Gravid vecka 6 (5+1), vaknade inatt av smärta.
Hej,
Som rubriken lyder så är jag gravid, har precis passerat vecka 5 och är inne i min 6:e vecka. Jag har försökt bli gravid i över 2 år, och detta är min första graviditet under dessa 2 år. Jag är otroligt rädd för missfall, säkert inte ovanligt.
Inatt vaknade jag av en enorm smärta i livmodern. Eller inte smärta, nästan som kramp eller liknande kraftig mensvärk. Det krampade / värkte såpass mycket att jag vaknade och blev livrädd, krampet / värken passerade inte förens efter flera minuter, kanske 5 minuter. Jag sprang in på toaletten och kollade om jag börjat blöda, det hade jag inte. Jag har inte heller sett något blod nu på morgonen eller förmiddagen. Det intensiva krampet / värken har inte återkommit. Jag ringde barnmorskan som sa att detta är fullt normalt så länge jag inte får någon blödning som är mensliknande (någon enstaka liten blödning är ok). Men jag är sååå orolig ändå =(! Jag har läst andra trådar där andra berättar om sina erfarenheter, men pga. min oro vill jag ändå starta en tråd.
Nu hoppas jag att någon annan varit med om samma i tidigare graviditet eller nuvarande, så att jag kan lugna ner mig.
Tack!