18 09:53:07 följande:
    Nej, enligt grundlagen är riksdagsledamöterna folkets främsta representanter.

Jag är väl medveten om att radikaliserade rasister anser att dessa är landsförrädare.

Men jag tycker att din avföring stinker och jag hoppas att Säpo har koll på det här klientelet. Det är bara några dagar sen en engelsk folkrepresentant mördades av en galning

Man får inte vara så blåögd att man blundar för hur långt från svenska värderingar och demokratisyn de här radikaliserade elementen befinner sig.
    LÄSTE du ens det som jag länkade och det som du svarade på? T.o.m. LO-BASEN medger nu att vi har tagit emot alldeles för många flyktingar, och att det förmodligen är därför som nästan hälften av hans medlemmar röstar på Sd nu och inte på S som varit det traditionella valet för LO-medlemmar sedan starten.

Hade inte Sd funnits så hade det inte funnits något sätt för LO-medlemmarna att protestera, och då hade deras traditionella parti S inte behövt ändra sin asylpolitik så att den stämmer bättre med medlemmarnas åsikter. Det är alltså inte JAG som säger detta, utan LO-BASEN.
  • HäxanSol
    KillBill skrev 2016-06-18 09:54:14 följande:
    Menar du på allvar att du publicerar fler nyheter från år 2012 för att bevisa att överfallsvåldtäkterna ökar idag? Dessutom publicerar du länkar till en högerextrem hat- och rasist sajt vilket bryter mot forumreglerna....

Dina insinuationer är riktigt, riktigt, sjuka!

Våldtäktsvågen fanns 2012, den fanns redan 1992. Det här blir ju bara fånigt. Du kan ta upp vilken svensk tidning som helst och läsa om ett antal överfallsvåldtäkter. Det händer hela tiden nu - på 1980-talet hände det nästan aldrig.
  • KillBill
    HäxanSol skrev 2016-06-18 10:02:45 följande:
    Men vad tror du själv - att en i övrigt skötsam flicka plötsligt skulle få för sig att frivilligt ha sex med fyra främmande män i en hytt? VARFÖR tror du det? För att hon var berusad, hade kort kjol och inte var oskuld? Hade det varit fyra östermalmspojkar som våldtagit henne, så VET du att sådana åsikter skulle göra dig till en mansgris av värsta sort. Men nu är det OK, för att förövarna var utlänningar, och då ska våra tankar i första hand gå till dom. Det menar ju till och med Rikspolischefen...

De s.k. Stureplansprofilerna (svenska killar) frikändes i första instans men fälldes sedan i Hovrätten för gruppvåldtäkten mot den unga flickan. Kanske överklagar åklagaren den friande domen även i detta fall och får händelsen prövad i högre instans? Jag tror att det skulle vara bra. 

• KillBill
    HäxanSol skrev 2016-06-18 10:08:59 följande:
    Våldtäktsvågen fanns 2012, den fanns redan 1992. Det här blir ju bara fånigt. Du kan ta upp vilken svensk tidning som helst och läsa om ett antal överfallsvåldtäkter. Det händer hela tiden nu - på 1980-talet hände det nästan aldrig.

Det finns ingen våldtäktsvåg. forskning visar att antalet våldtäkter i Sverige ligger på en stabil nivå (och ganska låg nivå vid en internationell jämförelse).

Jag rekommenderar dig att titta på den video som Gert länkade till i början av tråden.

• Anghammarad
    HäxanSol skrev 2016-06-18 10:02:45 följande:
    Men vad tror du själv - att en i övrigt skötsam flicka plötsligt skulle få för sig att frivilligt ha sex med fyra främmande män i en hytt? VARFÖR tror du det? För att hon var berusad, hade kort kjol och inte var oskuld? Hade det varit fyra östermalmspojkar som våldtagit henne, så VET du att sådana åsikter skulle göra dig till en mansgris av värsta sort. Men nu är det OK, för att förövarna var utlänningar, och då ska våra tankar i första hand gå till dom. Det menar ju till och med Rikspolischefen...
    Vad jag tror är inte intressant. Det enda som faktiskt betyder något är vad som kan bevisas i domstolen. Så funkar ett rättssäkert samhälle.
  • HäxanSol
    KillBill skrev 2016-06-18 10:17:07 följande:

De s.k. Stureplansprofilerna (svenska killar) frikändes i första instans men fälldes sedan i Hovrätten för gruppvåldtäkten mot den unga flickan. Kanske överklagar åklagaren den friande domen även i detta fall och får händelsen prövad i högre instans? Jag tror att det skulle vara bra. 

Ja, det får man sannerligen hoppas! Var ÄR feministerna denna gången, varför skriker de inte NU? (Förlåt, det vet vi ju redan...)

Detta var ju dessutom mycket värre än Stureplansfallet, eftersom det a) var fyra gärningsmän i stället för två och b) i Stureplansfallet kände alla tre varandra och kvinnan hade haft sex med männen frivilligt tidigare - även med förnedringsinslag. Det var när de plötsligt blev hårdhäntare än vanligt som hon polisanmälde. Då uppstår naturligtvis en osäkerhet kring hur mycket som var frivilligt denna gången också, om det var en efterhandskonstruktion att hon blivit tvingad. I studentkryssningsfallet så var gärningsmän och offer helt obekanta.
  • nihka
    Anghammarad skrev 2016-06-18 10:51:30 följande:
    Vad jag tror är inte intressant. Det enda som faktiskt betyder något är vad som kan bevisas i domstolen. Så funkar ett rättssäkert samhälle.
    Exakt!
Svar på tråden Leder Sverigedemokratisk invandringspolitik till färre våldtäkter?