• Nij06

helt urslut och bara i vecka 8

Jag känner att jag måste få skriva av mig då jag egentligen inte har någon jag riktigt kan prata med och de som finns och har varit gravida verkar inte känna igen sig i mina symtom. 

jag är nu i vecka 8(7+5) och jag mår verkligen pyton. tröttheten och mina otroligt stora och såå ömma bröst var det första tecknet på graviditeten och som sedan har hållit i sig. Tröttheten och dessutom bara blivit värre och värre, knappt så att jag orkar hålla mig vaken under dagen. När jag är på jobbet kan jag nästan somna ståendes utan att jag märker det. Jobbar som uska på en vårdavdelning och det är hektiskt och väldigt mycket att göra och det gör inte saken bättre när jag är så trött som jag är. känner att jag kan inte riktigt sköta mitt jobb normalt just nu. Och för en vecka sedan så började illamåendet på riktigt och håller i sig från lunchtid tills att jag går och lägger mig. det gör heller inte jobbet bättre då man arbetar med sjuka människor och alla dessa dofter som finns på min avdelning Kräks jag har inte börjat kräkas men ibland känns det inte långt borta. sedan så går jag med sjukdomskänsla också när jag har ont i kroppen och blir andfådd för minsta lilla. 

jag vet att det kommer symtom med att vara gravid, men hade inte väntat mig allt detta. Jag är normalt en tjej som rör på mig väldigt mycket för att fungera som människa, jag cyklar mtb och gymmar en hel del och gör jag inte det promenerar jag mycket. Jag har en underliggande adhd också och genom att röra på mig så klarar jag av vardagen bättre och jag blir inte rastlös eller ångestladdad. 

men nu när jag under snart två månader inte klarat av något mer än att äta, sova och knappt orkat med jobbet så antar jag att mitt negativa sinne också beror på att jag inte får den energi av fysiskaktivitet som jag i normala fall får.