SweetJune skrev 2016-06-24 17:57:07 följande:
Hej!
Tänkte åka till Sunwing Alcudia beach nästa sommar och barnen kommer då vara lite mer än 3 år och det andra va 7-9 mån. Hade ni åkt i juni och startat "sommarsemestern med resa" eller åkt i slutet av augusti och avslutat sommarsemestern? Fördelar/nackdelar juni: behagligare väder men 12.000 kr dyrare!
Augusti: varmare, för varmt? Men billigare.
Någon som kanske varit där i juni/aug och kan dela med sig?
Jag bor på Mallorca och jag har småbarn. Jag tycker det är alldeles för varmt att vara på stranden/vid poolen på dagen i juli och augusti för små barn och speciellt bebisar. Vi är ofta på stranden mellan 9-11, sen går vi hem och är tillbaka mellan 18-20 på kvällen. På dagen tar vi bara snabba dopp i poolen i full solskyddsmundering.
Nu är det redan jättevarmt så samma tider gäller i slutet av juni. Maj var perfekt tycker jag, då kunde man vara ute mycket mer, men då var det lite för kallt för att bada. Nu när jag har barn föredrar jag september och oktober eftersom det då är lite svalare men det är fortfarande varmt i vattnet.
En sjumånaders bebis hade inte jag haft ute på stranden dagtid i augusti. Men jag ser ju många turister som gör just så, däremot inte spanjorerna/de som bor här permanent.
Hur som helst, hoppas ni får en jättetrevlig resa!