• mor3

Vad åt era barn till frukost idag?

Vad åt ert barn till frukost idag?

Dotter 3år
    ca 240 ml Välling Semper 2år Yogurt samt en smörgås till det.

• Svar på tråden Vad åt era barn till frukost idag?
  • ostpaj

Nu kom jag på en ny grej som 8-månaders fick! Jag brukar blanda fruktmos med lite turkisk yoghurt.men det känns som det inte är så mättande. Så jag hällde på en skvätt grädde! Men ändå... Saknas ngt... Så hade jag överblivet kokt ris i kylen som jag också blandade i! Perfekt! Tänkt åt ris a la Malta hållet. Jättegott! :)

• gbgumman

Nr 1 äter alltid smörgås och oboy
    Nr 2 brukar variera mellan havregrynsgröt och fil med ecomüsli.

• Mascaraklumpar

10-åringen: yoghurt med granola och blåbär
    1-åringen: smörgås med smör och ost

• modsey

I dag blev det våfflor med honungstekt banan Smoothis på banan mango och lite nyttiga pulver.

• Gravitation

Idag åt hon en skål med frebacco havreringar med mjölk + en kvarg.
    3 år i augusti.

• fluu

Jag och dottern gav pappa( och oss själva) frukost på sängen som överraskning. Varm blåbärssoppa( köpt) och hembakta tekakor blev det. Lyxen i vatdagen är den bästa!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • ostpaj

10-månaders; havregrynsgröt med blåbär och jordnötssmör. 4-åringen har fått dille på proviva fruktdrycker.så ett par glas sådant och en smörgås med leverpastej och gurka.

• fluu

Idag åt min femåring hembakt vetebröd med skinka, ananasbitar och korngröt med honung. Drack havremjölk till.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Treansresa

Idag är det lördag så då blev det plättar, sylt och grädde som alltid:)

• Hyss min pyss

6-åringen: jordgubbsyoghurt och müsli.

2,5-åringen: jordgubbsyoghurt, pyttelite müsli och en banan.

Vi brukar inte ha söt yoghurt, men det var den enda ekologiska de hade kvar. (Shit! Kan man bli mer pretto?? )

• Misscaswell

19-månaders som har en fas då han äter som bäst om han får äta av min mat: gjorde havregrynsgröt med kokosolja och banan i till mig själv samt två skivor rostat bröd med mycket smör på. Han åt sammanlagt ca 1/3 av gröten och mackorna och drack havredryck till.

• Gravitation

Idag åt hon två knäckebröd med ost,en tomat, en flaska välling och ett glas green smoothie som jag gjort till mig själv :D

• erijon

Min gosse på 6 år brukar äta en (ibland 2) smörgås(ar) med typ smör, skinka eller mjukost. Mjölk till. Han gillar yoghurt i liten portionsförpackning eller i skål med flingor, typ havrefras, müsli eller, cheerios. Men oftast bara macka hemma.

På förskolan äter han alltid gröt med sylt eller fil/naturell yoghurt med en klick sylt + smörgås med skinka och mjölk :)

Svar på tråden Vad åt era barn till frukost idag?