• Nervös19gravid

Snälla hjälp! Svagt streck fattar inte..

Min mens va en vecka försenad i tisdags och då tog jag ett clearblue gravtest med veckodinator som visade gravid 1-2 veckor. Men jag har tidigare fått ett missfall så kunde inte tro på det så beställde hem några test, tog ett igår på kvällen och ett idag på morgonen lägger in en bild, det längst upp är från igår och det längst ner från idag.. Mitt test blir alltså svagare fast en jag är bim+8 borde jag inte få ett starkt streck? Är det missfall pågång igen? Snälla hjälp mig! Orolig tjej

• Svar på tråden Snälla hjälp! Svagt streck fattar inte..
  • gruvan

Det är INTE svaga streck på något utav testen på bilden! Du är helt klart gravid. Om du tycker det ena testet är svagare än det andra (det kan inte jag se) kan det bero på när på dagen du tog testen eller hur lång tid du höll dig från att kissa innan du tog dem. Jag har också fått mf och vet hur orolig man är men du måste sluta testa och låta tiden ha sin gång. Dessutom kan man få mf även om testen blir starkare, så var det för mig. Får du mf igen kommer du bli ledsen och allt kommer kännas skit men att du går och förbereder dig på ett mf redan nu kommer inte göra att det känns lättare om du får ett. Det kommer kännas lika mycket skit ändå! Så njut av att du är gravid, för det är du just nu! Och ring mvc och boka tid för hälsosamtal och inskrivning. Grattis och lycka till!

• Linnis92

Fast BIM + 8 är tidigt för symptom också, inte alla som har det. Mina symptom kom o vecka 7.

• frestelsen

Ett missfall kan man inte avgöra på att testa.

Jag hade jättestarka test men fick mf. Vissa får aldrig starka test men har en normal gravidetet.

Förstår din oro och starka känslor men just nu ska du bara njuta av att du är gravid:)

Stort grattis:)

• ikna

Är i v 26 och har inte haft ett enda gravidsymptom, alla får inte det.

Och blöda kan man göra utan att det behöver vara missfall.

• frestelsen
    Nervös19gravid skrev 2016-06-16 13:22:15 följande:

Fast nu blöder jag så ganska säker på att det är missfall..

Det kan det va eller inte. Vet många som blöder i början. Men kan va ett tidigt mf med.

Tycker du ska ringa gyn och be om uppföljning av hcg via blodprov. Dels för en blödning kan va att de sitter i äggledaren. Men nu hoppas vi att allt är som det ska. Men förstår din oro.
Svar på tråden Snälla hjälp! Svagt streck fattar inte..