• Vanja

Kladdar på varenda fönster!!

Är så fruktansvärt less på mina barns ovana att kladda på varenda fönster i lägenheten.. Jag tjatar och tjatar men dom verkar inte bry sig nämnvärt. Dom är tre resp. Fem år gamla, borde dom inte ha växt ifrån detta nu? :( förut så putsade jag varannan dag för att hålla det någorlunda snyggt men nu har jag gett upp, jag orkar inte. Hur lär ni era barn att titta med ögonen och inte med händetna? Lr är det bara jag som har det här problemet?? Det är inte ett litet avtryck dom lämnar heller. Dom verkligen drar med hela händerna över rutan, dom trycket näsan emot så fort dom ska se nåt och har även SLICKAT på fönster vid ett flertal gånger.. Gör dom det bara för att dom inte får eller är alla barn såhär?

• Svar på tråden Kladdar på varenda fönster!!
  • viseversa

Det är så det är att ha barn. Dom kladdar på fönster ritar på väggarna häller ut vatten lite varstans springer från bordet med kladdiga händer och tar på tapeterna. Jobbigt ja men så är livet med barn.

• Vanja
    viseversa skrev 2016-06-23 11:10:32 följande:

Det är så det är att ha barn. Dom kladdar på fönster ritar på väggarna häller ut vatten lite varstans springer från bordet med kladdiga händer och tar på tapeterna. Jobbigt ja men så är livet med barn.

Asjobbigt! Där beskrev du precis min vardag! :) Trodde mina barn var snäppet värre än andra men det kanske dom inte är då.. Tack för svar
  • Alexi

Mina är fem och sju och det är fortfarande lika mycket handavtryck (de slickar dock inte) på de fönster där de oftast tittar ut eller står och vinkar till oss.

• Litet My

Skvätt på lite fönsterputs och ge dem en trasa? Det gjorde vi med hallspegeln när en viss liten dam var tvungen att trycka näsan mot gång på gång.

• Litet My
    Litet My skrev 2016-06-23 11:21:27 följande:

Skvätt på lite fönsterputs och ge dem en trasa? Det gjorde vi med hallspegeln när en viss liten dam var tvungen att trycka näsan mot gång på gång.

Sen kan man ju inte kräva att det blir perfekt, men de ser att det är lite jobb bakom att kladda på fönstren.
  • Vanja
    Litet My skrev 2016-06-23 11:21:27 följande:

Kanske inte är en sån dum idé! Med lite tur så tycker dom det är kul o så får man nyputsade fönster dagligen! :)
  • Litet My
    Vanja skrev 2016-06-23 11:27:32 följande:
    Kanske inte är en sån dum idé! Med lite tur så tycker dom det är kul o så får man nyputsade fönster dagligen! :)
    Ja, vem vet det kanske ger mersmak :) Hör var det kul till en början, sedan tröttande de men då slutade de pilla på spegeln med.
  • NollÅtta

Mina är 3 och 5. De tar på fönstret ibland men inte så sådär värst ofta. Men jag kan tycka lite so what liksom? Det finns väl värre problem än lite kladdiga fönster..? Du kommer ha mååånga år sedan när barnen växt upp och man sitter där med skinande rena fönster. Just nu känns det inte som något jag prioriterar högt. Skillnad om de typ gick och ritade på väggen eller möblerna eller annat.

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
Svar på tråden Kladdar på varenda fönster!!